پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
تیتر20 بود و نبود آبی خاص زامیاد را بررسی کرد؛
پیکان، پراید و البته وانت نیسان؛ این سه را گاوهای شیرده خودروسازی ایران می نامند و در این بین، اولی سال هاست راهی موزه شده و دومی احتمالا سال های آخر عمرش را می گذراند.
کد خبر: ۳۴۷۹۳
چرا همه رنگ آبی این خودرو را دوست دارند!

تیتر20 - پیکان، پراید و البته وانت نیسان؛ این سه را گاوهای شیرده خودروسازی ایران می نامند و در این بین، اولی سال هاست راهی موزه شده و دومی احتمالا سال های آخر عمرش را می گذراند.

سومی اما اگرچه خواب هایی برای ذبح آن دیده اند، اما تا به امروز تعبیر نشده و این گاو شیرده کماکان نه تنها نان آور خانوارهای زیادی است، که نان یکی از قدیمی ترین خودروسازان کشور نیز از تولید آن در می آید.

وانت نیسان آن هم از نوع آبی، یکی از محبوب ترین محصولات تاریخ خودروسازی ایران به شمار می رود که مشتریان خاص خود را دارد و البته رانندگی خاصی را. 

در این سال ها و ازآنجاکه وانت نیسان خودرویی قدیمی به شمار می رود، هرازگاهی صحبت از حذف آن پیش آمده، اما تا به امروز سرپا مانده و زامیاد را هم سرپا نگه داشته است. 

به آمار تولید زامیاد که نگاه کنیم، کاملا دست مان می آید که وانت نیسان آبی تا چه حد محصولی استراتژیک برای این شرکت است و اگر نباشد، زامیاد هم تقریبا نیست.

فقط در فروردین ماه امسال از مجموع تولید 837 دستگاهی زامیاد، 770 دستگاه یعنی بالای 90 درصد تیراژ این شرکت به نیسان آبی اختصاص پیدا کرده و دو محصول دیگر یعنی ریچ و پادرا تنها 67 دستگاه روی هم تولید داشته اند. 

چرا همه رنگ آبی این خودرو را دوست دارند!

با توجه به این آمار و البته آمارهای گذشته (که در آنها نیز وانت نیسان اصلی ترین محصول زامیاد بوده)، فعلا تصور زامیاد بدون نیسان آبی ممکن نیست و اگر بگوییم این محصول عصای دست خودروساز قدیمی کشور است، گزاف نگفته ایم.

 اینکه چرا در این سال ها صحبت از حذف وانت نیسان پیش آمده، بیشتر به قدیمی بودن تکنولوژی آن مربوط می شود. این خودرو که از لحاظ ژنیتیکی به نیسان موتورز ژاپن اختصاص دارد و البته سال هاست  محصولی داخلی به شمار می رود، با فناوری  و تکنولوژی روز غریبه است و با همان ساختار قدیمی و رنگ آبی جذابش، دل مشتریان را برده است. 

کارایی مناسب (در مقایسه با سایر وانت های داخلی) و همچنین حجم تحمل بار بسیار زیادی که نسبت به رقبا دارد، از وانت نیسان محصولی محبوب ساخته است.

 این خودرو گاهی واقعا در نقش یک کامیونت عمل می کند و می توان با آن، بارهای بسیار سنگین را از مسیرهای صعب العبور و سخت به سلامت گذراند. 

خاصیت وانت نیسان  از آن خودرویی به اصطلاح نان آور ساخته و خانواده های بسیاری به خصوص در شهرستان ها، رزق و روزی خود را از این غول آبی به دست می آورند. 

وانت نیسان شاید تنها خودرویی در ایران باشد که مشتریان تمایلی به تنوع رنگی آن ندارند و همین آبی نه خیلی کم رنگ و نه خیلی پر رنگش را می پسندند و لاغیر.

زامیاد در گذشته اقدام به تغییر رنگ نیسان وانت کرد، اما عدم استقبال از این تغییر، سبب شد این خودرو به اصل خود بازگشته و باز هم با همان رنگ آبی خاصش به تولید برسد.

چرا همه رنگ آبی این خودرو را دوست دارند!

 این رنگ به نوعی چهره ای نوستالژیک از وانت نیسان ساخته، گویی که اصلا از ازل تا ابد تولیدش باید با همین رنگ روزگار بگذراند. در کنار تغییر رنگ اما زامیاد تلاش کرد طی این سال ها از نظر فنی تغییراتی در جهت بهبود وانت نیسان ایجاد کند، از جمله تعبیه ایربگ که البته خیلی به مذاق مشتریانش خوش نیامد. 

هرچه هست، وانت نیسان در حال حاضر خودرویی نان آور برای زامیاد و خانوارهای زیادی در کشور است و با وجود قدیمی بودن و دور ماندن از تکنولوژی روز، محبوب است و خواهان زیاد دارد. در این شرایط، اگر قرار است این گاو شیرده حذف شود، باید ابتدا جایگزینی مناسب برای آن یافت تا نه زامیاد به کما رود و نه بازار از وجود چنین خودرویی محروم شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز