جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
تیتر20 کانون توجه قرار گرفتن مشتریان ویژه بانک ملی در طرح بانک آفیسر را بررسی می کند؛
بانک ملی در طرح بانک آفیسر تلاش کرده تا ضمن توجه به دیجیتالی شدن فرآیندها در بانکداری، ارتباط مشتریان با بانک و شعبه را به شیوه ای مدرن مدیریت کند.
کد خبر: ۳۵۵۱۵
مشتریان ویژه در کانون توجه بانک ملی/ رفتار مدرن شعبه با مشتری با «بانک آفیسر»/چالش های طرح چیست؟

تیتر20 – بانکداری به عنوان یک صنعت مدرن در دنیا به سرعت در حال تحول است و با پیشرفت های سریع و متنوع تکنولوژی و گشایش دروازه های بانکداری دیجیتال در صنعت بانکداری، سه اصل سرعت، دقت و امنیت، شاخص های مهمی برای تعیین میزان موفقیت فعالان این صنعت هستند و بانکهایی که نتوانند خود را با سرعت رشد این تکنولوژی ها هماهنگ کنند، به سرعت از بازی رقابت حذف خواهند شد.

گرچه در دوران نوسانات شدید اقتصادی سرمایه گذاری برای ارائه خدمات نوین الکترونیکی مثل راه رفتن بر لبه یک تیغ است و باید در خصوص شناسایی نیاز بازار و کیفیت سرویس دهی برای هر خدمت جدید، مطالعات دقیقی صورت بگیرد اما این همگامی با تحول ضرورتی است که قابل چشم پوشی نیست.

البته به نظر می رسد با رشد سریع تکنولوژی های مالی و بانکی در دنیا، کشور ما با وجود همه تلاش های صورت گرفته در مجموعه نظام بانکی، هنوز راه درازی برای رسیدن به نمونه های موفق و پیشرفته در عرصه بانکداری جهانی در پیش دارد، اما در همین حال برخی از بانکها این خطر و تغییر پارادایم را در مدل بانکداری خود جدی گرفتند و به نحو فعالانه ای وارد عرصه مطالعه و به روز رسانی سرویس ها و خدمات بانکداری مدرن شده اند. 

بانک ملی ایران نیز که جزو بانک های قدیمی و از نسل نخست بانکداری و یکی از میراث داران حافظه تاریخی بانک و بانکداری در ایران است، طی سالهای اخیر با ارائه محصولات و طرح های نوآورانه توانسته در بسیاری جهات جامه بانکداری سنتی را از قامت و شاکله این بانک بزرگ به در کند و تلاش کرده تا با تکنولوژی های روز در این حوزه همگام شود.

مدیران وقت در بانک ملی به خوبی این ضرورت را احساس کرده اند که در دنیای شبکه ای امروز و ظهور فناوری های نوین، بانکداری چاره ای جز همگام شدن با این تحولات نیست و برای بقا و سودآوری مناسب در استراتژی های بازاریابی باید به دنبال تمایز و نوآوری در خدمات قابل ارائه به مشتریان باشند.

یکی از این طرح ها که به گفته مسئولان بانک ملی با هدف تعامل بیشتر با مشتریان و تقویت کانال های ارتباط غیرحضوری بانک با مشتری پیاده سازی شده است، طرح بانک آفیسر در بانک ملی است. 

با توجه به اینکه امروزه بهره مندی مشتریان بانک ها از خدمات بانکی بدون حضور در شعبه تبدیل به یک اولویت در انتخاب شده و ارائه سرویس های بیشتر و بسته های کامل تر برای بهره گیری از این نوع خدمات برای بانک ها تبدیل به یک ضرورت شده است، پیشگامی بانک ملی در ارائه سرویس ارزشمند بانک آفیسر که در شعب بانکهای بزرگ و معتبر در دنیا مرسوم است یک ویژگی ارزشمند بوده و قطعا مزیت غیرقابل انکاری در میان شبکه بانکی کشور محسوب می شود.

مدیر عامل بانک ملی، دکتر حسین زاده معتقد است این طرح با ویژگی های متمایزی که دارد می تواند تحول و انقلابی در سرویس های بانکداری ایجاد کرده و حتی جایگزین سرویس های بانکداری سنتی شود. 

در این طرح که به گفته مسئولان آن، حاصل مطالعه کارشناسی و مشاهده حضوری بانک های بزرگ و معتبر جهان است، بانک ملی تلاش کرده تا ضمن توجه به دیجیتالی شدن فرآیندها در بانکداری، ارتباط مشتریان با بانک و شعبه را به شیوه ای مدرن مدیریت کند. به عبارتی ضمن درک اهمیت ارتباط مشتریان با بانک، این ارتباط را با شخصی سازی برای هر فرد در قالبی مدرن تعریف کرده است. مدیران در این بانک معتقدند این محصول یکی از موفق ترین طرح های شروع شده توسط بانک ملی ایران در سال گذشته محسوب می شود که هدف نهایی آن تکریم حداکثری وفادارسازی مشتریان بانک است.

«بانک آفیسر» چگونه کار می کند؟

در بانک آفیسر، رابطه بانک و مشتری از طریق «اکانت آفیسر» بر قرار می شود که بانک، این افراد را از میان کارمندان نخبه و توانمند خود انتخاب و پس از سپری کردن دوره های آموزشی و فنی لازم، این نیروها به منزله «اکانت آفیسر» ویژه مشتری، رابط میان شعبه و مشتری شده و موظف اند تا تمام نیازهای مشتری را از مشاوره تا رسیدگی به امورات بانکی انجام دهند. همچنین «اکانت آفیسر» موظف است اطلاعات و کمک های لازم را به سرعت و با اطمینان کامل در اختیار مشتری بگذارد که این ارتباط از طریق پیامرسان «بله» انجام می شود و در پایان هر بار ارتباط میان مشتری و «اکانت آفیسر»، مشتری می تواند به چگونگی خدمت رسانی این «اکانت آفیسر» امتیاز بدهد.

بر اساس اعلام مدیرعامل بانک ملی، در حال حاضر بیش از 11 هزار نفر از سامانه مدرن «بانک آفیسر» بانک ملی ایران استفاده می کنند که البته با توجه به میزان بالای مشتریان بانک ملی در کشور، به نظر می رسد این طرح برای فراگیری به اقدامات بیشتری از سوی این بانک نیاز دارد.

با توجه به اینکه در حال حاضر این سرویس تنها در شعب محدودی به مشتریان ارائه می شود، انتظار می رود بانک ملی اقدامات عملی و تبلیغاتی موثرتری برای گسترش ضریب نفوذ این سرویس در نظر بگیرد. 

البته در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به اینکه این سرویس در برخی شعب و صرفا به «مشتریان ویژه» بانک ارائه می شود، به عنوان یکی از چالش ها و ابهامات پیش رو می توان به نبود اطلاعات رسمی و قابل دسترس در خصوص نوع بهره مندی و کارمزد های این سرویس اشاره کرد. همچنین شفاف نبودن چگونگی شناسایی این مشتریان ویژه برای بهره مندی از سرویس بانک آفیسر نیز موضوع دیگری است که نیاز به تشریح دارد.


ارسال نظرات
موضوعات روز