پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
در ساخت عطرهای تقلبی از عصاره‌های بی‌کیفیت، مواد شیمیایی و ... استفاده می‌شود که می‌تواند شما را دچار حساسیت کند. بهتر است راه‌های تشخیص عطر اصل و تقلبی را بلد باشید و آگاهانه خرید کنید.
کد خبر: ۳۶۳۰۹
تیتر20 - این روزها، خرید یک شیشه عطر هزینه کمی نیست؛ مبلغ نه‌چندان کمی خرج می‌کنید تا عطری با رایحه خوش داشته باشید، ولی در اولین استفاده متوجه می‌شوید که این بوی عطر انتخاب شما با گذشت یک ساعت از بویی خوشایند به بویی ناخوشایند تبدیل شده یا اصلا محو می‌شود؛ انگار نه انگار شما امروز صبح، پیش از خارج شدن از خانه در شیشه عطر خود شنا کرده‌اید.

اگر دچار چنین حادثه‌ای شدید، بدانید پول‌تان را خرج خرید عطر تقلبی کرده‌اید. ماندگار نبودن رایحه عطر هم کمترین اتفاق است، چون در ساخت عطر‌های تقلبی از عصاره‌های بی‌کیفیت، مواد شیمیایی و ... استفاده می‌شود که می‌تواند شما را دچار حساسیت و التهاب پوستی کند. به همین دلیل بهتر است راه‌های تشخیص عطر اصل و تقلبی را بلد باشید و آگاهانه خرید کنید.


دست‌فروش‌ها را بی‌خیال شوید

با افزایش قیمت عطر، تعداد دست‌فروش‌هایی که عطر‌های زنانه و مردانه می‌فروشند، زیاد شده است. با اطمینان صددرصدی می‌توان گفت که محصولات دست‌فروش‌ها تقلبی است و بهتر است از خرید این عطر‌ها خودداری کنید.

بسته‌بندی را بشناسید

- یک شیشه عطر، عموما در جعبه مقوایی با روکش پلاستیکی عرضه می‌شود. روکش پلاستیکی آخرین پوشش عطر است و اگر لایه مقوایی دیگری روی آن مشاهده کردید، باید به اصل بودن عطر خود شک کنید.

- روکش پلاستیکی باید روی جعبه مقوایی کاملا محکم باشد و حرکت اضافی نداشته باشد. اگر کوچک‌ترین شلختگی در روکش پلاستیکی دیدید، از خرید عطر خودداری کنید. عطر نه فقط در ایران، در تمام دنیا در گروه محصولات شیک قرار می‌گیرد و برند‌های تولید عطر سعی می‌کنند این محصول را با بهترین و فاخرترین شکل ممکن به بازار عرضه کنند، به همین دلیل خرابی‌های احتمالی در عطر کمتر از سایر محصولات دیده می‌شود.

- شرکت‌های تولیدکننده عطر برای بستن روکش پلاستیکی از نوعی چسب حرارتی استفاده می‌کنند که ردپایی برجای نمی‌گذارد و شما می‌توانید نوشته‌های روی جعبه را به راحتی بخوانید.

- همین کیفیت روی جعبه مقوایی عطر هم دیده می‌شود. از طرف دیگر مشخصات کامل کارخانه تولیدکننده روی قسمتی از جعبه مقوایی حک شده است. این مشخصات شامل اسم عطر، نام کارخانه، محل تولید، سایز عطر و... است. کج و ناخوانا بودن این مشخصات دلیل بر تقلبی بودن محصول است.

- جعبه‌های عطر. به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عطر در داخل آن‌ها محکم است. تکان خوردن شیشه عطر در جعبه نشانه خوبی برای تقلبی بودن محصول است.

عجله نکنید

- اولین قدم برای خرید یک شیشه عطر اصل، در نظر گرفتن زمان کافی است. هنگام خرید وقت کافی بگذارید، چون یک عطر سه درجه بو دارد، بوی اولیه که بلافاصله بعد از اسپری کردن عطر به مشام می‌رسد، بوی میانی بعد از یک ساعت خودش را نشان می‌دهد و بوی پایه که بعد از ۲۴ ساعت روی محل اسپری عطر می‌توانید احساس کنید. در مورد عطر‌های تقلبی چنین مراحلی را نمی‌توانید تجربه کنید. رایحه اولیه عطر بعد از چند دقیقه از بین می‌رود و بوی خاصی احساس نمی‌شود.

- توصیه می‌کنیم برای یک خرید مطمئن، در دو مرحله اقدام کنید؛ یک روز عطر را تست کنید و روز دیگر وقتی از ماندگاری و دوام رایحه مطمئن شدید، به خرید اقدام کنید.

شیشه را بررسی کنید

- برند‌های تولیدکننده عطر از شیشه‌های مرغوب برای عطر‌های خوب استفاده می‌کنند. هنگام خرید شیشه، عطر را در مسیر نور بگیرید و اگر شفافیت یک شیشه مرغوب را نداشت یا حبابی درون شیشه مشاهده کردید، بدانید اصل نیست.

- در کف تمام شیشه‌های عطر، محل تولید آن حک شده است. دقت کنید که حکاکی باید کیفیتی معقول و مناسب داشته باشد.


دست و دلبازی برای رایحه بی‌اعتبار!

- اگر قصد خرید عطر خاصی را دارید، بهتر است پیش از خرید در اینترنت تصویر نمونه‌های اصل را به دقت ببینید و در فروشگاه تطبیق دهید. نکاتی مثل محل نوشتن نام عطر و نام کارخانه عطر روی شیشه می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. به نکاتی مثل رنگ شیشه، رنگ نوشته‌ها و ... هم دقت کنید.

- در شیشه عطر را چندبار بازوبسته کنید. در عطر‌های اصلی به طور کامل روی محل اسپری عطر قرار می‌گیرد و هیچ لقی ندارد.

به‌روز باشید

اگر به عطر قدیمی علاقه دارید، پیش از اقدام به خرید، از تولید آن مطمئن شوید. خط‌تولید بسیاری از عطر‌ها بعد از چند سال قطع می‌شود، اما چون محبوبیت بالایی پیدا کردند، تقلبی‌سازان به کار خودشان ادامه می‌دهند. اگر می‌خواهید عطر قدیمی خودتان را چند باره بخرید، از تولید آن مطمئن شوید.

سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید

کپی‌کاران آدم‌های باهوشی هستند، به همین دلیل یکی از بهترین اقدامات شما این است که سراغ فروشگاه‌های معتبر و باسابقه در فروش عطر بروید؛ جا‌هایی که اسم و رسم خود را با فروش عطر تقلبی زیر سؤال نمی‌برند./برترین ها
ارسال نظرات
موضوعات روز