پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
نوشیدن آب به اندازه کافی برای بدن بسیار مفید است اما مصرف آب در برخی شرایط عوارض جانبی و خطرات جدی را برای سلامت بدن به همراه دارد که در این مقاله شما را با این شرایط بیشتر آشنا خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۶۲۸۶
تیتر20 - 
نوشیدن آب به اندازه کافی برای بدن بسیار مفید است اما مصرف آب در برخی شرایط عوارض جانبی و خطرات جدی را برای سلامت بدن به همراه دارد.

9 شرایطی که باید در آن از نوشیدن آب خودداری کرد

افراد کمی هستند که در باشگاه یا هنگام شام خوردن آب ننوشند ؛ اگرچه مصرف زیاد مایعات می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی شود اما بهتر است که اگر بیش از حد از مایعات مصرف می کنید کمی میزان آن را کاهش دهید تا از عوارض مشکلات بعدی آن جلوگیری کنید. در بخش سلامت نمناک به چندین موقعیت که در آن باید از مصرف آب اجتناب کنید، اشاره شده است ؛ با دقت مطالعه کنید و اجرایی.

1. ضرر نوشیدن آب دقیقا قبل خواب:
حداقل دو دلیل وجود دارد که به ما ثابت می کند که چرا باید قبل خواب از نوشیدن مایعات خودداری کنیم:
آب نوشیدن قبل خواب می تواند خواب شما را بهم بریزد و مدت زمان زیادی طول می کشد تا به خواب بروید چرا که کلیه های ما معمولا در شب فعالیت آهسته تری نسبت به روز دارند و به همین دلیل است که احتمال پف لب ها و صورت در هنگام صبح وجود دارد و آب نوشیدن هم می تواند باعث افزایش این علائم شود.

2. مضرات نوشیدن آب در هنگام انجام تمرین سنگین:
نوشیدن آب اضافی هنگام ورزش های سنگین می تواند باعث آسیب هایی به بدن شود، چرا که هنگام انجام تمرینات سنگین دمای بدن به شدت بالا می رود و فرد احساس گرما می کند و نوشیدن آب زیاد برای از بین بردن این گرما می تواند باعث ایجاد تخلیه الکترولیت شود و در نتیجه ممکن است فرد دچار علائم زیر شود:
سردرد
بی خوابی
سرگیجه
علاوه بر آن مایعات اضافی در بدن می تواند برای افرادی که بیماری های قلبی دارند، خطرناک باشد و به همین دلیل است که پزشکان نوشیدن آب را تنها بعد از ورزش پیشنهاد می کنند.


3. اگر ادرار شما بی رنگ است:
ادراری که کاملا بی رنگ باشد، احتمالا نشانه ای از رطوبت اضافی در بدن است و اگر ادرار شما بی رنگ است، شاید به این علت باشد که آب زیادی در طول روز نوشیده اید، در حالیکه احساس تشنگی نمی کردید که این نوشیدن بیش از حد آب می تواند سدیم بدن را به شدت کاهش دهد و در نتیجه باعث ایجاد مشکلاتی در بدن، مثل حملات قلبی می شود.

4. مضرات آب برای شستن مواد ادویه دار در بدن:
هرگز نباید بعد از مصرف فلفل های تند آب بنوشید، زیرا باعث احساس سوزش در بدن می شود که به آن کپسای سین می گویند و از آن جایی که کپسای سین یک مولکول غیر قطبی است، می تواند در موادی مثل شیر حل شود که اگر بخواهید با مصرف مولکول های قطبی، فلفل های تند را از بدنتان بشویید و ببرید، به کپسای سین اجازه داده اید که در دهان شما پخش شود و وضعیت بدتر خواهد شد.

5. مضرات نوشیدن آب دقیقا قبل، بعد و در حین غذا خوردن:
اینکه هنگام غذا خوردن، مقدار زیادی آب بنوشید باعث گوارش بد می شود، چرا که بدهان ما پیوسته در حال تولید آنزیم هایی است که باعث هضم غذا می شود و اگر در طول غذا آب بنوشیم، این اتفاق باعث کاهش بزاق در دهان می شود و به همین دلیل غذای مان به خوبی هضم نخواهد شد و سم های غذایی نیز در بدن باقی می مانند و در نهایت به یاد داشته باشید که مصرف آب یخ می تواند وضع را بدتر کند.


6. مضرات مصرف آب موجود در شلنگ باغ:
حتی اگر شلنگ در باغ به یک لوله ای اتصال داشته باشد که سیستم تمیز آبی داشته باشد، باز هم در این بین فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند به بدن فرد آسیب بزند چرا که این آب ممکن است حاوی انتیمون باشد و کبد، کلیه و دیگر اعضای بدن را تحت تاثیر قرار دهد و چنانچه سلامت نمناک عنوان می کند همچنین موادی که در این آب است، می تواند باعث کمبود هوش و تغییراتی در رفتارهای فرد شود.

7. زمانی که آب حاوی شیرین کنندگی های مصنوعی است:
این توصیه می تواند برای افرادی مناسب باشد که در حال کاهش وزن هستند. شیرین کننده های مصنوعی اشتها را افزایش می دهند و می توانند باعث اضافه وزن شوند پس توجه کنید که آب لیمو یا آب با لیمو نیز می تواند این عناصر را در بر داشته باشد.

8. مضرات آب دریا:
همه می دانند که نباید آب دریا را مصرف کرد اما نمی دانند که چرا برای بدن مضر است.
اول از همه اینکه بیشتر آب دریاها حاوی ویروس های پاتوژنیک هستند و به همین دلیل به شما توصیه می کنند که اگر هنگام شنا در دهانتان آب رفت، باید به سرعت آن را تف کنید و اگر نمی خواهید که کل تعطیلات را از ویروس و تمام نشانه های بعد از آن رنج ببرید، باید از خوردن این آب دوری کنید.
ثانیا که آب دریا حاوی مقدار زیادی نمک است و بدن ما نیاز به مقداری آب تمیز و خالص دارد که بتواند از شر این نمک ها خلاص شود و آن ها را دفع کند و به همین دلیل است که احتمال کم آبی بسیار شدید در فرد وجود دارد.

9. اگر در طول روز آب زیادی مصرف کرده اید:
قبلا هم این توصیه را به شما کرده ایم و بهتر است به خودتان یادآوری کنید که آب زیادی در بدن باعث کاهش سدیم و اثرات جانبی می شود.
علاوه بر آن نوشیدن آب به مقدار زیاد می تواند باعث آسیب به کلیه ها شود و باعث می شود اجزای اصلی خون از بین برود.

اگر بیش از حد آب بنوشیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
نوشیدن آب به مقدار زیاد می تواند باعث بیماری هایی مثل هیپوناترمی شود و پزشکان به شما پیشنهاد می کنند که این موضوع را جدی بگیرید تا کمتر در معرض خطر باشید.
بیمارانی که از هیپوناترمی رنج می برند، علائم زیر را دارند:
سرگیجه
افسردگی
سردرگمی
گیجی
شرایطی که در بالا نام بردیم، می تواند دلایلی کافی باشد که مصرف بیش از حد مایعات را ترک کنید و البته مصرف آب به میزان کافی برای اعضای بدن ضروری است، اما بهتر است که همیشه میزان مصرفی را تحت کنترل داشته باشید./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز