سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
تیتر20 بررسی می کند
تمرکز بسیاری از تولیدکنندگان صنایع به ویژه صنایع مادر به تولید محصولاتی با کاربری مطلوب در صنایع مصرفی در راستای تحقق شعار « رونق تولید ملی » و خودکفایی ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۴۹۰۹
فولاد رنگی در بوته آزمایش تولیدکنندگان لوازم خانگی

تیتر20 -  تمرکز بسیاری از تولیدکنندگان صنایع به ویژه صنایع مادر به تولید محصولاتی با کاربری مطلوب در صنایع مصرفی  در راستای تحقق شعار « رونق تولید ملی » و خودکفایی ایجاد شده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز،‌ با به کارگیری حداکثری امکانات و توان داخلی در صدد رفع نیاز داخلی و کمک به تولید محصولات نهایی و صرفه جویی ارزی است .

خبر « تولید ورق فولاد رنگی » با براقیت بالا در نیمه دوم سال گذشته یکی از طرح هایی است که در حد تولید آزمایشی آغاز گشت و وعده تولید انبوه آن برای به کارگرفتن در تولید لوازم خانگی داده شد.

خبری که تا کنون خبری از آن نشده است!
سرعت تولید بالا، حذف مرحلۀ رنگ کاری در خط تولید لوازم خانگی، افزایش کیفیت سطح، حذف آلاینده‌های گازی و بهبود فرایند زیست محیطی و کاهش قیمت تمام شده محصول از مهمترین مزایای استفاده از ورق های گالوانیزه پیشرنگ در صنعت لوازم خانگی است.

به گفته مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان تا کنون 20تن از این نمونه ورق‌های رنگی به صورت آزمایشی تولیدو استفاده شده و  همچنین 500تن دیگر از این  محصول برای تکمیل بازخورد و تولید آماده ارسال به بازار مصرف شده است.

فولاد مبارکه اصفهان: تولید ورق رنگی در حد استانداردهای جهانی است
احمد سعید بخش، معاونت اجرایی پروژه های  فولاد مبارکه اصفهان درگفت و گو با خبرنگار تیتر ۲۰ درباره چگونگی اجرای این طرح گفت:‌ فناوری تولید ورقهای فولاد رنگی یکی از چندین طرح هایی است که فولاد مبارکه در کنار طرح های توسعه ای خود اقدام به تولید آن کرده است.

وی در باره اینکه آیا تحریم و مشکلات جانبی آن اخلالی در تولید ورق های فولادی در سال جاری کرده است گفت: این محصول در حد و اندازه استانداردهای جهانی در یکی از واحدهای تولیدی فولاد مبارکه که با پشتیبانی یک شرکت بلژیکی راه اندازی و تولید شده است .

سعید بخش ضمن اشاره به اینکه تولید این محصول مانند بسیاری از محصولات دیگر بومی سازی شده است خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تهیه مواد اولیه این محصول نداریم و آماده ارائه تولید محصول به متقاضیان که غالباَ تولید کنندگان لوازم خانگی هستند می باشیم.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه :کمرنگی واردات در تلالو فولاد رنگی درخشان
محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان نیز با بیان اینکه برنامه دقیق تولید ورق فولادی بعد از مرحله آزمایشی به زودی  اعلام خواهد شد به خبرنگار تیتر20 گفت : با تولید فولاد رنگی و به کارگیری آن در تولید محصولات نهایی ، از میزان واردات ورق های فولادی و محصولات ساخته شده نهایی بسیار کاسته خواهد شد.

اکبری همچنین درباره اینکه آیا تولیدات این کارخانه توان رقابت با تولیدات خارجی به ویژه کشور چین با در پیش گرفتن سیاست دمپینگ دارد گفت :‌ تمرکز فولاد مبارکه علاوه بر کمیت تولید بر کیفیت نیز استوار است و محصولات فولاد مبارکه هم اکنون قابل رقابت حتی با محصولات چینی از نظر قیمت و البته کیفیت هستند.

سخنگوی اتحادیه لوازم خانگی:کیفیت ورقهای رنگی فولادی برای تولید لوازم خانگی لوکس مناسب نیست

اما حمید رضا غزنوی سخنگوی اتحادیه لوازم خانگی در گفت و گو با خبرنگار تیتر ۲۰ ضمن تایید گفته معاون اجرای پروژه های شرکت فولاد مبارکه مبنی بر کاربری این ورقهای رنگی برای لوازم خانگی گفت :امروزه در دکوراسیون منزل، ‌لوازم خانگی یکی از شاخص هایی به شمار می رود که مردم را به سمت خرید محصولات با کیفیت و زیبایی مطلوب سوق می دهد.
به گفته غزنوی ورق های رنگی فولادی برای تولید محصولات لوکس و شیک و کیفیت عالی مناسب نیستند .

او یادآور شد: البته در حال حاضر برخی از کارخانجات از تولیدات ورق های فولادی در مرحله آزمایشی استفاده کردند که البته  از قیمت و کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

وی ورق های کوتینگ شده ( لمینت شده ) را برای تولید لوازم خانگی  با کیفیت،  مناسب دانست و یادآور شد: فولاد مبارکه تا کنون موفق به تولید ورقهای کوتینگ شده نشده است و در صورت تولید این محصول حتماَ تولیدکننگان لوازم خانگی با افتخار از این محصولات ساخت داخل استفاده خواهند کرد.

غزنوی افزود: البته برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی برای استفاده از این ورقها در حال مذاکره با فولاد مبارکه هستند تا از آن در ساخت محصولات خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است، آنچه که شعار « رونق تولید ملی » را از مرحله شعار به مرحله عمل می کشاند در نظر گرفتن کیفیت با در نظر گرفتن توان و قدرت خرید عموم مردم و قرار دادن کیفیت مطلوب در سبد خانوار خانواده ایرانی است. 

و البته تولید ورقهای رنگی فولادی نیز با توجه به تنوع بخشیدن به تولید محصولات در حوزه لوازم خانگی، برطرف شدن نیاز متقاضیان با بودجه و توان خرید متفاوت در کشور را محقق می سازد.

حال باید دید فولاد مبارکه اصفهان در ادامه اجرایی کردن طرح های توسعه ای خود، تولید محصولات مورد نظر بازار هدف محصولات نهایی همچون فولاد لمینت شده در حوزه لوازم خانگی را در کنار دیگر طرح های توسعه ای و رقابتی خود قرار خواهد داد یا خیر؟

ارسال نظرات
موضوعات روز