جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
تیتر20 بررسی می کند؛
با برگزاری مجامع بانک‌های ادغامی، تکلیف سهام ارگان‌های نظامی در این بانک‌ها به طور کامل مشخص می شود. همچنین پس از تعیین تکلیف نهایی و ادغام کامل بانک‌ها و مؤسسات نظامی در بانک سپه، تابلوهای شعب نیز تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۵۴۳
 ادغام بانک های نظامی به کجا رسید؟ / چرا تابلوی شعب تغییر نمی کند؟

تیتر20 / سارا دلیریان - ادغام بانکهای نظامی که عملا از سال 96 به صورت رسمی کلید خورده بود، با روی کار آمدن همتی به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی در اواخر سال 97، رسما به اجرا در آمد و با وجود همه انتقاداتی که نسبت به موضوع در جریان بوده و هست، در حال پیگیری و طی کردن مراحل انجام است که به نظر می رسد پرونده ادغام با اقدامات اخیر به خوان آخر نزدیک می شود.

ادغام بانکهای انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه در قالب یک بانک واحد که به گفته متولیان امر، یکی از اقدامات اساسی برای اصلاح نظام بانکی و از بزرگترین پروژه های بانک مرکزی بوده، این روزها در حال انجام و پیگیری است. اقدامی که به نظر می رسد قرار است در حداقل انعکاس و بازتاب رسانه ای صورت گیرد، چرا که در پیگیری از روابط عمومی بانکهای مذکور عموما، مسئولین این بانکها اشاره ای به جزئیات امر نداشته و به ارائه اطلاعات کلی و جمله «در دست انجام است»، بسنده می کنند.

اما در تازه ترین تحول به نقل از خبرگزاری مهر، طی روزهای نزدیک با برگزاری مجامع عمومی این بانکها گام عملی بزرگی در جهت این اقدام صورت خواهد پذیرفت و با برگزاری مجامع بانک‌های ادغامی، تکلیف سهام ارگان‌های نظامی در این بانک‌ها به طور کامل مشخص می شود. همچنین پس از تعیین تکلیف نهایی و ادغام کامل بانک‌ها و مؤسسات نظامی در بانک سپه، تابلوهای شعب نیز تغییر خواهد کرد.

16 تیر/ مجامع بانکهای ادغامی به زودی برگزار می شود

خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام بانکی اعلام کرده ادغام بانکهای نظامی با برنامه‌ریزی‌ بانک مرکزی در حال پیشرفت است و به زودی پس از برگزاری مجامع فوق‌العاده این بانکها، زمینه برای تغییر تابلوهای شعب نیز فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در نظام بانکی، ضمن اعلام این مطلب افزوده که مراحل ادغام با نظارت کامل و با دقت پیش رفته و رئیس کل بانک مرکزی نیز شخصاً مراحل کار را پیگیری می‌نماید تا هیچ‌گونه وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مشتریان این مؤسسات و بانک‌ها ایجاد نشده و سهامداران و سپرده‌گذاران با آرامش کامل، این مراحل را سپری نمایند. ادغام تا پله آخر، به صورت کاملاً کنترل شده و تحت نظارت بانک مرکزی پیش خواهد رفت، پس جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: حق و حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. 

24 اردیبهشت / ارزش گذاری واحدهای ادغام شونده انجام شده، مجامع باید زودتر برگزار شوند

همچنین 24 اردیبشهشت ماه در جلسه ای که با موضوع ادغام و با حضور رئیس کل بانک مرکزی معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل بانک سپه، مدیران عامل واحدهای ادغام‌شونده و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، اقدامات انجام شده بررسی شده و اعلام شد: اقدامات مقدماتی در خصوص ارزش‌گذاری واحدهای ادغام‌شونده انجام شده و مجامع آنها پس از مشخص شدن میزان دارایی‌ها و بدهی‌های‌شان برگزار خواهد شد.همتی در این جلسه خواستار تسریع در برگزاری مجامع واحدهای ادغام‌شونده شد.

مدیرعامل بانک سپه نیز در این جلسه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام‌شونده توسط بانک سپه اندیشیده شده است.

27 فروردین / نمایندگان بانک سپه در بانک های ادغامی به منظور انجام امور مربوط به ادغام معرفی شدند

27 فروردین دومین خبر مهم سال 98در مورد ادغام بانک‌های نظامی منتشر شد. در این خبر اعلام شد که در راستای اجرای امور مربوط به ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه دوازده انتصاب جدید در این بانک صورت گرفته و نمایندگان بانک سپه در پنج بانک و مؤسسه اعتباری به منظور انجام امور مربوط به ادغام معرفی شده اند.

با اعلام این خبر به نوعی برنامه زمان بندی بانک مرکزی برای این اقدام روشن تر شد و اقدامات شکل اجرایی تری به خود گرفت.

بر اساس این خبر، هادی اخلاقی، نماینده تام الاختیار بانک سپه در بانک حکمت ایرانیان، حامد هیات داودیان نماینده تام الاختیار بانک سپه در بانک مهر اقتصاد، عیسی کاظم نژاد نماینده تام الاختیار بانک سپه در مؤسسه اعتباری کوثر، مصطفی پرتوافکنان نماینده تام الاختیار بانک سپه در بانک قوامین و سید‌مهدی حسینی نماینده تام الاختیار بانک سپه در بانک انصار و سخنگوی طرح ادغام خواهند بود.

همچنین سید‌علی جلالی نظری به عنوان نماینده بانک سپه در بانک حکمت ایرانیان در معیت عضو هیأت مدیره، محمد یونسی به عنوان نماینده بانک سپه در بانک مهر اقتصاد در معیت عضو هیأت مدیره، علی صادقی به عنوان نماینده بانک سپه در مؤسسه اعتباری کوثر در معیت عضو هیأت مدیره، سید‌محمدعلی فتاحی به عنوان نماینده بانک سپه در بانک قوامین در معیت عضو هیات مدیره و احمد سلمانی‌آرانی به عنوان نماینده بانک سپه در بانک انصار در معیت عضو هیأت مدیره انتخاب شدند. در ادامه این احکام بهمن گودرزی به عنوان مدیر امور ادغام و محمد متین به عنوان مشاور عضو هیأت مدیره در طرح ادغام منصوب شدند.

19 فروردین/ متقاضیان فروش سهام بانکهای ادغامی، اقدام کنند

در نوزدهم فروردین ماه ۱۳۹۸، اولین خبر مهم در سال جدید در مورد ادغام بانک‌های نظامی منتشر شد و طی آن فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه ای، شیوه ثبت تقاضای فروش سهام بانک‌های ادغامی (بانک حکمت ایرانیان، بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر مرکزی) از سوی سهامداران را اعلام کرد.

مروری کوتاه بر فرآیند ادغام

موضوع ادغام بانک‌ها از سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی کلید خورد. در ۷ اسفند ۱۳۹۷ حسن روحانی، رئیس جمهور در پنجاه و هشتمین مجمع بانک مرکزی، خبر از تصمیم دولت برای ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح داد و گفت، بانک مرکزی، مصوبات لازم در این زمینه را اخذ کرده و جای نگرانی برای سپرده گذاران نیست.

بانک مرکزی نیز با صدور اطلاعیه‌ چهار بندی در ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ضمن تأیید ادغام بانک‌های نظامی اعلام کرد: با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیرو‌های مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می‌شوند.

در نوزدهم اسفندماه ۱۳۹۷ بود که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در همایش تبیین سیاست‌ها و فرآیند‌های اجرایی از نهایی شدن طرح ادغام بعد از چهار ماه خبر داد و گفت: پس از چهار ماه، ادغام نهایی می‌شود و شاهد تشکیل بانک سپه جدید با قدرت و توانایی بیشتری خواهیم بود.

بر اساس آمارها، حدود ۲۵۰۰ شعبه در اختیار این بانک‌های ادغامی است و اضافه شدن این تعداد به با ۱۶۰۰ شعبه بانک سپه، در مجموع با رقمی در حدود 4100 شعبه بانکی، در حدود هزار شعبه از بانک ملی نیز بیشتر خواهند شد. ۵ مؤسسه بانکی ادغام شده در بانک سپه، نزدیک ۲۴ میلیون سپرده گذار با ارزش ۲۱۴ هزار میلیارد تومان دارند که برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که هیچ تغییری در نحوه پرداخت سودهای سپرده گذاران صورت نگیرد.

در عین حال، رقم تسهیلات این بانک‌ها نیز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده که این تسهیلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و قرار است که با نظر بانک مرکزی، کارکنان هم بر اساس قراردادها ادامه کار دهند.

آنگونه که پیش از این، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود، هدف بانک مرکزی، حفظ پرسنل بانک‌ها و همچنین تداوم فعالیت سپرده گذاران است و به مرور زمان راهکارهایی جهت افزایش کیفیت و کارایی بانک‌ها، دنبال خواهد شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز