شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک توسعه تعاون بیش از 3700 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت کرده است که در این میان رقمی معادل 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه توسط بانک توسعه تعاون به منتقاضیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۴۰۹۸
تیتر20- بانک توسعه تعاون در سال 1388و در جهت گسترش و ارتقای فعالیت های بخش مردمی تعاونی، به عنوان شخصیتی حقوقی و مستقل با سرمایه اولیه 5000 میلیارد ریال تشکیل گردید.

این بانک که به عنوان یک بانک توسعه ای در ساختار اقتصادی کشور در جهت کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه های وزارت تعاون تاسیس شده و بنا است به فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیتهای اقتصادی با اولویت بخش تعاونی ایفای نقش نماید، در نظام بانکداری کشور در یکسال اخیر نیز نقش موثری داشته است. 
از جمله مهمترین این موضوعات می توان به حضور فعال بانک توسعه تعاون در طرح ملی اشتغال روستایی اشاره کرد. 

تیتر20 در همین راستا مروری دارد بر عملکرد این بانک در سال 97.

پرداخت بیش از 3700 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی 
بنا بر آخرین گزارش ها، بانک توسعه تعاون بیش از 3700 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت کرده است که در این میان رقمی معادل 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.
حجت اله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون با ارائه این آمار تاکید کرده که: «پرداخت بیش از 3700 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نشان‌دهنده مشارکت فعال بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی بوده و این بانک همواره به‌عنوان یکی از وظیفه‌شناس‌ترین بانک‌ها در این حوزه قلمداد گردیده و بارها بابت درصد تحقق بالای تکالیف خود موردتقدیر نهادهای مربوطه قرارگرفته است.»
بر این اساس بانک توسعه تعاون در طی سال جاری بالغ ‌بر 1530 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت‌نموده، ضمن آنکه در همین راستا بانک توسعه بیش از 166 میلیارد ریال به‌صورت وام قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری از محل منابع داخلی و عاملیت طرح اشتغال پایدار روستایی به مدد جویان سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.
این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه افزون بر 1112 میلیارد ریال به مدد جویان کمیته امداد امام از محل منابع داخلی و عاملیت طرح اشتغال روستایی در قالب وام قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری کرده است.
همچنین باید از پرداخت وام قرض‌الحسنه 208 میلیارد ریالی از محل منابع داخلی بانک به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان دیگر فعالیت‌های اعتباری این بانک در کنار پرداخت تسهیلات اعتباری به بخش‌ها و زیر بخش‌های مختلف اقتصادی و به فعالان بخش تعاونی و غیرتعاونی یاد کرد. ضمن اینکه بانک توسعه تعاون در بخش مشاغل خانگی نیز توانست بالغ‌بر 495 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به متقاضیان تخصیص دهد.
گفتنی است عملکرد بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از 29 درصد رشد برخوردار بوده است.

پرداخت بالغ بر ۵۴۳میلیارد تومان تسهیلات اعتباری در بخش صنایع‌دستی و گردشگری 
بانک توسعه تعاون طی سال جاری در بخش صنایع‌دستی و فرش دستباف صنعت گردشگری و هتلداری در قالب ۷۸۹۰فقره تسهیلات اعتباری بالغ بر ۵۴۳ میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار داد.
بر اساس آخرین گزارش ها از سوی این بانک، سهم صنایع‌دستی و فرش دستباف از مجموع تسهیلات پرداختی این بانک در قالب ۶۹۰۴ فقره پرونده اعتباری با رقمی بیش از ۴۹۵میلیارد ریال و میزان تخصیصی به صنعت گردشگری و هتلداری به صورت ۹۸۶پرونده با عددی نزدیک به ۴۹میلیارد تومان می‌باشد که تسهیلات پرداختی به بخش صنایع‌دستی، فرش دستباف، گردشگری و هتلداری از محل منابع داخلی و عاملیت طرح ملی اشتغال پایدار  روستایی بوده است.
آمار و ارقام عملکردی بانک توسعه تعاون در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع‌دستی و فرش دستباف و گردشگری و هتلداری با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت‌های موجود بیانگر تنوع و تکثر فعالیت و مشتریان این بانک می‌باشد.
تولید و خدمات مرتبط هنری و کمک به ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال به‌ویژه اشتغال خرد و مشاغل خانگی خواهد بود.

دریافت تندیس جایزه ملی استراتژی ایران توسط بانک توسعه تعاون 
در پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک، تندیس یک ستاره جایزه ملی استراتژی ایران (استراتگوس) به بانک توسعه تعاون تعلق گرفت.
در این کنفرانس که با حضور مدیران دولتی، بخش خصوصی، اساتید و متخصصین مدیریت استراتژیک برگزار شد جدیدترین رویکردها و مباحث مرتبط با تدوین، پیاده‌سازی و کنترل استراتژی مطرح گردید و در خاتمه جایزه ملی استراتژی بر اساس سنجش سطح بلوغ استراتژی، به سازمان‌های برتر این حوزه تعلق گرفت.
بر این اساس بانک توسعه تعاون، بر اساس رأی کمیته ارزیابان ارشد جایزه، تندیس برنزین یک ستاره جایزه ملی استراتژی ایران (استراتگوس) را دریافت نمود.

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال 
مجلس شورای اسلامی پس از بررسی های متعدد، در نهایت در بهمن ماه  با اختصاص اعتبار 10 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به‌منظور نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال موافقت نمود.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ثمرات این اقدام با تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه این بانک جهت کمک به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی خاطرنشان کرد: تصویب ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون توسط نمایندگان مجلس قدرت وام‌دهی این بانک را افزایش خواهد داد

ارائه محصولات و خدمات جدید بانکی
بانک توسعه تعاون امسال همزمان با روزهای دهه فجر از 7 طرح مختلف این بانک رو نمایی کرد.
طرح حامی درمان، طرح همراه، طرح همراه فرهیختگان، طرح همراه سلامت، طرح همکار، بن کارت تعاون و طرح بخشش 6 درصدی وجه التزام تأدیه دین ازجمله این 7 طرح به شمار می‌آیند که در دهه فجر امسال رونمایی و اجرایی شدند.
به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون، این طرح‌ها بر اساس نیازسنجی واقع‌بینانه و بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی بانک تدوین و رونمایی شده است و در طرح‌های فوق نیازهای اقشار مختلف جامعه شامل، پزشکان در طرح همراه سلامت، اساتید دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی، فرهنگیان و معلمان در طرح همراه فرهیختگان، بنگاه‌داران و کسب‌وکارهای کوچک در طرح همکار مدنظر قرارگرفته‌شده است.

ایجاد اشتغال و عمل به تعهدات در قبال سازمانهای حمایتی
بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مدیرعامل بانک توسعه تعاون، تاکنون در حدود ۳۵ هزار اشتغال جدید در کشور توسط بانک توسعه تعاون ایجادشده است.
همچنین بانک توسعه تعاون برای مددجویان نهادهای حمایتی، چون بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی در طرح اشتغال ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.
بر اساس اعلام مهدیان، امسال تکلیف این بانک در قبال سازمان بهزیستی پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات است که تا کنون این برنامه عملیاتی شده است. همچنین این بانک در بخش کمیته امداد نیز ۲۰ میلیارد تومان تکلیف دارد که تاکنون ۸۲ درصد برنامه محقق شده است، همچنین پرداخت تسهیلات در بنیاد شهید نیز امسال ۱۰ میلیارد تومان بود که صد درصد عملیاتی شد.

شعار بانک توسعه تعاون «نو» شد
بانک توسعه تعاون امسال را با تغییراتی در حوزه روابط عمومی تجربه کرد. انتخاب و روی کار آمدن سعید معادی، به عنوان مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون چهره ای جدید و چابک تر به این حوزه عملکردی بانک داد. 
علاوه بر این بانک توسعه تعاون برای نخستین بار در حوزه برندینگ با شعار «آری به اتفاق جهان می توان گرفت» وارد فاز جدیدی از تبلیغات و مدیریت روابط عمومی شد.

بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه اول را کسب کرد
عملکرد مناسب بانک توسعه تعاون درسال‌های اخیرمنجر به ورود این بانک به طرح‌های ملی در خصوص رونق تولیدواشتغال شده است که بر اساس رتبه‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رونق تولید دردوسال گذشته رتبه هشتم را به دست آورده است.
در دو طرح بزرگ اشتغال پایدار روستایی و فراگیر بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل تعیین گردید که در این خصوص بانک بر اساس آخرین آمارها، رتبه اول را در پرداخت این تسهیلات داشته است. در این راستا سهم تکلیفی بانک بالغ بر دو هزار میلیار تومان و با سهمی در حدود ۱۷ درصد بوده است.
گفتنی است اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی اولویت نخست بانک توسعه تعاون در سال جاری بوده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز