جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
تیتر20 گزارش می دهد:
مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران در روزهای 9 تا 12 آبان ماه امسال شاهد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته(ایران ریتل شو2019) خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۰۰۱
بزرگان صنعت خرده فروشی در

تیتر20 / سرویس صنعت خرده فروشی -  در گزارش ها آمده بود که مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران در روزهای 9 تا 12 آبان ماه امسال شاهد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته خواهد بود. 

نمایشگاهی که به عنوان نخستین تجربه جدی در این زمینه بایستی بتواند در توسعه شبکه فروشگاه های زنجیره ای نقش موثری ایفا کرده و در عین حال نقاط ضعف و قوت خود را در قالب نخستین رویداد در نوع خود به محک تجربه بگذارد. 

تربیت نیروی انسانی در حوزه های توزیع مویرگی، توجه به کیفیت خدمات، توجه به رویکردهای نوین این صنعت و تعامل با تجربه ها و دستاوردهای جهانی در زمینه خرده فروشی می تواند بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه باشد.

صنعت خرده فروشی در مقیاس جهانی، در مقایسه با کشور ما که صنعت خرده فروشی مدرن جنبش نوینی از مناسبات فروش در شاکله اقتصاد ملی محسوب می شود، بسیار عظیم و پیشرفته است.

به این سبب اگر برگزاری چنین نمایشگاهی بتواند در وهله اول به شکل دهی تعامل و ارتباط گسترده با متخصصین جهانی این حوزه منتهی بشود، باید از آن به عنوان یک عملکرد قابل قبول یاد کرد. 

این نمایشگاه که در تقویم نمایشگاه های بین المللی نیز گنجانیده شده است به همت شرکت تجارت طلایی نیک روش برگزار می شود، می تواند بستری مناسب  برای تبادل اطلاعات فنی، بازرگانی و آشنایی هر چه بیشتر صاحبان و مدیران مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برندهای برتر صنوف مختلف و صنایع وابسته باشد. 

انتقال تجربیات داخلی و بین المللی و همفکری پژوهشگران و دست اندرکاران صنعت مذکور و شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله اهدافی است که در برگزار کنندگان این رویداد می توانند در نخستین تجربه خود بدان توجه ویژه ای داشته باشند. 

ایران ریتل شو
آن چه که در حال حاضر صنعت خرده فروشی در قالب فروشگاه های زنجیره ای مدرن باید بدان توجه نماید از جمله می تواند شامل چابک سازی سیستم ها و آموزش نیروی انسانی با هدف توجه به سلیقه های متنوع مشتریان و نظارت جامع بر تمام جزییات باشد. 

استفاده از سیستم های کنترل کیفی محصول عرضه شده و در نهایت ایجاد فضـای تفریحـی، برای گذراندن مدت بیشتری از وقت مشتریان در محوطه فروشگاه ها وجلب رضایت مراجعین در زمره اولین اهدافی است که می تواند در هنگام برگزاری چنین رویدادهایی مورد توجه فعالین این حوزه قرار گیرد. 

نباید فراموش کرد که خرده فروشی کار ساده ای نیست و باید بر اساس الگوهای بومی شده و به روزرسانی استانداردهای تعریف شده جهانی صورت گیرد.

انبوه شکست های موجود در حوزه خرده فروشی که باعث بی ثمر ماندن تلاش بسیاری از دست اندرکاران این حوزه حتی در کشورهای توسعه یافته شده است، خود گویای اهمیت به روز رسانی داده ها در حوزه خرده فروشی های مدرن است که می تواند در قالب برگزاری چنین نمایشگاه هایی محقق شود. 

فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در واقع برآمده از تحولات رخ داده در عرصه تجارت جهانی و دگرگونی در اصول اقتصادی و حرکت به سمت اقتصاد بازار است که خود متکی به بهبود استانداردهای زندگی در عصر جدید است. 

در واقع آن چه که در رویدادهای مرتبط با خرده فروشی در کشور ما حائز اهمیت است تلاش برای فرهنگ سازی و متناسب سازی الگوهای زیست ایرانی با معیارهای استاندارد جهانی است. فرایندی که می تواند در شرایط آرمانی (اما ممکن) به جهانی سازی خرده فروشی ایرانی نیز منتهی شود. 

شاهرخ کشاورز
شاهرخ کشاورز،مدیر برگزاری نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار تیتر20 با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت ها از این دوره اظهارداشت:با توجه به برگزاری اولین دوره نمایشگاه استقبال از آن و رزور غرفه ها بسیار فراتر از تصور ما بود و باعث شد مذاکرات جدیدی با شرکت سهامی نمایشگاهها برای افزایش فضا در دستور کار قرار گیرد.

کشاورز افزود: تیم اجرایی نمایشگاه با تمام توان در حال آماده سازی این نمایشگاه است و درصدد هستیم این نمایشگاه را از لحاظ کیفیت و استانداردها در کلاس بالایی برگزار کنیم.

به هر روی برگزاری چنین نمایشگاه هایی اگر بتواند با تعامل جهانی قابل قبولی همراه بوده و متناسب با عنوان بین المللی خود منشاء تحولات مثبت باشد، می تواند منجر به بهینه سازی استراتژی ها و رویکردهای بومی در آینده گردد. 

اگر قبول داشته باشیم که صنعت خرده فروشی در جهان با ارزشی بیش از 7 میلیارد دلار به بلوغ کامل رسیده است، این صنعت در کشور ما در حقیقت در وضعیت جنینی خود قرار دارد.

چرا که این صنعت در جهان سابقه ای بسیار دیرینه دارد و در این حوزه پیشتاز است. 

برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند ضمن پرکردن این فاصله، به بهبود علمکرد اقتصادی کشور در شرایط فعلی نیز منتهی شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز