سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
مدیرعامل اسبق ایران خودرو:
مدیرعامل اسبق ایران خودرو با بیان اینکه هزینه‌ای که برای طراحی صندوق ۲۰۶ صورت گرفته ۱۲ میلیون دلار است نه ۲۵۰ میلیون دلار گفت: مباحث فنی را نباید به هیچ عنوان بابت بخش‌های سیاسی هزینه کرد.
کد خبر: ۳۶۵۱۵
تیتر20 - منوچهر منطقی درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای طراحی صندوق ۲۰۶ اظهار کرد: تصور عامه برای این است که با تولید چند قطعه صندوق ساخته می‌شود، اما نکته مهم در این است که این موضوع نیاز به طراحی، ساخت تجهیزات و ایجاد خط تولید دارد.

مدیرعامل اسبق ایران خودرو افزود: شما طراحی می‌کنید و به دنبال رسیدن به استاندارد‌های بین المللی هستید بنابراین باید نمونه‌های بسازید و برای آن مبلغی را هزینه کنید و اگر به دنبال تولید نیز باشید باید برای تهیه قالب‌ها و ایجاد خط تولید نیز هزینه کنید.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود منظور ازهزینه کرد ۲۵۰ میلیون دلاری مربوط به کدام بخش است، گفت: اگر این مبلغ برای طراحی صندوق گفته شده بسیار اشتباه است و اصلا صحت ندارد.

منطقی تاکید کرد: مبلغی که برای طراحی صندوق ۲۰۶ هزینه شده ۱۲ میلیون دلار بوده که مبلغ ریالی آن هم در آن زمان ۱۲ میلیارد تومان می‌شود.

مدیرعامل اسبق ایران خودرو تصریح کرد: اگر هزینه ساخت طراحی، ساخت نمونه، تست‌ها و سایر موارد را نیز در نظر بگیریم باز هم از مبلغ ذکر شده کمتر است.

وی با بیان اینکه افراد سیاسی نباید وارد موضوعات فنی شوند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مهندسین مجرب کشور روی این مسائل کار کردند تا یک برند ملی داشته باشیم و نباید آن را زیر سئوال ببریم.

منطقی افزود: افراد زمانی که به دنبال اظهارنظر هستند باید از موضوع آگاه باشند و بدانند درباره کدام موضوع می‌خواهند اظهارنظر کنند.

مدیرعامل اسبق ایران خودرو تاکید کرد: مباحث فنی را نباید به هیچ عنوان بابت بخش‌های سیاسی هزینه کرد، موضوعی که مربوط به ۱۵ سال قبل بوده و اکنون مطرح کردن آن معنی ندارد، این موضوع با عنوان تحقیق و تفحص در مجلس بررسی و همه هزینه‌ها و رقم‌ها دیده شده است و هر جا ایراد داشته توضیح داده شده است.

وی گفت: درست نیست که طراحی که در صنعت خودرو صورت گرفته را زیرسئوال ببریم، این صحبت به معنی این است که ما توانایی نداریم و باید به دنبال خارجی‌ها باشیم و این اظهارنظر خلاف منویات رهبری است.

منطقی با بیان اینکه نباید نوآوری را زیرسئوال برد، ادامه داد: اکنون نه زمان بازگو کردن این مطلب بود و نه اینکه بحثی که بیان شده دقیق بوده است.

پیش تر بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود؛ طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد./میزان
ارسال نظرات
موضوعات روز