چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
تیتر20 گزارش می دهد؛
سالن های نسبتا خالی از بازدیدکننده در اکثر زمان ها نشان می دهد نمایشگاه امسال چندان حال و هوای دلچسبی برای بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران نداشته است. به گواه بسیاری از غرفه داران، این نمایشگاه حداقل اهداف آنها را تامین نکرده و بازخورد لازم را دریافت نکرده اند.
کد خبر: ۳۴۵۳۶
نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!

تیتر20 / سارا دلیریان - دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، امسال در شرایط اقتصادی متفاوت تری از سالهای پیش،آغاز به کار کرد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸ در محل نمایشگاه‌های دایمی تهران با حضور رؤسای بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، بنا بر اعلام ستاد برگزاری امسال بیش از ۳۲۰ شرکت یا نهاد تأمین سرمایه از جمله کارگزاری، سبدگردان سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، بانک و مؤسسه اعتباری، بیمه و خدمات بیمه‌ای و همچنین صرافی و لیزینگ و ارائه دهنده خدمات مالی و اعتبارسنجی در بخش‌های داخلی و بین الملل این نمایشگاه حضور دارند. 

در این نمایشگاه دو نهاد بین المللی شامل انجمن بین المللی روابط عمومی IPRA و شرکت ARJAN CAPITAL نیز حضور خواهند داشتند.

اما در بازدید میدانی از نمایشگاه امسال، تفاوت های فاحشی با سالها و نمایشگاه های تخصصی دیگر به چشم می خورد.

نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!

نخست اینکه نمایشگاه دوازدهم امسال به نسبت بسیار خلوت تر از هر زمان دیگر بود، حتی حضور بانک های کشور نیز در این نمایشگاه حداکثری نبود و در کمال تعجب جای خالی بانک های بسیاری از جمله بانک سپه، بانک سامان، بانک سینا، بانک گردشگری، بانک آینده و .... بسیار محسوس بود و به جز بخش بورس که استقبال نسبی از آن بود سایر بخش ها رونق چندانی نداشت.

نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!

همچنین سالن های تقریبا خالی از بازدیدکننده در اکثر ساعت ها نیز گواه دیگری بود که نمایشگاه امسال چندان حال و هوای دلچسبی برای بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران نداشته است. به گواه برخی از غرفه داران  با گذشت سه روز از نمایشگاه حداقل اهداف آنها از حضور در این نمایشگاه نیز تامین نشده و بازخورد لازم را دریافت نکرده اند.

نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!

ضمن اینکه موضوع دیگری که توجه را جلب می کرد حضور شرکت ها و موسساتی بود که در یک طبقه بندی از شرکت های مرتبط با حوزه بانکداری و سرمایه گذاری چندان محلی از اعراب نداشتند، از جمله برخی شرکتهای صنایع پتروشیمی، مخابراتی و حتی صنایع غذایی که واقعا باید پرسید با چه هدف و رویکردی این شرکت ها در نمایشگاه تخصصی فاینکس حضور یافته اند!؟

نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!

انتقاد دیگری که باید به روند برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه وارد دانست، نحوه مدیریت غرفه ویژه کودک و نوجوان بود که بر اساس مشاهدات میدانی از زمان حضور در این نمایشگاه، صرفا در برپایی جشن و آوازخوانی و بازی های سرگرم کننده خلاصه می شد و به نظر می رسید هیچ برنامه ای برای افزایش هوش و سواد مالی این دسته از بازدیدکنندگان به صورت موثری در دست اجرا نبود.  

نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!  

البته نباید تاثیر شرایط اقتصادی پیش رو را نیز فراموش کرد اما با این همه به نظر می رسد آگاهی عمومی آنطور که باید و شاید در خصوص این نمایشگاه و نشست های جانبی آن برای علاقه مندان و مخاطبان فراهم نشده و فضای رسانه ای مناسبی برای این منظور فراهم نبوده است.
نمایشگاه فاینکس نوزدهم؛ متفاوت و کم اثر؟!

ارسال نظرات
موضوعات روز