پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
چطور در یک سفر کاری، اوقات آرامش بخش تری داشته باشیم
کد خبر: ۳۵۵۶۷
تیتر20 - اگرچه که سفرهای کاری و تجاری از بیرون بسیار جالب به نظر می‌رسند، اما در واقعیت،‌ اینجور سفرها به حسرت‌های بزرگی برای تجارب فوق العاده‌، در زمینه کشف و تماشای کشورها تبدیل می‌شوند، آن هم تنها به این دلیل که هدف اصلی از انجام آنها، کار و تجارت است. با این حال اگر برنامه ریزی درستی صورت بگیرد، مسافران زرنگ، می‌توانند به جای اینکه اکثر زمان سفر را در هتل بگذرانند، استفاده‌های بیشتری از وقت خود در کشور مقصد بکنند. در اینجا، چند نکته را مطرح می‌کنیم که می‌تواند به بیشترین بهره‌‌وری از یک سفر کوچک کاری، به یک شهر جدید بیانجامد، همراهمان باشید.

 وقت خود را با دقت و آگاهی، مدیریت کنید
اگر می‌خواهید که بتوانید زمانی را با آرامش و فراغ بال، در موقعیت جدید بگذرانید و ضمنا به تمام کارهایتان هم برسید، باید این کار را انجام بدهید، یعنی زمان را مدیریت کنید، و به همین دلیل بسیار مهم است که باید مهارت‌های درست مدیریت زمان را بشناسید. روزِ خود را جوری برنامه ریزی کنید که ضمن داشتن وقت کافی برای رفتن به جلسات و کنفرانس‌هایی که اصلا به خاطر آنها به این سفر آمده‌اید، وقت‌های کوتاهی در بین این برنامه‌های کاری برای گشت و گذار هم باقی بماند. سعی کنید نقشه‌ی کاملی از منطقه‌ای که در آن هستید را دانلو کنید تا بدانید که چه چیزها و جاهایی به شما نزدیک هستند، ضمنا برای اینکه بتوانید به موقع آماده شوید و به رفت و آمدهای ضروری‌تان برسید، از زنگ هشدار گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید. 
 

برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی
این مورد، به مورد اول، بسیار نزدیک و مرتبط است اما برنامه ریزی روز، برای پایبندی به جداول کاری و از قلم نیفتادن نکات مختلف، بسیار کلیدی و مهم است. صبح، بعد از ظهر و عصر خود را با زمان‌بندی بسیار دقیق و فشرده، برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید. اگر در طول صبح، وقت آزادی داشتید می توانید به تورهای گشت شهر بروید تا در نهایت و پس از اتمام جلسات کاری، بدانید که در اطراف شهر چه خبر است و چه چیزی، در کجای شهر قرار دارد. اگر مطمئن هستید که بین جلسات کاری وقت اضافه دارید، حتما به دنبال جا دادن برنامه‌های کوتاه در این زمان‌های آزاد بینابین، باشید.
 

از مقوله جت لَگ شدن (به هم خوردن ساعت بدن و تنظیمات خواب)، نهایت استفاده را ببرید
با توجه به تفاوت‌های زمانیِ میان شهر خودتان و مقصد جدید، بسیار طبیعی است که جت‌لگ شوید، یا به اصطلاح زمان‌بندی خواب شما به هم بریزد. اما گاهی اوقات این اتفاق، در واقع به نفع شما تمام می‌شود. اگر می‌بینید که برای خوابیدن در زمان‌های مشخصی از روز با مشکل رو به رو هستید، پس بهتر است از این زمان‌ها، نهایت بهره را ببرید و به گشت و گذار در شهر بپردازید. مثلا برای قدم زدن یا خوردن چیزی از هتل خارج شوید که احتمالا فعالیت بسیار لذت بخشی خواهد بود، چرا که احتمالا زمانی را برای بیرون رفتن انتخاب کرده‌اید که همه جا ساکت و خلوت است. اینکه با زمان جدید، هماهنگ شوید، بسیار مهم است، اما در عین حال، و در همین حال که مشغول مبارزه برای ایجاد هماهنگی هستید، بد نیست که شانس دیدن چیزهای جدید را هم از خودتان نگیرید.

 

درباره شهر، از قبل کمی تحقیق کنید
ممکن است که فقط، به صرف لذت بردن و تفریح، در یک شهر جدید حضور نداشته باشید، اما در عین حال ممکن است شهری که به هر دلیلی به آن سفر کرده‌اید، جاها و مناطقی داشته باشد که واقعا دلتان بخواهد آنها را ببینید. اگر اینطور است، از قبل درباره‌ی اینکه اینجور مناطق در کجای شهر واقع شده‌اند یا اینکه شما چطور می‌توانید در زمان حضور در شهر از آنها بازدید کنید، کمی تحقیق کنید. تحقیق کردن، همچنین در تنظیم برنامه‌هایتان به محض رسیدن هم به شما کمک می‌کند. شاید جاها و فعالیت‌هایی باشد که همکارانتان هم علاقه مند به دیدن و انجام آنها باشند، پس از قبل تحقیق کردن راجع به هر موضوعی، ارزش وقتی که روی آن می‌گذارید را دارد.

 

چه چیزهای دیگری را باید به ذهن بسپارید؟
در عین حال که بازدید از شهرهای جدید، پر از کشف‌های تازه است، اما لازم است به یاد داشته باشید که احتمالا شما فقط برای مدت کوتاهی در این شهر حضور دارید. بنابراین، به لحاظ فیزیکی و جسمی، غیرممکن است که بتوانید از تمام جاهایی که علاقه مند هستید، دیدن کنید. مهم است که عاقل و منطقی باشید و بدانید که چرا به این سفر آمده‌اید، در نتیجه، آنقدر به کارهای حاشیه‌ای نپردازید که برای رفتن به جلسات و کنفرانس‌هایی که باید در آنها شرکت کنید، دچار نگرانی بشوید.

 

همچنین، ممکن است بازدید از جاهای مختلف یک شهر جدید، بسیار هیجان انگیز باشد اما نباید اهمیت کارهایی که به خاطر آنها راهی این سفر شده‌اید را از یادتان ببرد. احتمالا، کارمندان شما، قسمت عمده‌ی برنامه‌ریزی‌های کاری را برایتان انجام داده‌اند، اما باز هم بهتر است شما، تحقیقات خودتان را درباره موارد مورد نیاز در سفر و قواعدی که قبل از سفر، باید نسبت به آنها آگاه باشید، به شکل شخصی انجام بدهید. این کار به شما کمک می‌کند که از شر بعضی درگیری‌های حقوقی در حین سفر، که منجر به استخدام وکلای متخصص، توسط شرکت شما خواهد شد، در امان بمانید.

امیدواریم نکاتی که گفتیم در سفرهای کاری بعدی‌تان به دردتان بخورد و برایتان مفید واقع شود. خوشحال می‌شویم اگر شما هم تجربه‌ی مشابهی از اینگونه سفرها دارید، در بخش کامنت‌ها آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید./ youramazingplaces.com
ارسال نظرات
موضوعات روز