پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶
سرمربی آبی پوشان پایتخت به نظر می رسد که فصل بعد هم روی نیمکت این تیم خواهد نشست.
کد خبر: ۳۴۴۷۰
تیتر20 - وینفرد شفر تقریبا دو سال است که هدایت استقلال را برعهده دارد.

این مربی آلمانی توانسته تغییراتی را در آبی پوشان به وجود آورد اما تیم او هم نوسان زیادی داشته و استقلال به استثنای قهرمانی در جام حذفی نتوانسته موفقیت دیگری را به دست آورد و بسیار بعید است که در فصل جاری هم جامی به دست آورد هر چند که در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست.

شکست برابر پرسپولیس و توقف برابر سایپا باعث شد تا انتقادها از شفر زیاد شود و بعضی از هواداران خواستار اخراج او شوند اما پیروزی در دو دیدار حساس برابر سپاهان و الهلال عربستان باعث شد تا بار دیگر استقلال به آرامش برگردد.

هواداران تیم آبی پوش پایتخت الان امیدوار به کسب عنوان قهرمانی شده اند. آنها امید زیادی دارند که پرسپولیس برابر ذوب آهن، سپاهان و تراکتور سه دیدار بسیار سخت و نفس گیر خود تن به شکست داد تا آنها مدعی کسب عنوان قهرمانی شوند.

به نظر می رسد که شفر قراردادش را با استقلال تمدید خواهد کرد و این به چند دلیل است:

در شرایط کنونی استقلال گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی او ندارد و با توجه به اینکه گزینه داخلی خوبی وجود ندارد و بازگشت منصوریان و قلعه نویی هم بسیار بعید است برای استقلال بهتر است که قرارداد شفر را تمدید کند چرا که گزینه خارجی بازهم به وقت نیاز دارد و باید هزینه زیادی هم برای جذب بازیکنان جدید شود و بهترین کار در این حالت تمدید قرارداد شفر است.

دلیل دیگر اینکه بازیکنان خارجی استقلال مثل پاتوسی و ایسما با نظر مستقیم شفر جذب شده اند و این احتمال زیاد است که با رفتن این مربی آلمانی هم آنها از آبی پوشان جدا شوند. ماندن شفر در استقلال شاید باعث شود که تیام هم بعد از فصل ناکامی که تجربه کرد به آبی پوشان برگردد و استقلال برای فصل بعد هم برای لیگ قهرمانان آسیا و هم قهرمانی در لیگ برتر طرح و نقشه کشد.

دلیل دیگر اظهار نظر اخیر شفر در نشست خبری قبل از دیدار برابر ماشین سازی است. این مربی آلمانی تاکید کرد که برای فصل بعد به این تیم برنامه داده است و تاکید کرده که چه طرح و برنامه ای برای فصل بعد دارد. به نظر می رسد که شفر برای فصل بعد به آبی پوشان برنامه داده است.

"من یکسری نکات راجع به تمدید قرارداد به مدیرعامل گفتم. بازیکنانی مانند الله‌یار که مثل الماس برای ماست باید بماند برای قدم‌های بعدی‌اش. باور کنید که اگر راجع به بازیکنی با این خصوصیات در اروپا بشنوید، قیمتش حدود یک میلیون دلار است و در سال‌های آینده ۵-۶ میلیون دلار می‌شود ولی اول باید در اینجا بماند. نورافکن به بلژیک رفت و ۵۰ درصد افت کرد. او پیش ما برگشت و بهتر شد و در دو بازی آخر خوب بازی کرد و کاپیتان تیم ملی امید شد. من جلسه خوبی با هیأت مدیره داشتم. یکی از اعضا گفت نباید بازیکنان را بفروشیم که این دقیقاً چیزی است که من می‌خواهم”.

این صحبت ها به خوبی نشان می دهد که شفر فصل بعد هم در هر شرایطی سرمربی استقلال خواهد بود و قراردادش را به احتمال خیلی زیاد تمدید خواهد کرد.

و اما دلیل آخر اینکه شفر در این دو فصلی که هدایت استقلال را برعهده داشت توانسته خیلی خوب از نظر انگیزشی روی استقلال تاثیر گذارد. او توانسته سبک و سیاق تیم را تغییر دهد و الان استقلال صاحب سبک است و تنها وابسته به سانترهای خسرو حیدری نیست. شفر نشان داده که می تواند بازیکنان خارجی باکیفتی هم به استقلال بیاورد و شاید رابطه خوب او با تیام باعث شود که این بازیکن بار دیگر به آبی پوشان برگردد تا استقلال برای فصل بعد رویایی تر شود./پارس فوتبال
ارسال نظرات
موضوعات روز