جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
مدیرعامل شرکت صنعتی شرکت معدنی صنعتی چادرملو چادرملو در نشست خبری:
مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو طی نشستی با خبرنگاران از عملیاتی شدن بسیار از پروژه های معدنی، نیروگاهی، قطعه سازی و... خود حتی در فضای تحریم کنونی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۸۰
چادرملو نگران اندوخته ذخایر معدنی و پیشبرد طرح های توسعه ای خود نیست!/آماده خرید سنگ از معادن کوچک هستیم

تیتر20 - مدیرعامل و معاونان شرکت معدنی صنعتی چادرملو ضمن بیان عملکرد خود به سئوالات خبرنگاران طی نشست خبری پاسخ دادند .
بر اساس این گزارش محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو ضمن اشاره به اینکه سهامداران از عملکرد بدون حاشیه ما رضایت تام را دارند افزود: آماده خرید سنگ از معادن کوچک هستیم.

وی افزود:همکاری با معادن کوچک اطراف شرکت معدنی صنعتی چادرملو در قالب طرح احیاء معادن کوچک از برنامه های ما برای خرید سنگ از آنها است تا با توجه به نزدیکی آنها و صرفه اقتصادی ، محورهای فعالیت خود را افزایش دهیم.

وی افزود: برنامه‌های ما انجام شده و حتی درصدد توسعه مجموعه که از جمله حضور و مشارکت در یک پروژه کنسانتره‌سازی ۲.۵ میلیون تنی در منطقه سنگان است نام برد. البته این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده و در حال مذاکره هستیم. همچنین قرار است که سهم فولاد خراسان را در پروژه سنگان خریداری کرده و آن را فاینانس کنیم. علاوه بر پرداخت هزینه‌های شرکت در پروژه آبرسانی خلیج فارس فعال هستیم و تمامی افزایش سرمایه را محقق کردیم و انشااله در سال آینده شاهد رسیدن آب به اردکان خواهیم بود. در پروژه انتقال آب خلیج فارس فعال هستیم و تقریبا همه افزایش سرمایه‌ها را عملی کردیم و امیدواریم امسال شاهد رسیدن آب به کرمان و مهر یا آبان سال آینده به اردکان باشیم.

بهره برداری از معدن سنگ آهن استرالیا حداکثر تا سال آینده عملیاتی می شود
وی در ادامه به جلسه برگزار شده در خصوص بهره برداری از معدن سنگ آهن استرالیا گفت : طی جلسات برگزار شده جهت افزایش فعالیت خود اقدام به اخذ مجوزهای لازم در این باره کرده ایم و امیدواریم با حل مشکلات زیست محیطی و تعامل با مردم و مشکلات موجود تا سال آینده به مرحله عملیاتی شدن برسد.

نوریان یادآور شد: امیدواریم همزمان با راه‌اندازی معدن استرالیا این پروژه نیز در مکران فعال و راه‌اندازی شود. قرار است سنگ آهن معدن استرالیا در این کشور تبدیل به کنسانتره شود و این کنسانتره به ایران جهت فراوری و تبدیل نهایی به فولاد منتقل شود.

به گفته نوریان قرار بر این بوده که فولاد هرمزگان هم جزو شرکا باشند . در حال حاضرسهام موجود در این بخش  با شرکت های معدنی صنعتی گل گهر و فکور صنعت  تقسیم شده وچادرملو به طور کامل سهم خود را پرداخت کرده و امید است پس از سپری کردن بخشهای مختف و اخذ مجوزها و مشاوره  و معرفی کارشناس شاهد عملیاتی شدن این بخش باشیم.

مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو همچنین در باره وضعیت بهره براری از پروژه مکران گفت :  مذاکرات جدی در این باره صورت گرفته و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از ۱۰ میلیون تن تولید خواهیم داشت.

بهره برداری از پهنه D19 راه بهره برداری از پروسه های دیگر را هموار کرد
نوریان همچنین ضمن ابراز رضایت از بهره برداری از پهنه D19  و بهبود وضعیت تامین مواد اولیه در آینده گفت : پروسه گندلیه سازی دوم با توجه به توافق نهایی در پهنه D19 نیز با اخذ مجوزها ، ضمن انجام حفاری ها و طراحی های لازم امیدواریم تا یک سال و نیم دیگر این کار انجام شود.

وی افزود:سال‌هاست دنبال اجرای پروژه احداث گندله‌سازی شماره ۲ چادرملو هستیم اما نتوانسته‌ایم این مجوزها را بگیریم. اخیرا برای اجرای این پروژه مجددا فعال شدیم تا مجوزهای آن را بگیریم. همچنین در حوزه D۱۹ قرارداد ژئوفیزیک هوایی را بسته‌ایم و به‌زودی پیمانکار کار خود را شروع می‌کند. تلاش این است که در ادامه به سرعت حفاری‌ها را آغاز کرده و سپس طراحی معدن انجام شود.

