پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
تیتر20 گزارش می دهد:
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1397 این شرکت امروز بیست و پنجم خرداد برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۲۲۷
تیتر20/ سارا دلیریان -  در جلسه امروز که با شرکت سهامداران و با حضور نمایندگانی از بانک تجارت، سازمان بورس و اوراق بهادار و برخی اعضای هیات مدیره شرکت ایران ایران کیش برگزار شد، نخست گزارشی در خصوص عملکرد مالی و فعالیت های این شرکت توسط پیمان منعم طبری، سرپرست جدید  شرکت ارائه شد.

پیمان منعم طبری در ابتدا با مرور فعالیت ها و دستاوردهای شرکت ایران کیش، به ارائه آمار و ارقام عملکردی این شرکت و سهم بازار آن در بخش های مختلف پرداخت و گزارشی از درآمدها و هزینه ها و سود شرکت به استماع حاضرین در جلسه رساند.

طبری  با استناد به گزارش های شاپرک در سال 97، تاکید کرد: این شرکت  امسال با توجه به گسترش ابزارهای اینترنتی و موبایلی و نیز با توجه به هزینه های بالا در خصوص تامین ،توسعه و پشتیبانی از درگاههای کارتخوان شرکت ایران کیش برای سال 98 در صدد توسعه بازار در بخش ابزارهای موبایلی و درگاه های اینترنتی است. 

ضمن اینکه در تلاش هستیم با افزایش ضریب نفوذ و افزایش اثربخشی دستگاههای کارتخوان درامدهای شرکت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به سهم بازار ایران کیش در حوزه کارتخوان گفت: ایران کیش مالک 16درصد کارتخوان های فعال در ایران است که با رقمی در حدود 14.7 درصد از کل مبلغ تراکنش ها در کشور رتبه دوم را از نظر سهم مبلغ تراکنش ها در اختیار دارد، همچنین با حدود 9.6 درصد در سهم تعدادی تراکنش های شاپرک  رتبه پنجم را در سال گذشته بدست آمد.

سرپرست ایران کیش در ادامه خبر داد: هیات مدیره ایران کیش بر اساس راهبرد جدید تلاش خواهد کرد تا این شرکت از تک بعدی بودن درآمد در حوزه کارتخوان خارج شود و بر همین اساس در سال ۹۸ به دنبال توسعه در زمینه درگاه‌های موبایل و اینترنتی خواهیم بود. 

به همین منظور معاونت کسب‌وکار نوین در شرکت ایران‌کیش تشکیل شده است و هدف این معاونت بررسی وضعیت بازار و همکاری با استارت‌آپ‌ها است.

وی در ادامه از پروژه های جدید این شرکت برای سوداوری در سال 98 خبر داد و در همین زمینه از امکانات و نسخه های جدیدتر در اپلیکیشن پات، رونمایی و گسترش صندوق های فروشگاهی،عقد قرارداد با فروشگاههای زنجیره ای بزرگ برای توسعه ضریب نفوذ کارتخوان های فروشگاهی و نیز توسعه درگاههای IPG  اشاره کرد.

سرپرست ایران کیش در ادامه افزود با اینکه از سال ۹۳ تا ۹۶  تعداد تراکنش‌های اینترنتی افزایش داشته اما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش در تعداد تراکنش رخ داد که علت این برنامه مبارزه بانک مرکزی با سایت‌های قمار در سال گذشته بود که باعث شده برخی از درگاه‌هایی که مشکلی هم نداشتند دچار مسئله شوند.


در این نشست همچنین به برنامه های آتی شرکت ایران کیش برای سال جدید و افزایش سود خالص شرکت اشاره شده و سرپرست ایران کیش تاکید کرد: امسال در حوزه اپلیکیشن موبایلی با برند پات  برنامه های خوبی داریم و سودآوری در این بخش را به سهامداران وعده می دهیم.

در بخش دیگر این نشست، پس از قرائت گزارش ها و صورتهای قانونی برخی سهامداران پرسش های خود را مطرح نمودند که عمدتا در خصوص مباحث توسعه بازار، عملکرد مالی و راهکارهای سودآوری بیشتر برای این شرکت بود. 

در ادامه ضمن تعیین تکلیف مجمع برای انتخاب مدیرعامل جدید ظرف مدت یکماه، مصوب شد به ازای هر سهم مبلغ 165 ریال سود بین سهامداران تقسیم گردد.

حاشیه ها:
در مجمع ایران کیش که امروز صبح برگزار شد حضور سهامداران حقیقی و خرد بسیار کمتر از حد تصور به نظر می رسید.

سهامداران حقیقی به  نحوه  تصویب تصمیمات مجمع و همچنین نحوه و میزان سود سهام این شرکت معترض بودند.

پس از تصویب نهایی میزان سود تعیین شده 165 ریال برای هر سهم، تعداد زیادی از سهامداران حقیقی این شرکت به نشانه اعتراض محل جلسه را ترک کردند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز