پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

تیتر20 - قبض برق گاهی اوقات می‌تواند به یکی از هزینه‌های سرسام‌آور زندگی تبدیل شود؛ مشکل اصلی در این قضیه این است که برق از راه‌های متنوعی مصرف می‌شود و کنترل همه هدررفت برق کار آسانی نیست؛ اما شناخت راه‌های آسان کنترل بهینه مصرف برق می‌تواند به کاهش چشمگیر هزینه‌ها منتهی شود.
آیا کمر شما هم زیر بار قبض‌های سرسام آور برق خم شده و هر ماه مبلغ قبض برق‌تان افزایش می‌یابد؟ فقط زورتان به خاموش کردن لامپ‌ها یا شل کردن سرپیچ آنها می‌رسد؟ به نظر می‌رسد دیگر این شیوه‌ها قدیمی شده باشد اگر می‌خواهید مصرف برق خانگی و اداری خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، اقتصادنیوز، روش‌های زیر را به نقل از پایگاه اینترنتی فروگال‌لیوینگ به شما پیشنهاد می‌کند.

استفاده از ممیزی انرژی
بسیاری از شرکت‌های تولید تجهیزات کامپیوتری به مشتریان خود خدمات رایگان ممیزی انرژی ارائه می‌دهند. اما اگر در منطقه شما چنین امکانی ارائه نمی‌شود، خودتان ممیزی انرژی خود را انجام دهید که این کار به شما نشان می‌دهد در کدام قسمتها باید مصرف برق خود را مدیریت کنید.

نصب کلید‌های دیمر دار
با نصب کلید‌های دیمردار (ابزاری که شدت نور لامپ را تنظیم می‌کند) می‌توانید مصرف برق خود را به نحو بهتری مدیریت کنید. فقط سعی کنید به تعداد لامپ‌های مورد نیاز خود از این کلیدها استفاده کنید.

یخچال و فریزر خود را همیشه پر نگه‌دارید
مواد غذایی به‌عنوان عایق عمل می‌کنند و زمانی را که یخچال و فریزر باید کار کنند تا داخل آن را خنک کنند را به حداقل می‌رسانند.

از پنکه سقفی استفاده کنید
حفظ جریان هوا در داخل خانه باعث می‌شود تا دستگاه‌های تهویه در منزل مجبور نشوند با شدت کار کنند.

به‌جای خشک‌کن ماشین رختشویی از آفتاب استفاده کنید
در حیاظ یا بام خانه طناب رخت پهن‌کنی نصب کنید و به‌جای استفاده از خشک‌کن ماشین رختشویی اجازه دهید خود طبیعت زحمت خشک کردن لباس‌ها را بکشد. اگر امکان استفاده از حیاط یا پشت‌بام را ندارید، از آویزهایی که به همین منظور جهت نصب در حمام ساخته شده استفاده کنید.

مصارف خاموش برق را قطع کنید
شاید تعجب کنید میزان تکان‌دهنده 75 درصدی انرژی مورد استفاده برق توسط وسایل برقی زمانی است که این وسایل خاموش هستند. این مصرف‌کنندگان خاموش و پنهان شامل تلویزیون، ویدیو، دستگاه‌های صوتی، کامپیوتر و بسیاری از لوازم آشپزخانه هستند. تقریبا همه وسایلی که زمان یا تنظیمات را در خود ذخیره می‌کنند، حتی وقتی در حالت خاموش به پریز برق وصل هستند، برق مصرف می‌کنند. پس سعی کنید این وسایل را به یک سه‌راهی مطمئن وصل کنید و هرشب یا زمانی که به آنها نیاز ندارید، کلید سه‌راهی را قطع کنید.

از فن تهویه استفاده کنید
فن‌های تهویه، هوای تازه و خنک را به داخل خانه منتقل می‌کنند و به خارج کردن هوای گرم از داخل منزل کمک می‌کنند درنتیجه فشار زیادی به دستگاه‌های تهویه وارد نمی‌آید.

خانه خود را از تابش نور آفتاب محفوظ بدارید
با نصب پرده و کرکره‌های مناسب در پنجره‌هایی که رو به آفتاب شدید است، از تابش آفتاب سوزان به داخل منزل جلوگیری کنید. برای محافظت بیشتر در برابر تابش خورشید می‌توانید از فیلم‌های محافظ رنگی هم استفاده کنید.

دستگاه‌های تهویه را مرتب سرویس کنید
با سرویس منظم دستگاه‌های تهویه می‌توانید راندمان آنها را افزایش دهید و علاوه بر استفاده از هوای خنک‌تر و تازه‌تر، مصرف برق آنها را نیز کاهش دهید.

تعویض مرتب فیلترهای تهویه
با تعویض فیلترهای دستگاه‌های تهویه هر 30 روز یک‌بار، حداکثر کارآیی این دستگاه‌ها را حفظ کنید.

لامپ‌های معمولی را با ال‌ای‌دی تعویض کنید
لامپ‌های ال‌ای‌دی، 90 درصد برق کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین، با تعویض لامپ‌های پر مصرف با ال‌ای‌دی، مصرف برق خود را به حداقل برسانید.

محافظت گیاهی
با غرس درخت در اطراف خانه به‌خصوص در قسمتی که آفتاب مستقیما به خانه می‌تابد، دستگاه‌های تهویه و کولر نیازی ندارند خود را هلاک کنند تا خانه را خنک کنند.

دمای موتورخانه را کاهش دهید
13 درصد از برق مصرفی منازل و ادارات صرف گرم کردن آب توسط موتورخانه می‌شود. با کاهش دمای آب‌گرم موتورخانه، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف برق می‌شود.

وسایل برقی قدیمی خود را با وسایل جدید جایگزین کنید
درصورتی‌که لوازم برقی و خانگی دارید که بیش از 10 سال از عمر آنها می‌گذرد آنها را با وسایل جدیدتر که روی آنها نشان مصرف بهینه انرژی یا اصطلاحا انرژی‌استار نصب شده جایگزین کنید. این وسایل نسبت به وسایل قدیمی مصرف بسیار کمتری دارند./اقتصادنیوز

از آب سرد ماشین لباسشویی استفاده کنید
90 درصد از برق مصرفی ماشین لباسشویی صرف شستن لباس‌ها با آب گرم می‌شود. با کاهش دمای آب ماشین لباسشویی، مبلغ قبض برق کاهش چشمگیری خواهد یافت.

استفاده از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی و لباسشویی
ماشین لباسشویی و ظرفشویی برق زیادی مصرف می‌کند؛ بنابراین تنها زمانی از آنها استفاده کنید که ظرفیت آنها کامل است.

از سر دوش کاهنده استفاده کنید
لابد می‌پرسید کاهش مصرف آب چه ربطی به هزینه برق دارد؟ جواب این سوال ساده است؛ با کاهش مصرف آب، موتورخانه باید آب کمتری را گرم کند درنتیجه مصرف برق هم کاهش می‌یابد.

به پتو پناه ببرید
استفاده از یک پتوی بیشتر هنگام خواب در فصل سرما اغلب باعث می‌شود تا دمای وسایل گرمایشی را کاهش دهید و هزینه‌های برق مصرفی خود را به حداقل برسانید.

نصب چراغ‌های سنسوردار
چراغ‌های سنسوردار را می‌توان هم در داخل و هم در خارج از خانه نصب کرد. این کار باعث می‌شود تا چراغ‌ها تنها زمانی روشن شوند که به آنها نیاز دارید.

قبض برق گاهی اوقات می‌تواند به یکی از هزینه‌های سرسام‌آور زندگی تبدیل شود؛ مشکل اصلی در این قضیه این است که برق از راه‌های متنوعی مصرف می‌شود و کنترل همه هدررفت برق کار آسانی نیست؛ اما شناخت راه‌های آسان کنترل بهینه مصرف برق می‌تواند به کاهش چشمگیر هزینه‌ها منتهی شود.آیا کمر شما هم زیر بار قبض‌های سرسام آور برق خم شده و هر ماه مبلغ قبض برق‌تان افزایش می‌یابد؟ فقط زورتان به خاموش کردن لامپ‌ها یا شل کردن سرپیچ آنها می‌رسد؟ به نظر می‌رسد دیگر این شیوه‌ها قدیمی شده باشد اگر می‌خواهید مصرف برق خانگی و اداری خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، اقتصادنیوز، روش‌های زیر را به نقل از پایگاه اینترنتی فروگال‌لیوینگ به شما پیشنهاد می‌کند.
استفاده از ممیزی انرژیبسیاری از شرکت‌های تولید تجهیزات کامپیوتری به مشتریان خود خدمات رایگان ممیزی انرژی ارائه می‌دهند. اما اگر در منطقه شما چنین امکانی ارائه نمی‌شود، خودتان ممیزی انرژی خود را انجام دهید که این کار به شما نشان می‌دهد در کدام قسمتها باید مصرف برق خود را مدیریت کنید.
نصب کلید‌های دیمر داربا نصب کلید‌های دیمردار (ابزاری که شدت نور لامپ را تنظیم می‌کند) می‌توانید مصرف برق خود را به نحو بهتری مدیریت کنید. فقط سعی کنید به تعداد لامپ‌های مورد نیاز خود از این کلیدها استفاده کنید.
یخچال و فریزر خود را همیشه پر نگه‌داریدمواد غذایی به‌عنوان عایق عمل می‌کنند و زمانی را که یخچال و فریزر باید کار کنند تا داخل آن را خنک کنند را به حداقل می‌رسانند.
از پنکه سقفی استفاده کنیدحفظ جریان هوا در داخل خانه باعث می‌شود تا دستگاه‌های تهویه در منزل مجبور نشوند با شدت کار کنند.
به‌جای خشک‌کن ماشین رختشویی از آفتاب استفاده کنیددر حیاظ یا بام خانه طناب رخت پهن‌کنی نصب کنید و به‌جای استفاده از خشک‌کن ماشین رختشویی اجازه دهید خود طبیعت زحمت خشک کردن لباس‌ها را بکشد. اگر امکان استفاده از حیاط یا پشت‌بام را ندارید، از آویزهایی که به همین منظور جهت نصب در حمام ساخته شده استفاده کنید.
مصارف خاموش برق را قطع کنیدشاید تعجب کنید میزان تکان‌دهنده 75 درصدی انرژی مورد استفاده برق توسط وسایل برقی زمانی است که این وسایل خاموش هستند. این مصرف‌کنندگان خاموش و پنهان شامل تلویزیون، ویدیو، دستگاه‌های صوتی، کامپیوتر و بسیاری از لوازم آشپزخانه هستند. تقریبا همه وسایلی که زمان یا تنظیمات را در خود ذخیره می‌کنند، حتی وقتی در حالت خاموش به پریز برق وصل هستند، برق مصرف می‌کنند. پس سعی کنید این وسایل را به یک سه‌راهی مطمئن وصل کنید و هرشب یا زمانی که به آنها نیاز ندارید، کلید سه‌راهی را قطع کنید.
از فن تهویه استفاده کنیدفن‌های تهویه، هوای تازه و خنک را به داخل خانه منتقل می‌کنند و به خارج کردن هوای گرم از داخل منزل کمک می‌کنند درنتیجه فشار زیادی به دستگاه‌های تهویه وارد نمی‌آید.
خانه خود را از تابش نور آفتاب محفوظ بداریدبا نصب پرده و کرکره‌های مناسب در پنجره‌هایی که رو به آفتاب شدید است، از تابش آفتاب سوزان به داخل منزل جلوگیری کنید. برای محافظت بیشتر در برابر تابش خورشید می‌توانید از فیلم‌های محافظ رنگی هم استفاده کنید.
دستگاه‌های تهویه را مرتب سرویس کنیدبا سرویس منظم دستگاه‌های تهویه می‌توانید راندمان آنها را افزایش دهید و علاوه بر استفاده از هوای خنک‌تر و تازه‌تر، مصرف برق آنها را نیز کاهش دهید.
تعویض مرتب فیلترهای تهویهبا تعویض فیلترهای دستگاه‌های تهویه هر 30 روز یک‌بار، حداکثر کارآیی این دستگاه‌ها را حفظ کنید.
لامپ‌های معمولی را با ال‌ای‌دی تعویض کنیدلامپ‌های ال‌ای‌دی، 90 درصد برق کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین، با تعویض لامپ‌های پر مصرف با ال‌ای‌دی، مصرف برق خود را به حداقل برسانید.
محافظت گیاهیبا غرس درخت در اطراف خانه به‌خصوص در قسمتی که آفتاب مستقیما به خانه می‌تابد، دستگاه‌های تهویه و کولر نیازی ندارند خود را هلاک کنند تا خانه را خنک کنند.
دمای موتورخانه را کاهش دهید13 درصد از برق مصرفی منازل و ادارات صرف گرم کردن آب توسط موتورخانه می‌شود. با کاهش دمای آب‌گرم موتورخانه، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف برق می‌شود.
وسایل برقی قدیمی خود را با وسایل جدید جایگزین کنیددرصورتی‌که لوازم برقی و خانگی دارید که بیش از 10 سال از عمر آنها می‌گذرد آنها را با وسایل جدیدتر که روی آنها نشان مصرف بهینه انرژی یا اصطلاحا انرژی‌استار نصب شده جایگزین کنید. این وسایل نسبت به وسایل قدیمی مصرف بسیار کمتری دارند.
از آب سرد ماشین لباسشویی استفاده کنید90 درصد از برق مصرفی ماشین لباسشویی صرف شستن لباس‌ها با آب گرم می‌شود. با کاهش دمای آب ماشین لباسشویی، مبلغ قبض برق کاهش چشمگیری خواهد یافت.
استفاده از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی و لباسشوییماشین لباسشویی و ظرفشویی برق زیادی مصرف می‌کند؛ بنابراین تنها زمانی از آنها استفاده کنید که ظرفیت آنها کامل است.
از سر دوش کاهنده استفاده کنیدلابد می‌پرسید کاهش مصرف آب چه ربطی به هزینه برق دارد؟ جواب این سوال ساده است؛ با کاهش مصرف آب، موتورخانه باید آب کمتری را گرم کند درنتیجه مصرف برق هم کاهش می‌یابد.
به پتو پناه ببریداستفاده از یک پتوی بیشتر هنگام خواب در فصل سرما اغلب باعث می‌شود تا دمای وسایل گرمایشی را کاهش دهید و هزینه‌های برق مصرفی خود را به حداقل برسانید.
نصب چراغ‌های سنسوردارچراغ‌های سنسوردار را می‌توان هم در داخل و هم در خارج از خانه نصب کرد. این کار باعث می‌شود تا چراغ‌ها تنها زمانی روشن شوند که به آنها نیاز دارید.

برچسب ها: برق قبض برق
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش