پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
در "کروز" خانم ها واقعا مقدم اند
شرکت کروز در حال حاضر سه سایت تولیدی بزرگ در کشور دارد که پرسنل آنها در مجموع نزدیک به 12 هزار نفر تخمین زده می شود.
کد خبر: ۳۵۲۹۱
انقلاب زنانه در ابر قطعه ساز ایران

تیتر20 - این جمله را احتمالا زیاد شنیده اید که می گویند "خانم ها مقدم هستند." اینکه چقدر به این جمله در محافل مختلف احترام گذاشته می شود را همه کم و بیش می دانیم، اما در قطعه سازی ایران جایی هست که در آنجا خانم ها واقعا مقدم اند. صحبت از "کروز" است، یکی از دو قطعه ساز بزرگ ایران که بخش عظیمی از پرسنل آن را بانوان تشکیل می دهند، آن هم نه فقط پرسنل اداری و پشت میز نشین بلکه کارگران خطوط تولید را. 

شرکت کروز سه سایت تولیدی بزرگ در کشور دارد که پرسنل آنها در مجموع نزدیک به 12 هزار نفر تخمین زده می شود.

نکته جالب ماجرا اینجاست که از این تعداد حدود ۷۵ درصد (یعنی چیزی حدود 9 هزار نفر) را خانم ها تشکیل می دهند و سهم مردان از پرسنل حال حاضر کروز، حول و حوش 25 درصد (سه هزار نفر)  است. به عبارت بهتر، در کروز به ازای هر یک پرسنل مرد، سه پرسنل خانم مشغول به کار است. از جمع بانوان مشغول به کار در کروز،  15 تا 20 درصدشان سرپرست خانوار محسوب می شوند، یعنی به نوعی نان آور خانه هستند. 

انقلاب زنانه در ابر قطعه ساز ایران

ازانجاکه قطعه سازی با توجه به پیچیدگی و سختی هایش، صنعتی به اصطلاح مردانه به حساب می آید، حضور هزارن نفر پرسنل خانم در کروز را می توان نوعی انقلاب زنانه در این شرکت دانشت.

وارد خطوط تولید کروز که می شوید، از همان ابتدا حضور پر رنگ بانوان چشمان تان را از تعجب گرد می کند. اینکه ابرقطعه سازان ایران چرا تا این حد روی زنانه بودن پرسنل خود نظر دارد، پرسشی است که به ذهن می رسد و پاسخ آن را مدیران این شرکت بهتر می دانند.

با توجه به شرایط خاص کار در قطعه سازی به خصوص در بخش ایمنی، در نگاه اول به نظر می آید که مردان برای این کار ساخته شده اند، اما کروز و بانوانش نشان دادند کت تن کیست.

کروز جدا از اینکه یکی از دو ابرقطعه ساز ایران به شمار می رود، در جمع شرکت های برتر داخلی نیز جا خوش کرده است. این شرکت توانسته رتبه ۴۱ را در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور ازآن خود کند. البته اگر شرکت های پتروشیمی و بانک ها را از رتبه بندی حذف کنیم، کروز حائز رتبه اول یا دوم در جمع شرکت های صنعتی متعلق به بخش خصوصی است. 

انقلاب زنانه در ابر قطعه ساز ایران

این شرکت منهای حاشیه هایی که هر ازچندگاهی دامانش را می گیرد، یکی از بخش های موفق در زنجیره خودروسازی کشور به شمار می رود و در حوزه کمی و کیفی حرف های زیادی در صنعت قطعه داشته و دارد.

نکته دیگر اینجاست که کروز توسعه را فراموش نکرده و طی این سال ها به واسطه سرمایه گذاری های کلان، سعی داشته خود را به تکنولوژی روز دنیا متصل نگه دارد. البته بی تردید تحریم ها در مقاطعی ابتکار عمل را از کروز برای مشارکت های بین المللی و استفاده از دانش فنی روز دنیا سلب کرده، اما سبب نشده این شرکت چندان از ماجرای کیفیت و توسعه دور بیفتد.

انقلاب زنانه در ابر قطعه ساز ایران

اینها نشان می دهد کروز توانسته از آزمون پرسنل زنانه خود موفق بیرون بیاید. به عبارت بهتر، موفقیت های کروز در شرایطی به دست آمده که این شرکت حدود 75 درصد پرسنل خود را به بانوان اختصاص داده است.

بنابراین هرگونه موفقیتی در این شرکت مرهون زحمات و تلاش بانوانی است که روز و گاهی شب خود را پشت ماشین آلات و سیستم های کروز می گذرانند. کمتر شرکتی را سراغ داریم که در این حجم وسیع از بانوان برای پیشبرد فعالیت و اهداف خود استفاده کند، بنابراین می توان کروز را الگویی موفق برای استفاده از زنان در خطوط تولید دانست. 

ارسال نظرات
موضوعات روز