جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶
ترکیه، یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی است. کشوری در همسایگی ایران که در حد قابل قبولی از ظرفیت های گردشگری خود برای جذب گردشگران استفاده کرده است.
کد خبر: ۳۴۹۱۹
تیتر20 - ترکیه، یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی است. کشوری در همسایگی ایران که در حد قابل قبولی از ظرفیت های گردشگری خود برای جذب گردشگران استفاده کرده است. ایرانیان در روزهای سخت گردشگری ترکیه، همچنان مقصد خود را تغییر ندادند و حتی پس از حوادث تروریستی در این کشور، رونق تورهایی که از ایران به مقصد ترکیه برگزار می شد به قوت خود باقی ماند. حالا اما سفیر ترکیه در ایران خبر از کاهش سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در سال گذشته می دهد، کاهشی که می تواند نتیجه عوامل مختلفی از جمله کاهش ارزش پول ملی و همچنین افزایش عوارض خروج از کشور باشد. در روزهای گذشته دریا اورس سفیر ترکیه در ایران با علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار کرد و با بالاترین مقام حوزه گردشگری کشور در مورد تعامل دو کشور در حوزه گردشگری گفت و گو داشت.

اورس در این دیدار اعلام کرد: «در ایران ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و با کاهش موانع و مشکلات، بدون شک سرمایه گذاران ترکیه علاقه مند به حضور در بازار اقتصادی ایران خواهد بود.» رئیس سازمان میراث فرهنگی هم در این جلسه تصریح کرد: «ایران دارای تنوع آب و هوایی، طبیعت، تاریخ، امکانات بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی و زیارتی است و می تواند مقصد خوبی برای گردشگران با سلایق مختلف باشد. سرمایه گذاری در حوزه گردشگری رشد خوبی را داشته و منجر به افزایش تعداد هتل ها در ایران شده است، همچنین بوم گردی ها در مناطق مختلف ایران راه اندازی شده و پذیرای گردشگران هستند.»

معاون رئیس جمهوری تأکید کرد: «معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری ایران به مردم دنیا و به ویژه مردم کشورهای همسایه در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است. صنایع دستی متنوع و زیبای ایران مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، ما تلاش کردیم صنایع دستی را با حفظ اصالت، کیفیت و زیبایی کاربردی کنیم.»

سفیر ترکیه در ایران گفت: «سال گذشته ورود گردشگران ایرانی به ترکیه با 18 تا 20 درصد کاهش همراه بود، این در حالی است که وزارت گردشگری ترکیه هدف گذاری خود را برای سال 2019، 40 میلیون گردشگر قرار داده است. گردشگری باعث شناخت واقعی و به دور از کج بینی های مردم کشورها از یکدیگر می شود، مردم ترکیه شناخت کافی از زیبایی ها و جاذبه های ایران ندارند و این خلأ باید با استفاده از تبلیغات مناسب برطرف شود.»/میراث آریا
ارسال نظرات
موضوعات روز