جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
خانواده ایرانی به جای فرش دارد از موکت استفاده می‌کند مخصوصا این افزایش در شهرستان‌ها محسوس بوده است.
کد خبر: ۳۴۸۳۸
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: هایپر فروشان با تبلیغات گسترده که ما با برخی از آنها مخالف هستیم و به صورت کتبی این موضوع را به اتاق اصناف نیز اعلام کرده‌ایم ۷۰ درصد بازار را گرفته‌اند و خرده فروشان سطح شهری را دچار مشکل کرده‌اند در حالی‌که اگر مردم از محله خودشان خرید را انجام دهند خیلی ارزان‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.
مردم به جای فرش، موکت می‌خرندبه گزارش صبحانه،محمد هادی کمالیان در خصوص وضعیت فروش فرش ماشینی گفت: متاسفانه صنف ما در سال گذشته وضعیت خوبی نداشت که اصلی ترین عامل آن کاهش فروش بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت ادامه داد: صنف ما به دو بخش تقسیم شده است؛ یکی خرده فروشان سطح شهری و دیگری هایپر فروشان. این درحالیست که هایپر فروشان با تبلیغات گسترده که ما با برخی از آنها مخالف هستیم و به صورت کتبی این موضوع را به اتاق اصناف نیز اعلام کرده‌ایم ۷۰ درصد بازار را گرفته‌اند و خرده فروشان سطح شهری را دچار مشکل کرده‌اند در حالی‌که اگر مردم از محله خودشان خرید را انجام دهند خیلی ارزان‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

وی در خصوص افزایش قیمت فرش ماشینی گفت: به دلیل رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد ما تا مجبور نبودیم قیمت‌ها را افزایش ندادیم اما بالا رفتن قیمت مواد اولیه و سخت‌تر شدن واردات مواد خارجی سبب شد که سال گذشته ۶۰ درصد قیمت‌ها را افزایش دهیم و ظرف روزهای آینده نیز ۵ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت اجباری خواهیم داشت.

کمالیان تصریح کرد: این افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم باعث کاهش شدید فروش ما شده به طور کلی فرش کالای درجه سوم محسوب می‌شود و مردم تا مجبور نباشند این کالا را تهیه نمی‌کنند اکنون که وضعیت اقتصادی مناسب نیست به طور طبیعی فروش فرش ماشینی کمتر می‌شود اما از آن طرف فروش موکت افزایش پیدا کرده است؛ این یعنی خانواده ایرانی به جای فرش دارد از موکت استفاده می‌کند مخصوصا این افزایش در شهرستان‌ها محسوس بوده است.

وی در خصوص صادرات فرش گفت: به جرات می‌توانم بگویم ما بهتریم فرش ماشینی از لحاظ نقش و کیفیت را در دنیا داریم اما موضوع این است که کشوری مانند ترکیه فقط به خاطر قیمت پایین‌تر، بازار را از دست ما می‌گیرد چون دولت مستقیم به کارخانه‌های فرش سوبسید می‌دهد و قیمت تمام شده آنها پایین‌تر از ما در می‌آید.

کمالیان ادامه داد: ما صادر کننده حرفه‌ای نداریم. باید شرکت‌های صادراتی تخصصی تشکیل شوند و در نمایشگاه بین المللی حضور فعال داشته باشند هر چند به سبب تحریم‌ها و محدودیت‌ها الان نمی‌توانیم این کار را به صورت گسترده انجام دهیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ما علاوه بر عراق و افغانستان به چین و کانادا هم صادرات داشتیم و در بخش موکت نیز علاوه بر این کشورها به روسیه تاجیکستان ازبکستان نیز کالا صادر کردیم./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز