پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
تیتر20 بررسی می کند؛
شاید بعد از بازگشت شیشه های قدیمی و نوستالژیک پگاه که سال 1396 بعد از مدت ها غیبت از انظار عمومی، دوباره در قفسه های فروشگاهی و یخچال های مردم حاضر شدند، خبر تولید نوشیدنی های غیر لبنی از سوی پگاه، تازه ترین خبر برای دنبال کنندگان وفادار این برند باشد.
کد خبر: ۳۷۳۰۴
آیا "پگاه" با نوشیدنی های جدید غیر لبنی هم می تواند خاطره سازی کند؟
تیتر20 - قریب به 64 سال است که شرکت صنایع شیر ایران که با برند «پگاه» در بین مردم کشور ما شهرت دارد، تامین شیر خانواده های ایرانی را بر عهده داشته است. 
شیشه های معروف شیر سفید پگاه و شیشه های کوچک تر شیر کاکائو که در سال های متمادی بعد از مصرف، دوباره جمع آوری شده و به کارخانه باز می گشت تا بار دیگر مملو از شیر تازه به سوی خانه های مردم باز آید. همه این خاطرات نشانه ای از گذشته و سالیان دور دارد که این برند توانست سهم عمده ای در تامین این ماده غذایی حیاتی، برای نسل های متعدد به عهده داشته باشد. فرایندی که حالا دیگر جزو خاطرات ما ایرانی ها شده است.
اما به تازگی این برند محبوب ایرانی اقدام به تولید طیف گسترده از نوشیدنی ها کرده است که می تواند ظرفیت رسمی خطوط تولید این مجموعه را به مراتب بهره ورتر نماید.
کارخانه تولید و بسته بندی شیر و محصولات لبنی شیر پاستوریزه تهران دقیقا در سال 1333 با اهدافی که در اسناسنامه آن تدوین شده بود و با رویکرد کمک به بهداشت و تغذیه مردم و همچنین توسعه صنعت دامپروری کشور آغاز به کار کرد و اکنون بعد از گذشت بیش از 60 سال، گام در مسیر توسعه تازه ای گذاشته است. 
این شرکت هم اکنون در مجموعه های تولیدی خود در 15 استان کشور فعال است که استان گیلان یکی از عمده ترین آن هاست. 
اولین محصولات تولیدی کارخانه تهران عبارت بود از شیر پاستوریزه در شیشه های یک دوم و یک چهارم لیتری، شیرکاکائو در شیشه یک چهارم لیتری، ماست شیشه ای یک سوم لیتری کم چرب و پرچرب، دوغ شیشه ای یک دوم لیتری، بستنی لیوانی ۱۰۰ گرمی، بستنی کیلویی در انواع مزه ها، پنیر بسته بندی در حلب، پنیر پروسس، کره، پنیر خامه ای و کشک. 
حالا پگاه در کنار تولید همان محصولات قدیمی، از برند تازه خود با نام «رادلر» رونمایی کرده و با افتتاح کارخانه تولید نوشیدنی خود در رشت، فاز جدید فعالیت های خود را آغاز کرده است. 
در کارخانه رشت خطوط تولید نوشیدنی عرقیات گیاهی گرین رادلر، تحت نظارت شرکت  پگاه گیلان کار خود را آغاز کرده و هم اکنون محصولاتش در سراسر کشور عرضه می شود. 
نوشیدنی موهیتو، آب آناناس، انواع نوشیدنی های گاز دار از جمله با طعم های بهارنارنج، نعنا، زنجبیل، بیدمشگ و... از جمله محصولات جدید این شرکت است که در عرصه ای غیر از محصولات لبنی در حال تولید هستند. 
از جمله نکات مثبت مجموعه پگاه خودکفا بودن از نظر بخش عمده ای از مواد مصرفی اولیه است، برای مثال مجتمع کشت و صنعت و دامپروی صنایع شیر ایران در استان گیلان دارای پروانه بهره برداری ٢٠٠٠ راسی گاو پرواری در ۵٠ هکتار است که می تواند پشتوانه مناسبی برای توسعه و تعمیق عملکرد های اقتصادی این مجموعه باشد. 
آیا "پگاه" با نوشیدنی های جدید غیر لبنی هم می تواند خاطره سازی کند؟
از خصوصیات بارز محصولات این خط تولید، که روزانه 50 تن عرقیات گیاهی با طعم های مختلف را تولید و عرضه می نماید، تولید محصولات بدون استفاده از شکر مصنوعی است. 
از سوی دیگر ظرفیت تولید محصولات بر پایه عرقیات گیاهی را تا پایان این سال که به عنوان «سال رونق تولید» نام گرفته است به 10 برابر افزایش دهند.
این مجموعه که درحال حاضر 29 زیر مجموعه و 10 هزار پرسنل دارد، تمرکز اصلی خود را بر روی رونق تولید و توجه به کیفیت محصولات، نوآرری و استفاده از فناوری روز قرار داده است و در کنار آن تلاش دارد کیفیت محصولات خود را نیز در بازار رقابتی امروز بهبود بخشد. 
با حضور «پگاه» در حوزه تولید نوشیدنی های مختلف، ضمن رقابتی تر شدن بازار این کالا، مصرف کننده ایرانی با طیف گسترده تری از نوشیدنی های سالم از سوی برند های مختلف مواجه خواهد شد که در نهایت بهره نهایی این رقابت چشمگیر نصیب شهروندان خواهد شد. 
بدیهی است که در شرایط حاضر شرکت های تولیدی می توانند با افزایش ظرفیت های خطوط تولید خود، ضمن کمک به اشتغال زایی و تولید ثروت در جامعه، با تولید با کیفیت شکوفایی اقتصادی کشور را با کمک پتانسیل های داخلی رقم بزنند. 
شاید بعد از بازگشت شیشه های قدیمی و نوستالژیک پگاه که سال 1396 بعد از مدت ها غیبت از انظار عمومی، دوباره در قفسه های فروشگاهی و یخچال های مردم حاضر شدند، خبر تولید نوشیدنی های غیر لبنی از سوی پگاه، تازه ترین خبر برای دنبال کنندگان وفادار این برند باشد. 
شیشه هایی که سال ها پیش با حمل شیرهای کاملا طبیعی و افزودنی های متعدد، خاطرات خوشی از طعم طبیعی و لذیذ شیر در اذهان ایرانی ها بر جای گذاشتند و تضمین کننده سلامت نسل های متعددی از جوانان این کشور شدند.  
حالا امیدواریم همان خاطرات با طعم نوشیدنی های جدید پگاه تکرار شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز