جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
مرتضی شفیعی ،عضو هیئت مدیره گروه بهمن :
در گروه بهمن با 4000 هزار پرسنل علی رغم مشکلات تحریم و کاهش تولید هیچگونه تعدیل نیرو صورت نگرفته است و اصل سهامداران در گروه بهمن ادامه تولید و نگهداری اشتغال کشور و حتی ادامه توسعه است .
کد خبر: ۳۵۵۳۵
تیتر20 - مهندس مرتضی شفیعی عضو هیئت مدیره گروه بهمن و مدیر عامل شرکت بهمن دیزل در نشست دستاورد های خصوصی سازی گروه بهمن به تشریح نتایج این حرکت خصوصی پرداخت و با اشاره به این که گروه بهمن بعد از خصوصی سازی در کمتر از دو سال به ظرفیت سه برابری رسید گفت: در این زمان 3 خودرو به تولیدات بهمن موتور اضافه شد و 3 خودرو نیمه سنگین و سنگین هم به بهمن دیزل اضافه کرده است که توانست در زمینه افزودن برخی آپشن ها ، سیستم تطبیق با محیط زیست و سازگاری با استاندارد نیز پیشرفت هایی را داشته باشد. 

همچنین توانست در زمان کوتاهی با استقبال خوب مشتریان همراه باشد چرا که گروه بهمن با کمترین میزان سرمایه گزاری توانست به بهترین شریک تجاری ، سریع ترین مذاکره و سریع ترین سیستم پخش عرضه محصول دست یابد. 

همچنین مساحت سالن های تولید بهمن دیزل به دوبرابر باطراحی خطوط مدرن تولید خودروهای سنگین و 35% هم فضای بهمن موتور افزایش یافته است.

شفیعی با اشاره به الگوی کیفیت در تمام مراحل فعالیت های گروه بهمن گفت: اینکه خودروهای تولید از 2 ستاره کیفی به سطح 4 ستاره رسیده اند و شرکتی که در زمان تصدی دولت ضرر اعلام می کرد را به سوددهی رسانده ایم. ضمن اینکه در زمینه نیروهای انسانی بعد از خصوصی سازی گروه بهمن خلائهای موجود درخصوص نیروی انسانی را شناسایی و نیروی متخصص جایگزین آن کرد. البته افزایش اشتغال برای یک هزار نفر و کسب عناوین کیفی و بهره وری نیز از دیگر دستاوردهای گروه بوده که توانسته ایم طی سه سال متوالی به کسب رتبه برتر در زمینه ی کیفیت دست یابیم همچنین برای حفظ نیروی انسانی شرکت بهمن دیزل به گسترش بخش کاربری سازی این شرکت پرداخت.همچنین شرکتهایی که در گروه بهمن کارایی نداشته اند و بیشتر در سطح یک دفتر در اقصی نقاط تهران مستقر بوده اند جمع آوری یا تلفیق شده اند تا بهره وری در سطح یک گروه خصوصی افزایش یابد.

شفیعی با اشاره به سختی های فعالیت های شرکت های خصوصی گفت: هر چند قوانین عمومی برای حمایت از تولید در سطوح مختلف دارای اشکال است ولی حرکت یک شرکت خصوصی در مسیر فعلی تولید در کشور می تواند مثبت و سازنده باشد.

وی گروه بهمن را از مدل های درست خصوصی سازی دانست و گفت: بحث خصوصی سازی در کشور به شکل مناسب صورت نگرفته است چرا که برای داشتن خصوصی سازی درست اهلیت و  حضور اشخاص حقیقی در کار از اهمیت برخوردار است از این رو خصوصی سازی به بقا،سود و بهره وری فکر می کند و یک سیستم خود کنترلی دارد بنابراین مدیریت خصوصی که هم اهمیت داشته باشد و هم حقیقی به شمار آید را می توان در گروه بهمن شاهد بود چرا که توانسته به صورت تخصصی فعالیت خود را ادامه دهد و بزرگترین صنایع تولیدی را بدون هیچگونه نمایش و خود نمایی ایجادکند.

شفیعی با اشاره به محدودیت های اقتصادی و تحریم مضاعف گروه بهمن گفت: برنامه داخلی سازی و استفاده از توان دستگاهها در گروه بهمن به خوبی اجرا شده است. البته دشمنی های بی مورد در بستن راههای ادامه تولید در این گروه تنها تحریم های بین المللی نبوده و در داخل نیز عده ای ناآگاه با دستیابی به اطلاعات برنامه استفاده از راهکارهای جدید برای ادامه تولید را به گوش رسانه های خارجی رسانده اند و حتی نامه محرمانه برای ایجاد راهکارهای جدید سر از رسانه های بیگانه درآورد. این دشمنی ها از سوی کسانی است که عاشق واردات اند و از فضای تحریم سود می برند، کسانی که آماده اند منافع ملی را بر منافع جیبی خود ترجیح دهند و در پوشش های متفاوت برای منافع شخصی فعالیت کنند.

شفیعی در آخر با اشاره به اینکه هنوز در گروه بهمن با 4000 هزار پرسنل علی رغم مشکلات تحریم و کاهش تولید هیچگونه تعدیل نیرو صورت نگرفته گفت: اصل سهامداران در گروه بهمن ادامه تولید و نگهداری اشتغال کشور و حتی ادامه توسعه است و هنوز توسعه در این گروه در جریان است و این نگاه ملی و حفظ اشتغال باید تشویق گردد و نه اینکه از سوی غافلین جنگ در جلوی پای آنها انداخته شود.
بخش خصوصی گروه بهمن همیشه به دنبال حمایت از ذی نفعان است چرا که به اعتقاد این مجموعه همه ذی نفعان همچون کارکنان، سهامداران، تامین کنندگان و مشتریان همگی باید از سود و منفعت بهره یابند.
ارسال نظرات
موضوعات روز