جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
گاهی اوقات می توانید با با ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در کنار هم یک طراحی منحصر به فرد خلق نمایید.
کد خبر: ۳۶۰۷۳
تیتر20 - همیشه برای طراحی و یا تزیین دیوارهای خانه دو راه پیش رویمان قرار دارد : رنگ آمیزی و کاغذ دیواری. شاید همه این گونه فکر کنیم که فقط می توانیم یکی از آن ها را انتخاب نماییم و یا تنها یکی از دیوارها را متفاوت از دیگران باقی بگذاریم. اما نکته ای که می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که هیچ قانونی وجود ندارد تا شما را از کنار هم قرار دادن این دو منع کند! بلکه بر عکس گاهی اوقات می توانید با با ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در کنار هم یک طراحی منحصر به فرد خلق نمایید. در ادامه تصاویری را برایتان توضیح می دهیم تا این ایده را بیش تر متوجه شوید. 


1. قاب کردن کاغذ دیواری روی دیوار
از آن جایی که ممکن است هزینه استفاده از کاغذ دیواری برای کل دیوارهای خانه گران تمام شود، می توانید از این ایده استفاده نمایید. به این صورت که کل دیوارها را با رنگ مورد نظرتان رنگ آمیزی کرده و سپس کاغذ دیواری مد نظرتان را قاب بگیرید. با این کار با یک تیر دو نشان می زنید، یعنی علاوه بر این که دیوارتان را تزیین کرده و از خالی بودن نجات می دهید، همزمان کاغذ دیواری و رنگ را استفاده کرده اید. البته در هزینه ها نیز صرفه جویی شده است.


2. ست کاغذ دیواری و رنگ
اگر شما تصمیم دارید که فقط یکی از دیوارها را کاغذ دیواری نمایید، این ایده می تواند یاری دهنده تان باشد. به این صورت که ابتدا کاغذ دیواری را انتخاب کرده و سپس برای رنگ آمیزی، از رنگ زمینه آن استفاده نمایید. به طور مثال اگر کاغذ دیواری شما رنگ زمینه سبز با گل های آبی دارد، می توانید دیوارهای کناری آن را به رنگ سبز رنگ آمیزی کنید.


3. ترکیب رنگ و کاغذ دیواری
گاهی اوقات تکنیک های مختلف برای این کار استفاده می شود. اگر شما دوست دارید با رنگ و کاغذ دیواری تان در عین ترکیب شدن یک اثر هنری نیز خلق کنند، باید از اسپری کردن استفاده نمایید. تصویر بالا نمونه ای از این کار را به شما نشان می دهد. در این روش شما دو رنگ هم خوان را برای کاغذ دیواری و رنگ انتخاب کرده و سپس در محل اتصال آن ها، با اسپری رنگ را بر روی کاغذ دیواری می پاشید. در نهایت خواهید دید که نقشی بین آن ها شکل گرفته و جدا از هم نشان داده نمی شوند. 

4. انتخاب کاغذ دیواری برای تاکید
در این روش شما فقط یک قسمت مهم را برای شاخص و تاکید کردن انتخاب می کنید و کاغذ دیواری را روی آن اعمال می نمایید. این کار معمولا در اتاق خواب و برای پشتی تخت خواب بسیار جواب می دهد. اما در فضاهای دیگر مانند دیوار بالای شومینه در نشیمن و یا دیوار پشت تلویزیون و کنسول هم مناسب خواهد بود. اگر به تصاویر بالا دقت کنید می بینید که کوسن ها، ملافه ها و اکسسوری های اتاق خواب به راحتی با کاغذ دیواری پشت تخت خواب ست شده اند. 

5. ایجاد کنتراست با کاغذ دیواری و رنگ
یکی از بهترین روش ها برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ، ایجاد هارمونی و یا کنتراست به وسیله آن هاست. به این صورت که شما می توانید یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کرده و برای رنگ سایر دیوارها از رنگ متضاد یا مکمل آن استفاده نمایید. این کار متناسب با فضای شما می تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد. به طور مثال می تواند آرامش یا هیجان را به وجود بیاورد. اما نکته مهم این است که این کار جلوه ای خاص در دکوراسیون شما ایجاد می نماید./چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز