جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
بسیاری از این مادران به دلیل داشتن تهوع صبحگاهی و نداشتن تغذیه مناسب، نگران وزن گیری جنین هستند. اما بهتر است با بهترین روش‌های وزن گیری جنین آشنا شوید تا بتوانید این کمبود وزن سه ماهه اول بارداری را جبران کنید.
کد خبر: ۳۷۱۱۱
تیتر20 - دغدغه بیشتر مادران باردار این است که وزن جنین به اندازه کافی در هر ماه از بارداری اضافه شود. بسیاری از این مادران به دلیل داشتن تهوع صبحگاهی و نداشتن تغذیه مناسب، نگران وزن گیری جنین هستند. اما بهتر است با بهترین روش‌های وزن گیری جنین آشنا شوید تا بتوانید این کمبود وزن سه ماهه اول بارداری را جبران کنید.


بهترین روش وزن گیری جنین

به عنوان مادر باردار حتما نگران وزن گیری جنین‌تان هستید و به دنبال راهی برای افزایش وزن او. در اینجا برخی روش‌های موثر در وزن گیری جنین را به شما می‌گوییم.

رژیم غذایی سالم و متعادل
رژیم غذایی مهم‌ترین نقش را در بارداری ایفا می‌کند. در صورت تمایل به افزایش ونز جنین باید میوه، سبزی، غلات سبوسدار، گوشت و مرغ را در رژیم غذاییتان بگنجانید.


آجیل و میوه خشک
یک رژیم غذایی متعادل شامل آجیل و میوه خشک است. بادام، زردآلو، انجیر، گردو و سایر آجیل‌ها را به صورت تازه یا خشک شده در برنامه غذاییتان قرار دهید.

ویتامین‌های دوران بارداری
ویتامین‌های دوران بارداری برای رشد و وزن گیری جنین بسیار مهم هستند. این ویتامین‌ها به جنین در افزایش وزن کمک می‌کند. برای افزایش بهینه وزن جنین در دوران بارداری بهتر است به طور مرتب ویتامین بخورید.

آبرسانی به بدن
برای جلوگیری از هرگونه کمبود آب بدن در بارداری مقدار کافی مایعات بنوشید. کم آبی در بارداری ممکن است منجر به برخی عوارض پزشکی جدی شود. نوشیدن آب میوه طبیعی، شیر و آب در بارداری برای حفظ سلامت شما و جنین مهم است.

نوشیدن آب در دوران بارداری
 
استراحت کافی
برای یک زن باردار استراحت بسیار مهم است. فشار بیش از حد یا غیرضروری ممکن است برای رشد و نمو جنین مضر باشد. حداقل 8 ساعت خواب بی وقفه را امتحان کنید و سطح انرژیتان را نادیده نگیرید.
آرام بودن در دوران بارداری
نه تنها مراقبت از سلامت جسمی بلکه سلامت روانی نیز مهم است. هر نوع استرس و اضطراب می‌تواند بر جنین تاثیر بگذارد. طغیان‌های عاطفی منجر به بی‌اشتهایی شده و می‌تواند سلامت جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

خوردنی‌های مهم برای وزن گیری جنین

سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین با فیبر، پتاسیم، ویتامین C و B6، آهن، مس و بتاکاروتن غنی شده است. وجود بتاکاروتن در سیب زمینی شیرین در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. همانطور که می‌دانید این ویتامین برای پوست، استخوان و چشم ضروری است. سیب زمینی شیرین باعث افزایش سطح آهن در بدن می‌شود.
عدس و لوبیا: عدس و حبوبات سرشار از آهن و پروتئین است. با مصرف لوبیا و عدس در رژیم غذایی به میزان کافی فیبر، فولات و کلسیم دریافت خواهید کرد. اگر گیاهخوار باشید لوبیا مواد معدنی مورد نیاز را به بدنتان می‌رساند.
آب پرتقال: روز خود را با یک لیوان آب پرتقال تازه شروع کنید و سطح ویتامین C و پتاسیم و فولات را افزایش دهید. فولات و اسید فولیک در دوران بارداری بسیار مهم هستند. با برآورده کردن نیاز روزانه بدن به این مواد مغذی میتوانید احتمال ابتلای نوزاد به نقص هنگام تولد کاهش دهید.
ماست: کلسیم، پروتئین، ویتامین B و روی مواد مغذی سازنده استخوان در ماست وجود دارد. میزان کلسیم روزانه مورد نیاز شما 1000 میلی گرم است و میتوانید این نیاز را تا حدود زیادی با ماست برآورده کنید. مقدار کافی کلسیم در بدن احتمال زایمان زودرس یا نوزاد کم وزن را کاهش می‌دهد.
ماهی قزل آلا: ماهی سرشار از اسید چرب امگا3 و پروتئین است. اسید چرب امگا 3 برای رشد جنین بسیار مفید است به رشد مغز و چشم کمک می‌کند. ماهی قزل آلا برای زنان باردار بی‌ضرر است زیرا میزان جیوه آن کم است.
 

سبزیجات برگ سبز: سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم، کلم بروکلی و مارچوبه با مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان غنی شده‌اند. این سبزیجات به رشد جنین کمک زیادی می‌کنند.
تخم مرغ: تخم مرغ یک نیروگاه پروتئین، ویتامین A و ویتامین D است که همگی برای رشد و نمو جنین باورنکردنی است. تخم مرغ سرشار از اسید فولیک و آهن است و در جهت تقویت غشای آمنیوتیک و جلوگیری از نقص هنگام تولد و وزن کم هنگام تولد موثر است.
شیر: مصرف روزانه 200 تا 500 میلی لیتر شیر در روز میتواند به وزن گیری جنین در دوران بارداری کمک کند. شیر حاوی مقدار زیادی پروتئین و کلسیم است که برای رشد جنین ضروری است.
مرغ: مرغ یک ماده غذایی عالی است که به افزایش وزن جنین کمک می‌کند. این گوشت بدون چربی سرشار از پروتئین است که باعث تقویت سلول و ماهیچه بدن می‌شود. مرغ علاوه بر پروتئین‌، مقدار زیادی آهن دارد که باعث کاهش کم خونی در ماد و جنین می‌شود.
سویا: سویا منبع غنی پروتئین برای گیاهخواران است و به شکل‌های مختلفی قابل مصرف است. سویا با داشتن آهن زیاد از کم خونی جلوگیری می‌کند./نی نی سایت
ارسال نظرات
موضوعات روز