جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
تیتر20 بررسی کرد؛
جدا از بحث ثبات مدیریت که به ایساکو فرصت داد برنامه های خود را در حوزه ارائه خدمات مناسب به مشتریان، پیاده کند، نکته دیگر، تمرکز این شرکت روی اپلیکیشن ها و کلا ارتباط به اصطلاح مجازی با مشتریان بود.
کد خبر: ۳۴۱۳۹
ایساکو از ریل خدمات دهی خارج نشد

تیتر20 - این روزها که مشکلات تامین قطعه و کمبود منابع مالی گریبان خودروسازی ایران را گرفته است، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش نیز از موج چالش ها در امان نمانده و به سهم خود آسیب دیده اند. 

این در حالی است که به نظر می رسد شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) توانسته تا حد امکان خود را در ریل ارائه خدمات به مشتریان نگه دارد و خیلی منحرف نشود.

 ثبات مدیریتی (به عنوان یک فاکتور بسیار مهم و اساسی در پیشبرد اهداف هر سازمانی) در کنار دنبال کردن استراتژی های از قبل تعیین شده و تدابیر اتخاذی از سوی مدیریت ایساکو، این اتفاق مثبت را رقم زد که تلاطم ها تاثیر چندان شدیدی روی عملکرد این شرکت تا به امروز نداشته باشد.

جدا از بحث ثبات مدیریت که به ایساکو فرصت داد برنامه های خود را در حوزه ارائه خدمات مناسب به مشتریان، پیاده کند، نکته دیگر، تمرکز این شرکت روی اپلیکیشن ها و کلا ارتباط به اصطلاح مجازی با مشتریان بود. 

در واقع شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو با تمرکز بر اپلیکیشن و توسعه آن توانست فصل جدیدی از تعاملات مبتنی بر تکنولوژی را با مشتریان خود، پشت سر بگذراند. در دنیای امروز که مشتریان تمایل دارند بسیاری از امور روزمره خود را از طریق اینترنت و به ویژه از مسیر گوشی های همراه، دنبال کنند، ارائه خدمات مبتنی بر اپلیکیشن و اینترنت، نقش مهمی در کسب رضایت شهروندان دارد.

 ایساکو نیز با علم به همین اهمیت ویژه، تمرکز خود را روی توسعه اپلیکیشن ها گذاشت و اجازه نداد تحریم ها خللی در این ماجرا ایجاد کند. اینکه مشتریان بتوانند با استفاده از اپلیکیشن های ایساکو، با صرف هزینه و زمانی کم درخواست خدمات بدهند، نقش قابل توجهی در کسب رضایت هرچه بیشتر آنها دارد. بنابراین تداوم و توسعه چنین امکاناتی در عصر حاضر، نیازی ضروری است که ایساکویی ها به اهمیت آن کاملا واقف هستند.

اما نباید فراموش کرد که تحریم های آمریکا با توجه به آنکه سخت تر از گذشته نیز هستند، نه فقط خطوط تولید خودروسازان بلکه خدمات پس از فروش آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. پر واضح است که وقتی تامین قطعه به مشکل می خورد، کل مجموعه یک خودروساز (از خطوط تولید گرفته تا انبارهای مربوط به خدمات پس از فروش) به مشکل می خورد و در چنین شرایطی، ارائه خدمات مناسب به مشتریان سخت می شود.    

این در حالی است که به نظر می رسد ایساکو توانسته تا حد امکان پاسخگوی نیاز مشتریان باشد، هرچند البته کماکان کاستی ها و چالش هایی وجود دارند و نمی توان مدعی ارائه خدمات ایده آل به مشتریان، آن هم در مقطع فعلی شد.

 اگر بخواهیم از آمار کمک بگیریم، ارتقای کیفیت و روند پیوسته خدمات دهی ایساکو به مشتریان، در آمار و ارقام شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منعکس شده است. این آمارها نوید آن را می دهد که مالکان محصولات ایران خودرو نگرانی چندان زیادی حداقل در بخش خدمات پس از فروش نخواهند داشت. البته باز هم باید بر این نکته تاکید کرد که با توجه به شرایط تحریم، نمی توان خدماتی 100 درصد مطلوب و متناسب با نیاز و انتظار مشتریان ارائه کرد. 

در کل، خدمات پس از فروش مقوله ای بسیار مهم در خودروسازی و همچنین کسب رضایت مشتری به حساب می آید و خودروسازان بزرگ دنیا بخش قابل توجهی از درآمد و همچنین اعتبار خود را از همین مسیر کسب می کنند. در ایران نیز ایساکو و امثال آن، آینه شرکت های مادر هستند و رفتار آنها با مشتریان و چگونگی ارائه خدمات، نقش بسیار مهمی در میزان اعتماد و رضایتمندی از خودروسازان دارند.     

ارسال نظرات
موضوعات روز