جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵
در سال‌های اخیر رستوران‌ها و واحد‌های عرضه‌کننده مواد خوراکی سبک و سیاق گذشته خود را تا حدودی کنار گذاشته‌اند و از فناوری به‌روز و ارائه خدمات مناسب با نیاز و حال و هوای مشتریان روی آورده‌اند.
کد خبر: ۳۴۹۷۷
تیتر20 - در برخی از رستوران‌ها موسیقی زنده اجرا می‌شود و بسیاری از مشتریان از این امر نیز استقبال می‌کنند، اما شاید مشتریان ندانند که هزینه گوش دادن به موسیقی زنده همراه با صرف غذا بر عهده آن‌ها است.

در سال‌های اخیر رستوران‌ها و واحد‌های عرضه‌کننده مواد خوراکی سبک و سیاق گذشته خود را تا حدودی کنار گذاشته‌اند و از فناوری به‌روز و ارائه خدمات مناسب با نیاز و حال و هوای مشتریان روی آورده‌اند، از این دست خدمات و امکانات می‌توان به سفارش‌های اینترنتی، برنامه‌های سفارش غذا، موسیقی زنده و … اشاره کرد.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که برخی از واحد‌های رستورانی هزینه‌ای برای خدماتی همچون موسیقی زنده دریافت می‌کنند که این هزینه بر روی قیمت تمام شده غذا محاسبه می‌شود.

با این تفاسیر جای این سوال وجود دارد که آیا این افزایش قیمت بر روی غذا برای اجرای موسیقی زنده، قانونی است؟!

در این رابطه خسرو میرابراهیمی- رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس - به ایسنا گفت: رستوران‌ها برای ارائه موسیقی زنده باید از اتحادیه و نیروی انتظامی (اداره اماکن) مجوز لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: برخی از اعضای اتحادیه رستوران دار‌ها در واحد‌های صنفی خود به ارائه موسیقی زنده می‌پردازند که برای این موضوع از اتحادیه و دیگر دستگاه‌های نظارتی مجوز دریافت کرده‌اند.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه اجرای موسیقی زنده برای واحد‌های صنفی با پرداخت هزینه همراه است می‌توانند هزینه‌ای از بابت این موضوع از مشتری دریافت کنند.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس در پاسخ به این سوال که آیا هزینه اجرای موسیقی زنده از سوی اتحادیه تعیین شده و نرخ مشخصی دارد؟ گفت: اتحادیه نرخ مشخصی در این زمینه در نظر نگرفته و واحد‌های صنفی خود با توجه به هزینه اجرای موسیقی زنده مبلغی برای مشتریان در نظر می‌گیرند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز