جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
عطر‌هایی که روی آن‌ها عبارت Eau de cologne نوشته شده باشد، حدود ۲ ساعت ماندگاری دارند. معمولا در این نوع عطر‌ها حدود ۳ تا ۵ درصد روغن در مخلوط آب و الکل وجود دارد. عطر‌های Eau de toilette غلظت بیشتری داشته و ماندگاری طولانی‌تری (حدود ۳ تا ۴ ساعت) نیز دارند؛ در این نوع عطر‌ها حدود ۴ تا ۸ درصد روغن وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۴۸۹
تیتر20 - انتخاب یک عطر خوب ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. با وجود تنوع و رایحه‌های فراوان، اینکه بخواهید فقط یک عطر معمولی را انتخاب کنید کار دشواری نخواهد بود. به راحتی می‌توانید به یک مغازه عطر فروشی رفته و عطر‌های مختلف را روی دست‌تان تست کنید.

اما برای اینکه یک عطر خوب و خاص انتخاب کنید، باید کمی بیشتر وارد عمل شوید. به این منظور، تنها کافی است تا نکاتی که در ادامه این مقاله گفته شده را رعایت کنید.

کار‌هایی که قبل از رفتن به خرید باید انجام دهید:

هزینه مدنظرتان را مشخص کنید

عطر اصل، یک آیتم نسبتا لوکس بوده و هزینه آن می‌تواند بسیار گزاف باشد. بعضی از عطر‌ها نیز وجود دارند که قیمت ارزان‌تری دارند؛ اما احتمال اینکه تقلبی و غیراصل باشند بسیار زیاد است. از این رو قبل از اینکه به خرید بروید، بودجه خود را مشخص کنید. اگر به دنبال عطر‌های اصل و گران قیمت هستید، به مغازه‌های معتبرتر بروید.

اگر قصد دارید عطر را به عنوان کادو خریداری کنید، علاوه بر بودجه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، به نزدیکی رابطه خود با فرد مورد نظر نیز توجه داشته باشید. اگر این کادو برای همسرتان است، ممکن است بخواهید قدری بیشتر از یک دوست معمولی هزینه کنید.

همچنین بعضی از مغازه‌ها، عطر‌های اصل را با عنوان عطر اصل بدون جعبه در اختیارتان قرار می‌دهند. این عطر‌ها یا به صورت قاچاق وارد شده یا به هر دلیل دیگری ممکن است جعبه نداشته باشند. قیمت عطر‌های بدون جعبه به مراتب کمتر از عطر‌های دیگر است. همچنین عطر‌های تستر نیز قیمت کمتری دارند.

به ماندگاری عطر توجه کنید

عطر‌ها بسته به میزان ماندگاری‌شان، نام‌های مختلفی دارند. معمولا عطر‌های گران‌قیمت، ماندگاری بیشتری دارند و در عین حال، عطر‌های ارزان قیمت و تقلبی، از ماندگاری کمتری برخوردار هستند. اکثرا میزان ماندگاری و غلظت عطر، روی شیشه آن نوشته می‌شود.

عطر‌هایی که روی آن‌ها عبارت Eau de cologne نوشته شده باشد، حدود ۲ ساعت ماندگاری دارند. معمولا در این نوع عطر‌ها حدود ۳ تا ۵ درصد روغن در مخلوط آب و الکل وجود دارد. عطر‌های Eau de toilette غلظت بیشتری داشته و ماندگاری طولانی‌تری (حدود ۳ تا ۴ ساعت) نیز دارند؛ در این نوع عطر‌ها حدود ۴ تا ۸ درصد روغن وجود دارد.

عطر‌های Eau de perfume باز هم غلظت بیشتری داشته و ماندگاری آن‌ها نیز به مراتب بالاتر بوده و حدود ۶ ساعت است. همچنین در این مدل عطر، ۱۵ تا ۱۸ درصد روغن و الکل وجود دارد. بالاترین ماندگاری عطر‌ها نیز متعلق به عطر‌های perfume است. این نوع عطر‌ها که حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد آن، روغن و الکل است، ماندگاری بسیار خوبی داشته و تقریبا تمام روز دوام خواهند داشت.

یک گروه از رایحه‌ها را در نظر داشته باشید

به طور کلی عطر‌ها به چهار رایحه اصلی تقسیم می‌شوند؛ پس باید تصمیم بگیرید که چه رایحه‌ای را بیشتر دوست دارید. اگر در حال خرید عطر برای فرد دیگری هستید، عطر‌هایی که همیشه استفاده می‌کند را بررسی کنید تا رایحه مورد نظر او را دریابید.

عطر‌هایی با رایحه شیرین که اکثرا بوی گل‌هایی مثل گل رز، اسطوخودوس، میخک و بهار نارنج را دارند، یکی از رایحه‌های اصلی هستند. این رایحه‌ها اکثرا زنانه بوده و مورد استفاده خانم‌ها هستند.

عطر‌های میوه‌ای یا با رایحه مرکبات، بوی دلپذیری دارند. تنهای رایج این نوع عطر‌ها عبارتند از پرتقال، گریپ فروت و لیمو ترش؛ اما میوه‌های دیگری مثل زردآلو، سیب یا هلو نیز وجود دارد. به طور کلی این عطر‌ها رایحه باطراوتی دارند.

عطر‌های تند آسیایی یا شرقی تیز حاوی اسانس‌های ادویه جات و ترشی جاتی مثل دارچین هستند. عطر‌های چوب یا طبیعی نیز از دیگر رایحه‌های عطر‌ها هستند که بویی شبیه به بوی طبیعت، درخت یا جنگل دارند.

برای خرید عطر، زمان بگذارید

سعی نکنید خیلی سریع عطری را انتخاب کنید. برای خرید عطر، زمان گذاشته و رایجه‌های مختلف را امتحان کنید. پس از اینکه چند عطر را تست کردید، مطمئنا بینی شما بسیار حساس شده و ممکن است دیگر نتوانید عطری را بپسندید. مشکلی نیست؛ در این شرایط می‌توانید از مغازه عطر فروشی خارج شده، کمی زمان بگذرانید و سپس باز به مغازه برگشته و این بار تعداد کمتری عطر را امتحان کنید. حتی می‌توانید این کار را در روز دیگر انجام دهید. پس به هیچ عنوان هیجانی تصمیم نگیرید؛ خصوصا اگر قصد خرید عطر‌های اصل گران قیمت را دارید.

هنگام خرید، از هیچ عطری استفاده نکنید

وقتی قصد دارید به عطر فروشی رفته و عطر جدیدی خریداری کنید، آن روز هیچ عطری به خود نزنید. همچنین از دیگر محصولات پوستی معطر مثل لوسیون بدن، اسپری یا حتی دئودرانت استفاده نکنید. عطر و بوی این آیتم‌ها می‌تواند با رایحه عطری که قصد خرید آن را دارید ترکیب شده و ترکیب ناخوشایندی را ایجاد کند.

از کسی مشورت بگیرید

در هنگام خرید عطر، یکی از دوستان‌تان را هم به همراه خود ببرید. به خصوص اگر قصد دارید عطری را به عنوان هدیه خریداری کنید، شخصی که طرف مقابل‌تان را تا حدودی می‌شناسد را همراه خود ببرید تا از نظرات او نیز بهره‌مند شوید. البته اگر عطر را برای خودتان می‌خواهید، اول مطمئنا شوید که حضور دوست‌تان باعث کمک به شما شده یا تصمیم گیری را برایتان سخت‌تر می‌کند.

فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید

اگر به دنبال خرید عطر‌های اصل و اورجینال هستید، فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که از آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید. در تمام فروشگاه‌های معتبر، یک کارمند آگاه و کار بلد وجود دارد که شما را در انتخاب و خرید عطر مناسب خود همراهی کند. همچنین می‌توانید رنج قیمتی که مدنظر دارید را به فروشنده اعلام کنید تا مناسب‌ترین گزینه‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

ممکن است فروشگاهی را مدنظر داشته باشید که بسیار کوچک و محلی بوده و عطر‌های قیمت مناسبی داشته باشد. در رابطه با این نوع مغازه‌ها باید گفت که معمولا از عطر‌های غیر اصل و تقلبی استفاده کرده و کیفیت پایین‌تر و در نهایت، ماندگاری کمتری خواهند داشت.

از فروشنده کمک بگیرید

با آشنا شدن با رایحه‌های مختلف، دیگر تا اینجای کار باید با عطر مورد علاقه خود آشنا شده باشید. به یکی از فروشگاه‌های معتیر عطر فروشی مراجعه کرده و از فروشنده بخواهید شما را با توجه به رایحه مورد علاقه‌تان راهنمایی کند. دانش و تجربه فروشنده، شما را به هدف مورد نظرتان خواهد رساند. تنها کافی است تا رایحه و قیمت مورد نظر خود را به او بگویید.

اگر هنوز هم نمی‌دانید رایحه مورد علاقه شما کدام است، از فروشنده بخواهید تا پرطرفدارترین و محبوب‌ترین عطر‌ها را به شما معرفی کند.

در امتحان و انتخاب عطر زیاده روی نکنید

هر بار که به خرید عطر و ادکلن می‌روید، تنها ۶ مورد را بررسی کرده و زیاده روی نکنید. خود را به ۶ مدل عطر محدود کرده و فراتر از آن نروید. به این طریق به خوبی هر رایحه را حس خواهید کرد و حس بویایی‌تان دچار مشکی نمی‌شود. همچنین از آنجاکه تعداد عطر‌ها را کاهش داده و گزینه‌ها را محدود کرده‌اید، گزینه مناسب‌تری را انتخاب خواهید کرد.

عطر را از داخل شیشه بو کنید

هنگامی که در حال خرید عطر هستید، ابتدا عطر را از داخل بطری بو کنید. به این طریق راحت‌تر خواهید فهمید که به رایحه این عطر علاقه دارید یا خیر. همچنین اگر به این نتیجه رسیدید که بوی این عطر را دوست ندارید، بوی آن تا چندین ساعت همراه شما نخواهد بود. در هنگام بوییدن عطر، بیش از حد تنفس نکنید. چون به این طریق، ممکن است حس بویایی شما حساس شود.

عطر را روی ورق تست کنید

اگر عطری را در شیشه آن بوییدید و به آن علاقه داشتید، مقدار کمی از آن را روی یک ورق (که معمولا در فروشگاه‌ها وجود دارد) بزنید. پس از گذشت ۱۰ ثانیه آن را ببویید؛ اگر هنوز هم به آن علاقه دارید، نام عطر را روی آن نوشته و آن را در داخل کیف خود قرار دهید. به این ترتیب آن را در لیست عطر‌های پسندیده شده خود قرار داده‌اید. در نهایت احتمالا چند کاغذ را در کیف خود قرار دهید.

عطر مورد علاقه خود را به پوست‌تان بزنید

اگر از میان چند عطر، یکی به عنوان عطری مورد نظرتان انتخاب شد، قدری از آن را به مچ دست خود اسپری کنید. ۱۰ ثانیه به آن زمان دهید تا الکل آن کاملا حل شود. سپس عطر را به آرامی استنشاق کنید. گا‌ها بوی عطر روی پوست کمی متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل حتما آن را روی پوست خود تست کنید. روی هر دست‌تان فقط از یک نوع عطر استفاده کنید تا عطر‌ها با هم ترکیب نشوند.

بینی خود را تازه کنید

بین هر بار بوییدن عطرها، چیزی خنثی مثل پوست خود یا لباس‌تان، را ببویید. به این ترتیب حواس بینی شما تازه خواهد شد. بوییدن یک جسم خنثی و بدون بو، باعث می‌شود حس بویایی شما تازه شده و آخرین چزی که بوییدید ماندگار نشود؛ همچنین باعث می‌شود عطر بعدی که می‌بویید، تداخلی با عطر‌های قبلی نداشته باشد.

عطر‌ها را در کنار هم مقایسه کنید

در نهایت بعد از اینکه عطر‌های مورد علاقه خود را جمع آوری کردید، آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و با هم مقایسه کنید. به تدریج محدودیت‌های خود را بیشتر کرده و گزینه‌های موجود را کاهش دهید تا نهایتا به یک گزینه مطلوب دست یابید.

سخن آخر

این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسی سلیقه متفاوتی دارد. اگر قصد دارید برای شخصی عطر هدیه دهید، حتما سلیقه شخصی خود را کنار گذاشته و مطابق نظر و سلیقه او خرید کنید. از کمک خواستن نیز نهراسید! فروشنده‌ها و کارمندان فروشگاه‌های عطر فروشی از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کرده و گزینه‌های مناسبی را به شما ارائه کنند. در نهایت، هیچ موقع نگذارید فروشنده شما را مجبور به خرید عطری کند که آن را به اندازه کافی دوست ندارید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که مطمئنن هستید استفاده می‌کنید./برترین ها
ارسال نظرات
موضوعات روز