سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
گزارش ویژه
خرید بلیط اتوبوس دیگر مثل اوایل دهه 70، فرآیندی طاقت فرسا نیست. با زیاد شدن تعداد اتوبوس‌ها و مدرن شدن ناوگان اتوبوسرانی کشور، بازار سیاه فروش بلیط توسط دلال‌ها از بین رفته است و با ورود اینترنت به زندگی مردم، حتی دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به ترمینال برای تهیه بلیط اتوبوس وجود ندارد.
کد خبر: ۳۶۳۶۹
تیتر20 - خرید بلیط اتوبوس دیگر مثل اوایل دهه 70، فرآیندی طاقت فرسا نیست. با زیاد شدن تعداد اتوبوس‌ها و مدرن شدن ناوگان اتوبوسرانی کشور، بازار سیاه فروش بلیط توسط دلال‌ها از بین رفته است و با ورود اینترنت به زندگی مردم، حتی دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به ترمینال برای تهیه بلیط اتوبوس وجود ندارد. 
امروزه شرکت‌های زیادی امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را برای کاربران خود از طریق اپلیکیشن و وبسایت خود فراهم کرده‌اند. آنقدر که می‌تواند انتخاب بهترین سایت برای رزرو بلیط اتوبوس و یا پیدا کردن سایتی معتبر برای خرید بلیط اتوبوس VIP دشوارتر از خرید خود بلیط اتوبوس باشد و شما را گیج کند و یا حتی در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار کند.
خوشبختانه اخیرا سیستم نظارتی دقیقی، برای مشخص کردن اعتبار کسب و کارهای اینترنتی، طراحی و اجرا شده است که قادر به جدایش سایت‌های معتبر از کلاهبرداران اینترنتی است. علائمی که این سیستم ارائه می‌کنند، نشانه‌های معتبر بودن سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خواهد بود.

نشانه‌های معتبر بودن سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
به جز سایت‌های رسمی خود تعاونی‌های اتوبوسرانی، که تنها به فروش سرویس‌های خود می‌پردازند و از مقایسه دیگر سرویس‌ها در آن‌ها خبری نیست، چند سایت معتبر فروش بلیط در ایران وجود دارد. سایت‌های معتبر فروش بلیط، دارای چند مشخصه اصلی هستند که آن‌ها را نسبت به دیگر سایت‌ها متمایز می‌کند که به شرح زیر است:  
این سایت‌ها دارای آدرس فیزیکی و شماره تلفن ثبت شده در سایت هستند.
این سایت ها باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.
سایت‌‌های معتبر نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال دارند.
این سایت‌ها دارای گواهی‌نامه ارائه خدمات گردشگری، در فضای اینترنت دارند.
سایت‌های معتبر، دارای مجوز کشوری کسب و کار مجازی دارند و عضو اتحادیه آن هستند.

معرفی سایت‌های معتبر خرید اینترنتی بلیط اتوبوس 
معمولا این علامت‌ها در پایین‌ترین قسمت سایت قرار دارند، که باید قبل از اقدام به خرید، آن‌ها را کنترل کرده و صحت آنها را با کلیک روی آرم‌ها بررسی کنید. وقتی که روی هر کدام از این نماد‌ها در پایین سایت کلیک می‌کنید، نباید مغایرتی با اسم و آدرس فیزیکی سایت در آن‌ها مشاهده شود. نماد اعتماد الکترونیکی در این بین مهمترین این نماد‌هاست و بدون وجود آن اقدام به خرید هیچ نوع خدماتی از سایت نکنید. زیرا ممکن است، تنها هزینه کرده و چیزی به دست نیاورید. در حال حاضر سایت علی بابا از این مزیت‌ها به طور کامل برخوردار است. از نمونه های خارجی موفق فروش بلیط اتوبوس می توان به Checkmybus اشاره کرد.
گواهی‌نامه ارائه خدمات گردشگری، تنها برای سایت‌هایی مورد نیاز است که علاوه بر فروش بلیط، امکان ارائه خدمات گردشگری مثل رزرو اتاق هتل را هم فراهم می‌کنند. توجه داشته باشید که سایت‌های معتبر هیچگونه کارمزدی از مسافرین جهت فروش بلیط دریافت نمی‌کنند.


انتخاب بهترین سایت معتبر برای رزرو بلیط اتوبوس
 
معرفی سایت‌های معتبر خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
همه سایت‌های معتبر معرفی شده، علاوه بر وبسایت، دارای اپلیکیشن مخصوص خود برای رزرو بلیط اتوبوس روی سیستم‌های موبایل(اندروید، IOS و گاهی ویندوز فون) هستند. اینکه کدام سایت بهترین انتخاب است، کاملا بستگی به نظر شما دارد، چون غالبا افراد سلیقه‌های مختلفی برای انتخاب بهترین‌ها دارند. به طور مثال ممکن است چیزی که از نظر شما یک مزیت محسوب می‌شود، از نظر شخص دیگر نقطه ضعف آن سایت لقب بگیرد یا ممکن است ترکیب رنگ‌های یک سایت اثر روانی مثبتی را در مسافر ایجاد و او را به انتخاب یکی از این سایت‌های معتبر ترغیب کند. یا مطالب سایت باعث ایجاد اعتماد بیشتر مسافر به سایت جهت خرید بلیط اتوبوس شود. 
اما معمولا بهترین شرکت، شرکتی است که رابط کاربری آن چه در وبسایت و چه در اپلیکیشن، کار را برای خرید بلیط برای کاربر آسان کرده و سرعت بالایی داشته باشد و بتواند ابزارهای مناسب‌تری را برای طبقه بندی سرویس‌های اتوبوس در اختیار کاربر قرار دهد.
اگر در مقام، مقایسه قرار داشته باشیم، پایانه از رابط گرافیکی بسیار ضعیف‌تر و کندی نسبت به دیگر سایت‌های معرفی شده، در وبسایت خود استفاده می‌کند. یک سایت خوب و معتبر باید امکان استرداد وجه در صورت کنسلی و پشتیبانی 24 ساعته را به مشتری خود ارائه کند و با پست‌های مفید اطلاعات کافی و لازم را برای انتخاب آگاهانه در اختیار مشتری‌های خود قرار دهد.

خرید بلیط اتوبوس با خیال راحت
بعد از انتخاب سایتی که با رابط کاربری آن ارتباط بهتری برقرار کرده‌اید. کافی است با چند کلیک ساده، مبدا، مقصد، تاریخ حرکت و تعداد نفرات را مشخص کنید تا لیستی طبقه بندی شده از سرویس‌های مختلف تعاونی‌ها در صفحه شکل بگیرد. بعد از این مرحله با مقایسه قیمت‌ها، ساعات حرکت و کیفیت خدمات، سرویس خود را انتخاب کنید. به طور مثال برای خرید بلیط اتوبوس VIP کافی است که ساعات حرکت و تخفیف‌های شرکت‌های مختلف را مشاهده کرده و پس از انتخاب با کلیک کردن روی قیمت، به مرحله انتخاب صندلی و پرداخت بروید.

ارسال نظرات
موضوعات روز