سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶
رییس سازمان دامپزشکی از عرضه مرغ «ممتاز» با توسعه خط ۲ کشتارگاه های طیور در کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۰۰
تیتر20 - علیرضا رفیعی پور در بازدید از واحدهای دام و طیور استان تهران اظهار کرد: با اقدامات سامان دامپزشکی در سال ها اخیر، تمامی بیماری های استراتژیک دامی نظیر تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و لمپی اسکین به طور چشمگیر کاهش یافته است.

وی افزود: در بیماری تب برفکی که از بیماری های مهم دامی است، در سال 13۹۷ نسبت به سال 13۹۶ با کاهش ۲۸ درصدی کانون های بیماری روبه رو بودیم.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و کنترل بیماری های دامی، سال گذشته بیش از ۵۵ مبلیون راس دام بر علیه بیماری ها واکسینه شدند.

وی گفت: با توجه به تحریم ها، برای سه ماه آینده ذخایر واکسن و داروی دامی در انبارهای استراتژیک ذخیره سازی داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بیش از ۹۷ درصد از واکسن و داروهای دام و طیور و آبزیان در کشور تولید می شود.

رفیعی پور در بازدید از یک کشتارگاه طیور نیز با اشاره به این که نظارت در تمام مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط دامپزشکی انجام می شود، یادآور شد: تجهیزات و فناورهای های کشتارگاه های طیور کشور با کشتارگاه های روز اروپا برابری می کند.

وی با بیان این که در خط ۲، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد و در صورت وجود مشکل، مرغ از چرخه حذف می شود، گفت: این تکنولوژی روز دنیا است که در کشور ما هم استفاده می شود تا مردم ما محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توسعه خط ۲ کشتارگاه های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از عید سعید فطر، کشتارگاه هایی که با خط ۲ مرغ خود را کشتار می کنند با نام و بسته بندی «ممتاز» گوشت مرغ خود را به بازار عرضه می کنند.

رفیعی پور، افزایش ماندگاری را از ویژگی های مرغ «ممتاز» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، ۳ روز برای مرغ گرم و ۱۲ ماه برای مرغ منجمد اجازه مصرف داده می شود ولی در مرغ خط ۲، مرغ گرم برای پنج روز و مرغ منجمد برای ۱۵ ماه ماندگاری و اجازه مصرف خواهد داشت.

وی با اشاره به این که از ۲۸۰ کشتارگاه طیور کشور، ۶۰ کشتارگاه به خط ۲ مجهز هستند، خاطرنشان ساخت: تکنولوژی خط ۲ در کشور وجود دارد و بخشی از محصولات طیور که به کشورهای دیگر صادر می شود از خط ۲ است.

رفیعی پور اظهار امیدواری کرد تا پایان سال آینده تمام کشتارگاه های طیور کشور به خط ۲ مجهز شوند./ ایسنا به نقل از وزارت کشاورزی 
ارسال نظرات
موضوعات روز