جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
تیتر20 بررسی می کند؛
شهر پردیس با وجود اولین جایگزین برای پایتخت کشور، و رشد انفجارگونه جمعیت هیچ جایی در دایره جغرافیایی و انسانی آموزش و پرورش کشور ندارد.
کد خبر: ۳۶۷۸۳
پردیس جایی در دایره «آموزش و پرورش» ندارد؟

تیتر 20/مهری بهزادپور -  شهر پردیس  یکی از پر جمعیت ‏ترین مناطق مسکونی استان تهران است که با مساحتی بالغ بر یک هزار و 378کیلومتر مربع به بهشت تهران و بهترین گزینه برای انتقال پایتخت معرفی شده است اما با کمبودها و معضلات فراوانی روبرو است . 

شهر پردیس و پرند بیشترین سهم از مسکن مهر از حاشیه شهر تهران را داراست و مسلماً جمعیت بیشتری را هم در خود جای داده است که نیازمند خدمات رفاهی, درمانی, آموزشی و ... است . اما متاسفانه تناسب رشد جمعیت شهر پردیس با رشد امکانات و خدمات این شهر به هیچ وجه هم پا نیست. 

افزایش قیمت مسکن طی دو سال اخیر باعث شد,بسیاری از ساکنین و مستاجران شهر تهران« پردیس» را بهترین گزینه برای سکونت برگزینند، گزینه ای که چشم انداز مطلوبی را با توجه به امکانات این شهر ترسیم نمی کند.

جمعیت پردیس با امکانات آموزشی تناسبی ندارد
حضور خانواده های جوان با داشتن کودکان دبستانی، یا دبیرستانی با حضور در این شهر مجبور شدند که در مدارس دو یا حتی سه شیفته با امکانات بسیار کم حتی در کلاس هایی با 40 نفر دانش آموز نیز ثبت نام کنند. این در حالی است که کمبود نیروی انسانی درتمام بخش ها به ویژه آموزش و پرورش و کادردرمانی بیشتر مشهود است .

این گزارش حاکی است ، روی آوردن بسیاری از ساکنین به شهر پردیس با لحاظ کردن آب و هوای مطلوب و فاصله نه چندان دور آن با شهر تهران، باعث شده است تا خانواده ها با توان مالی متفاوت به دنبال امکانات با تنوع بیشتری باشند، مسئله ای که متاسفانه از دایره توجه و دید مسئولان غافل مانده است. 

کمبود مدارس دولتی و غیر دولتی در این شهر ، اتخاذ سیاست دولت مبنی بر تشویق مردم به ترک شهر تهران و انتخاب و سکنی کردن حتی در نزدیکترین شهر پایتخت و مشاهده امکانات بسیار پایین همگان را در این انتخاب دلسرد و مایوس ساخته است.

بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ۶۰ درصد مدارس پردیس ۲ شیفته هستند، در حالی که این میزان در استان تهران ۳۰ درصد است.

افزایش مدارس غیردولتی در پردیس در سال های اخیر تا حدی توانسته است به انتخاب و تنوع بخشی به سیستم آموزشی این شهر کمک کند اما امکانات این مدارس نیز گاهی در حد مدارس دولتی با احتساب نسبی همان تعداد جمعیت است که منجر به سرگردانی و نگرانی اولیاء برای وضعیت تحصیلی فرزندان و آینده آنها می شود.

سرانه متوسط هر معلم برای 29 دانش آموز در پردیس در برابر سرانه استاندارد 19 دانش آموز !
این گزارش حاکی است ؛  در استان تهران به ازاء هر ۱۹ دانش آموز یک معلم داریم، اما در پردیس به ازاء هر ۲۹ دانش آموز یک معلم داریم  تثبیت وضعیت ساخت کلاس های مدارس نسبت به قبل باعث شده است که تعداد مدارس دو شیفته دولتی هم هر سال افزایش یابد ، در حالی که هر سال شاهد افزایش جمعیت ساکن در مسکن های مهر در فاز 11 و 8 هستیم  و مسلماً جمعیت دانش آموزی نیز به موازات آن افزایش می یابد.
 ساخت مدارس توسط خیرین، مجتمع های آموزشی و توسعه مدارس دولتی  در شهر پردیس می تواند کمک موثری جهت بهبود «آموزش و پرورش» داشته باشد.

پردیس فقط یک مجتمع آموزشی دارد
راه اندازی دو مجمع آموزشی «سماء» در ساختمان پیشین دانشگاه آزاد  در سال گذشته در شهر پردیس نوید بخش نیم نگاهی به معضل کمبود فضای آموزشی مناسب در پردیس بود. جذب دانش آموزان با توان مالی مختلف در این مرکز و توجه به مسائل فرهنگی و پرورشی از پارامترهایی است که به کسب نتایج مطلوب دانش آموزان در این مرکز در نخستین سال راه اندازی آن شد. مدیر این مجموعه آموزشی با بیان اینکه توجه به عوامل پرورشی و فوق برنامه بدون دریافت وجهی اضافه از برنامه های این مجتمع آموزشی است که با پشتوانه دانشگاه آزاد و کمک به مناطق محروم صورت می گیرد گفت : جذب دانش آموزان در سال گذشته با توجه به فاکتورهای رشد فرهنگ و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان در کلیه سطوح در دو مجتمع آموزشی دبستان و دبیرستان صورت گرفت .
به گفته علیرضا خدایاری راهیابی دانش آموزان به المپیادهای ورزشی و مذهبی و علمی در سطح استان در مقاطع دبستان و دبیرستان در رشه های فوتبال، قرائت قرآن، زبان و ...  از این مدرسه در اولین سال راه اندازی آن، به ما انگیزه داد تا با وجود کمبود مشکلات فراوان چون؛ کمبود نیروی انسانی و ... با انتخاب بهترین گزینه ها از پتانسیل های موجود به نحو احسن بهره برداری کنیم.
ارسال نظرات
موضوعات روز