جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل بانک توسعه تعاون:
مهدیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، بخش تعاون می‌تواند با استفاده از سرمایه‌های خرد مردم و تشکیل شرکت‌هایی با سرمایه گذاری مناسب کارهای اقتصادی خوبی انجام دهد.
کد خبر: ۳۵۲۲۲
تیتر20 - مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت‌های تعاونی استان یزد با اشاره به اینکه تعاون بار معنایی خاصی مبتنی بر ارزش‌های ملی و دینی ما دارد، افزود: به اتکای همین بارمعنایی، تعاون می‌تواند قوی‌تر و بهتر از دولت و بخش خصوصی در عرصه اقتصاد وارد شود.

مهدیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، بخش تعاون می‌تواند با استفاده از سرمایه‌های خرد مردم و تشکیل شرکت‌هایی با سرمایه گذاری مناسب کارهای اقتصادی خوبی انجام دهد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به وجود تعاونی‌های فعال و بزرگ در استان یزد، توسعه صادرات را از نقش‌های بزرگ تعاونی‌ها دانست و با تأکید بر اهمیت موضوع، به نقش بانک توسعه تعاون و بسته‌های حمایتی این بانک از تعاونی‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس پیش بینی‌ها حدود ۱۳هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از تعاونی‌ها، اشتغال و رونق تولید در قالب طرح‌های مختلف پرداخت خواهیم کرد با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند این بانک دولتی در حمایت از تعاونی‌ها و نقش آفرینی مطلوب در اقتصاد کشور، اعتماد و اتکا تعاونی‌ها به بانک توسعه تعاون افزود: سرمایه‌های خرد مردمی در قالب تشکیل تعاونی‌ها و حرکت هدفمند شرکت‌های تعاونی می‌تواند آثار مثبت فراوانی در تحقق اصل اقتصاد تعاونی محور داشته باشد.

مهدیان در جمع مدیران تعدادی از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های استان یزد با اشاره به لزوم تعامل تعاونی‌ها با بانک توسعه تعاون و همچنین با تأکید به حمایت‌های این بانک از شرکت‌های تعاونی افزود: حجم عمده‌ای از تسهیلات پرداختی این بانک به متقاضیان از سپرده‌های مردمی است و مابقی از محل اعتبارات دولتی است که البته درصد بسیار کمی از تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اهداف و رسالت اجتماعی این بانک در حمایت از تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید بر اساس تکالیف و مأموریت‌های محوله عهده‌دار حمایت و پشتیبانی از بخش تعاون برای کمک به رونق تولید می‌باشیم و در این راستا تسهیلات خوبی را در نظر گرفته‌ایم.

توسعه تعاونی‌ها عامل مهم در توسعه کشور

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه با اشاره به سابقه دیرینه تعاون درکشور و به خصوص دیار کویری یزد، گفت: صرف‌نظر از قابلیت‌هایی چون سخت‌کوشی، کارآفرینی و همدلی در بین یزدی‌ها، ثبت جهانی شهر یزد، موقعیت جغرافیایی استان یزد و قرار گرفتن در مرکز راه‌های مواصلاتی کشور، صنعتی بودن ومعدنی بودن، این استان را مکانی مستعد برای تجمع سرمایه‌ها در بخش تعاون تبدیل کرده است.

مهدیان در بازدید از شرکت تعاونی بندرخشک پیشگامان کویر یزد با اشاره به این مطلب افزود: تکمیل این مجموعه بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی بیشتر در کشور و استان یزد خواهد بود و ما هرجا بحث اشتغال به میان آید با تمام قوا در سطح توان خود همکاری و همراهی خواهیم کرد. مهدیان با اشاره به اهمیت بندر خشک پیشگامان درکشور و استان یزد، افزود: مجموعه بندر خشک پیشگامان به‌دلیل واقع‌شدن در مرکز کشور و برخورداری از زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی می‌تواند بسیار مفید و موثر در ترانزیت کالا در کشورمان باشد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان موفقیت‌های ملی شرکت تعاونی پیشگامان تصریح کرد: اعتمادسازی در مسائل پولی و مالی و تجمیع پول‌های خرد مردم نیازمند برنامه ریزی برای معرفی فعالیت تعاونی‌ها است. مهدیان یادآور شد: این حوزه با تمام سختی‌ها در اعتمادسازی و جلب سرمایه‌های مردم می‌تواند به یکباره موجب توسعه شود، از این رو توسعه تعاونی‌ها خدمت به توسعه جامعه خواهد بود.
 

نهضت تعاون از ابزارهای موثر در توسعه کشور

مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت تعاونی شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان یزد که درزمینهٔ حمایت از استارتاپ ها فعالیت می‌کند افزود: امروزه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، توسعه را بدون مشارکت عمومی مردم، فاقد ارزش و اعتبار می‌دانند و به همین دلیل نیز اکثر کشورها از نهضت تعاون به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در امر توسعه استفاده می‌کنند. مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تقدیر از اقدامات ارزشمند شرکت تعاونی پیشگامان، حضور جوانان فعال و بانشاط را در این شرکت که باهدف کمک به استارتاپ ها گرد هم جمع شده‌اند را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروزه سازمان‌های جهانی، توسعه را بدون مشارکت عمومی مردم اعم از پیر و جوان، فاقد ارزش و اعتبار می‌دانند و به همین دلیل نیز اکثر کشورها از نهضت تعاون به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در امر توسعه استفاده می‌کنند و چقدر خوب است که نگاه مثبت به مقوله تعاون نیز از همین ابتدا در بین جوانان و فرزندان ما شکل گیرد.

به اعتقاد وی، اگر رشد و توسعه تعاونی‌ها به‌اندازه‌ای باشد که اکثریت مردم را در برگیرد، توزیع عادلانه ثروت و ریشه‌کن کردن فقر و اختلاف طبقاتی نیز محقق خواهد شد.

وی در باب اهمیت بخش تعاون در اقتصاد کشور، تأکید می‌کند: قانون اساسی، پایه‌های اقتصادی کشور را بر سه رکن اساسی دولتی، تعاونی و خصوصی بنانهاده است که البته بخش تعاون با توجه به هدف‌گذاری سهم 25 درصدی از کل اقتصاد ملی در چهارچوب برنامه پنجم توسعه، نقش به سزایی در اقتصاد کشور دارد، هرچند که عمدتاً به دلیل اجرایی نشدن قوانین مصوب، بخش تعاون از جایگاه دیده‌شده خود در اقتصاد فاصله گرفته است./ روابط عمومی بانک توسعه تعاون
ارسال نظرات
موضوعات روز