سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با بیان اینکه بازار لوازم خانگی به تعادل رسیده گفت: قاچاق گسترده ای در حوزه لوازم خانگی صورت گرفته و ورود دولت به این بخش ضروری است.
کد خبر: ۳۶۵۱۰
تیتر20 - بابک ثقفی با اشاره به خروج برندهای خارجی از ایران اظهار کرد: سال گذشته در پی خروج برخی برندها از ایران کمبود کالا و نارضایتی به وجود آمد، اما خوشبختانه امروز بازار به تعادل رسیده است.

ثقفی اضافه کرد: تعادل بازار تحت تاثیر سه عامل کاهش فشار خارجی ها بر تولیدکنندگان داخل، کاهش تقاضا و مصرف و همچنین افزایش قاچاق صورت گرفت.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، فشاری که سال گذشته از جانب خارجی ها تولیدکنندگان ایران را نابود کرده بود با خروج این کشورها از بین رفته و تولیدکنندگان داخل توانستند خود را احیا کنند.

وی از کاهش مصرف تلویزیون نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: طبیعتا با افزایش قیمت ها کاهش تقاضا در بازار رخ داد به طوریکه چهار سال پیش مصرف تلویزیون در داخل ٢میلیون بود و امروز به حدود یک میلیون و ٤٠٠هزار دستگاه رسیده است.

تلویزیوهایی با گیرنده ماهواره در بازار ایران

ثقفی همچنین به افزایش قاچاق لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: با مراجعه به مغازه های جمهوری می بینیم که بیشتر تلویزیون های برند به صورت قاچاق وارد شده اند که گیرنده های ماهواره بر روی آن ها نصب شده و به آن ها "کالای شرکتی" می گویند؛ در این شرایط ضرورت دارد تا هرچه سریعتر دولت ورود کند.

این فعال صنف لوازم خانگی با اشاره به خروج برندهای خارجی از ایران هشدار داد: اکنون این برندها با دامپینگ کردن کالا در مرز ایران، هزینه های قیمت تمام شده شان را پایین آورده و قصد اخلال در تولید داخل را دارند که باید جلوی آنها گرفته شود.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان داخل باید از تجربیات سال گذشته درس بگیرند و بیشتر روی ارتقای کیفیت محصولات تمرکز کنند.

ثقفی همچنین از ورود خوب مادیران به بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ٣٠٠هزار نفر در عرضه اولیه سهام ما را خریدند که این اتفاق خوبی است؛ همچنین ما توانستیم ١٨٠میلیارد تومان از بورس بگیریم و در کارخانه هایمان سرمایه گذاری کنیم و این موضوع ما را از دریافت وام بانکی بی نیاز کرد.

وی گفت: سه شرکت صنایع الکترونیک، تولید لوازم خانگی و فروش اقساطی در دل مادیران ایجاد شده که هدف ما از این کار افزایش تمرکز و سرعت تصمیم گیری بود؛ همچنین اگر شرایط به خوبی پیش برود قصد داریم این شرکت ها را نیز در بورس عرضه کنیم./اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز