پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
گزارش تیتر20 از برنامه های توسعه ای "درسا" در ایران
امروز، ششم شهریور ماه 1398 طی مراسمی، نخستین شعبه از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای درسا در شهر شیراز افتتاح می شود.
کد خبر: ۳۶۸۲۶
درسا

تیتر20 - افتتاح این شعبه درسا در شهر شعر و ادب، در حالی انجام می شود که این برند معتبر ایرانی هم اکنون علاوه بر 14 شعبه در تهران، در شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد و کرمان نیز به طور جدی فعال است. 

فروشگاه درسای شیراز که یکی از شعب ممتاز این برند به شمار می رود در محیطی به وسعت 1500 متر و با حضور 3 برند خانه درسا، چرم درسا و جواهرات درسا، در خیابان ستارخان، نبش کوچه دوم، از امروز فعالیت خود را شروع خواهد کرد. 

به مناسبت این مراسم، که شرکت برای عموم در آن آزاد است، برند درسا برای تمام محصولات خود تخفیف هایی در نظر گرفته است که شامل تخفیف 10 درصدی برای جواهرات، تخفیف 25 درصدی برای چرم درسا و تخفیف 20 تا 60 درصدی برای خدمات خانه درسا در نظر گرفته شده است. 

حاضرین در رویداد می توانند، از تخفیف های ارائه شده در طول این مراسم برای خرید در تمامی فروشگاه های درسا و همچنین سفارش های آنلاین از فروشگاه اینترنتی درسا بهره مند شوند. 

فروشگاه جدید مجموعه درسا در خیابان ستارخان شیراز، نبش کوچه دوم افتتاح می شود و از این پس  در قالب سه برند؛ چرم، جواهرات و خانه درسا به مشتریان شیرازی وتوریست هایی که به این شهر سفر می کنند، خدمات مورد نظر را ارائه خواهد کرد. 

گفتنی است که مراسم افتتاحیه فروشگاه شیراز همزمان با رونمایی از اولین کلکسیون چرم و جواهرات درسا مزین به جواهرات برند معبتر و بین المللی سواروفسکی برگزار می شود. 

درسا
فعالیت های برند معتبر درسا در گام اول و با هدف تولید استاندارد مجموعه ای از محصولات چرم با متریال ایرانی با استانداردهای بین المللی در سال 1370 شروع شد و در ادامه مسیر و همزمان با توسعه فروشگاه های این برند در سراسر کشور و افزایش فروشگاه های شهر تهران، دو برند جواهرات درسا و خانه درسا به خدمات این مجموعه اضافه شد.

در واقع برند درسا از شروع کارش در کارگاهی 15 متری که به تولید ملزومات چرمی مانند کمربند و جاسوییچی مشغول بود تا اکنون که همکاری رسمی خود را با سواروفسکی  تجربه می کند، گام های توسعه را باشتاب قابل ملاحظه ای برداشته است. 

به این ترتیب می توان افتتاح فروشگاه شیراز را که امروز طی مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد، نقطه آغاز گام سوم این برند دانست که علاوه بر توسعه کمی و محیطی، گام دیگری در مسیر جهانی شدن آن تلقی می شود. 

نگاهی به شاخص های اعتباری برند های جهانی مشخص می کند که چند فاکتور بنیادین برای دست یابی به اعتبار بین المللی لازم است که از آن جمله می توان به عناصری چون «کارآفرینی» ، «تولید کیفی» ، « تفکر خلاقانه»  و «خوش نامی برند» اشاره کرد.

نگاهی به مسیر طی شده در دو دهه فعالیت درسا نشان می دهد که موفقیت این برند در مسیر جلب اعتماد مشتریان و حرکت به سوی جهانی شدن از مجرای چند عنصر یادشده فوق عبور کرده است.

درسا
اکنون در حالی مدیران این برند افتتاح فروشگاه معتبر خود در شیراز را جشن می گیرند که شاهین فاطمی و امیر کاظم نورمحمدی با تلاش های هدفمند خود به خوبی توانسته اند، مسیر توسعه این برند را با نقشه راهی اصولی شناسایی کرده و بپیمایند. 

افتتاح کارخانه ای مجهز به وسعت 2000 متر مربع، درست بعد از گذشت 8 سال از آغاز به کار آن درسال در یک کارگاه 15 متری به خوبی بیانگر نقشه راه فوق است که با افتتاح اولین فروشگاه تخصصی این برند در تهران، و ثبت نام خود به عنوان یک برند با کیفیت و شناخته شده ایرانی رنگ واقعیت به خود گرفت. تلاشی که حتی توانست رویکرد و طرز تلقی ایرانیان را نسبت به محصول بومی چرم را دگرگون نماید. این دگرگونی منجر به شکل گیری تلقی فاخر و ارزشمندی از یک کالای بی بدیل ایرانی در عرصه بین الملل شد. 

در حقیقت برنامه توسعه برند درسا Brand Extension  یک برنامه درونگرای انفعالی نبود، رفتاری که به عنوان نقطه ضعف بسیاری از برند های ایرانی می توان از آن یاد کرد. بلکه برنامه ای برونگرایانه و مبتنی بر مخاطب شناسی و تلاش برای اثر گذاری بر چگونگی سبک زندگی مخاطب (Life types of lifestyle)  است که خصلت اصلی اش ماهیت تعاملی آن است.

به عنوان یکی از مصادیق این برنامه می توان به اقتتاح خانه ای با بارنگ هایی مملو از حال خوش زندگی بانام «خانه درسا» و شروع به کار  فروشگاه هایی با وسعت 2000 مترمربع و با بیش از 3000 محصول در تهران یاد کرد که در نهایت به شهرهای بزرگ ایران هم کشیده شد. 
به طور کلی افتتاح «خانه درسا» و «کافه درسا» در راستای همین برنامه تعاملی مخاطب محور صورت گرفته است که نشان از زیرکی مدیران این مجموعه درخصوص بهینه سازی روش های سنتی مشتری مداری است.
 
درسا
حال باید گفت که تاریخچه توسعه درسا می تواند الگویی برای سایر برند های ایرانی باشد که دوست دارند با به کار گیری یک استراتژی روزآمد برندینگ، مسیر های تازه ای را در پیش بگیرند.

اکنون در آستانه افتتاح فروشگاه بزرگ شیراز تلاش درسا درمسیر ایجاد جایگاه فاخر جهانی با پیوستن به برند بین المللی سواروسکی و کسب لایسنس آن افق های تازه ای را در پیش روی این برند محبوب ایران گشوده است که می تواند الگویی برای جهانی سازی برند های ایرانی به شمار آید. 

ارسال نظرات
موضوعات روز