شرکتهای بزرگ معدنی از بخشنامه اخیر معاونت معدنی معاف شوند
وی با تاکید بر اینکه بیشتر محصولات تولیدی خود را در داخل کشور می فروشیم در باره بخشنامه اخیر وزارت صمت گفت : صادرات سنگ های دانه بند طی سالهای اخیر برای ما بسیار اندک بوده است و که البته درآمد حاصل از ا نیز صرف توسعه شده است. 
نوریان البته ابراز امیدواری کرد شرکتهای بزرگی مانند چادرملو که فعالیت آنها بسیار روشن است و عملکرد مالی و ارزی آنها شفاف است از این قانون معاف شوند.

نیروگاه خورشید ۱۰ مگاواتی بهره برداری می شود
مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو همچنین از راه اندازی نیروگاه خورشید ۱۰ مگاواتی چادرملو در آینده ای بسیار نزدیک خبر داد و افزود : تچهیزات این مرکز، زمین آن در نزدیکی محوطه نیروگاه شرکت مشخص است و چنانچه مشکلات تحریم و ... نبود الان به مرحله بهره برداری رسیده بود اما در این زمینه نیز امیدواریم تا یک سال و نیم آینده عملیاتی شود.

بومی سازی قطعات افتخار چادرملو طی سالیان دور است
محمد نوریان در ادامه در باره بومی سازی قطعات در شرکت چادرملو به برپایی نهضت بومی سازی قطعات از مدتها پیش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال قبل حدود ۱۱ هزار قطعه بومی سازی شده است و افتخار چادرملو در این است که انتقال دانش به بسیاری از شرکتهای عامل، نظیر فکور صنعت توسط چادرملو صورت گرفته است .

وی افزود: در سه ماهه اول امسال حدود 32 میلیون و 750 هزار تن استخراج وتولید محصول داشتیم که 30 درصد بودجه را پوشش دادیم . به طور کل از 77 میلیون تن برنامه شرکت از تاریخ 11 مرداد امسال 28 میلیون  و500 هزارتن تولید را داشتیم که معادل 40 درصد بودجه را پوشش داده و 3درصد هم از برنامه جلو هستیم. بیشتر محصولات خود را در داخل کشور می فروشیم .صادرات ما در زمینه سنگ آهن دانه بندی شده و شمش فولاد بوده است.

وی گفت : حدود 9881 قطعه را بومی سازی کردیم که 1449 قطعه آن در مجتمع صنعتی بومی سازی شده است.

نوریان خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته شمش فولاد نیز صادر کردیم و کماکان نیز صادر می‌کنیم. در پروژه انتقال آب خلیج‌فارس فعال هستیم و تقریبا همه افزایش سرمایه‌ها را عملی کردیم و امیدواریم امسال شاهد رسیدن آب به کرمان، مهر یا آبان سال آینده به اردکان باشیم. در طول سال‌های گذشته تنها سنگ آهن دانه بندی و به مقدار ناچیز صادر کرده‌ایم و صادراتمان در توسعه هزینه شده است. نیروگاه اردکان را نیز با همین صادرات اجرا نمودیم.

هات شارژ را با ایتالیا نهایی می کنیم
مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو همچنین در باره اجرای هات شارژ محصولات گفت : در حال حاضر در حال مذاکره با ایتالیا برای دریافت تجهیزات در قالب غیرمستقیم هستیم و امیدواریم که این امر نیز نهایی شود.

نوریان همچنین از راه اندازی شرکت «راشا» با مشارکت چند دانشگاه از جمله دانشگاه امیرکبیر، جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیات شرکتهای گل گهر ، گهرزمین و شرکت توسعه معادن خبر دارد تا با استفاده از امکانات تحقیقاتی عملکرد خود را توسعه بخشیم . 

راه اندازی سایت اطلاعات جامع شرکتهای قطعه ساز 
نوریان همچنین خبر از راه اندازی سایت اطلاعات شرکتهای فعال در حوزه فولاد و قطعه سازان و ... داد و گفت : تجمیع اطلاعات و توانمندی های شرکتهای فولادی و قطعه سازان و ... در یک سایت اطلاع رسانی که پیش از این نیز در سطح اولیه صورت گرفته بود از مطلوبیت مناسبی برخوردار است تا حدی که پیش از این این جوینت شدن در زمان پیش از تحریم به صادرات قطعه به یک شرکت سوئدی شده بود.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز