پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
تمام میلیاردرهای جهان همیشه در رفاه و ثروت بزرگ نشده اند و در واقع خیلی از آن ها در فقر و تنگدستی زندگی کرده اند.
کد خبر: ۳۷۳۲۲
تیتر20 - همه میلیاردرها در پر قو بزرگ نشدند و در واقع خیلی از آن ها از هیچ شروع کردند و به اینجا رسیدند آن هم با تلاش ها، زمین خوردن ها و بلند شدن های مداوم.

هستند میلیاردرهایی که از هیچ به همه رسیدند، از فقر مطلق به ثروت باور نکردنی . 

۱۰.گی لالیبرته

رئیس فعلی سیرک دو سولیل از ابتدا در این جایگاه نبوده است و برای رسیدن به اینجا از هیچ کاری ( خوردن آتش گرفته تا راه رفتن بر روی فلزهای داغ) دریغ نکرده است.

وی که اهل کانادا است، در مصاحبه‌ای می‌گوید:"‌ این فرصت را پیدا کردم تا از کبک به لس آنجلس بیایم و در آنجا برنامه های زیادی برگزار کردیم و همان جا بود که سیرک دو سولیل را راه انداختیم."

در حال حاضر دارایی این فرد ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

۹. آلن جری

آلن جری فرزند یک مهاجر روس است که پس از گذراندن مدرسه تصمیم گرفت به نیروی تفنگداران دریایی بپیوندد .بلومبرگ در این خصوص نوشت:" وی پس از خروج از نیروی دریای تصمیم گرفت تا باقی عمر خود را در تعمیر تلویزیون‌های خراب بگذراند."

در سال ۱۹۵۶ جری تصمیم گرفت که سرمایه ۱۵۰۰ دلاری را که از این طرق جمع کرده بوده است را صرف تاسیس کردن یک شرکت کابلی بکند.

این شرکت به عنوان کابلویژن معروف شد و در سال ۱۹۹۶ به قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به وارمر تایمر فروخته شد.

ارزش دارایی او در حال حاضر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

۸. کنی تراوت

 پدر کنی متصدی بار بود و هزینه تحصیل و رفتن به دانشگاه اش را با فروختن بیمه عمرش تامین کرد.

وی بیشتر درآمدش را از طریق شرکت تلفن و ارتباطات اکسل که در سال ۱۹۸۸ تاسیس کرد به دست آورد و چند سال بعد شرکت خودش را به قیمت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با شرکت تله گلوب ادغام کرد.

ارزش دارایی او که در حال حاضر بازنشسته است ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

۷. محمد آلتراد

محمد در یک قبیله عشایری در سوریه به دنیا آمد و پدرش ، وی و  مادرش وی را رها کرده و محمد به دست مادربزرگش بزرگ شده و مادربزرگ وی، محمد را از تحصیل در مدارس منع می کرده است و وی به سختی و با زحمت خودش را به مدرسه می رساند و در آنجا به تحصیل می پردازد.

محمد زمانی که به فرانسه مهاجرت کرد نه زبان فرانسوی می دانست و تنها با خوردن یک وعده غذا روزش را می گذراند.

با تمام این سختی ها او توانست مدرک دکتری اش را در علوم کامپیوتری بگیرد و به عنوان رئیس در بسیاری از کمپانی های فرانسوی مشغول به کار شد به طوری که در حال حاضر رئیس یکی از بزرگترین شرکت های تولید نرم افزار کامپیوتری در فرانسه است.

ارزش دارایی های او در حال حاضر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

۶. هاوارد شولتز

هاوارد شولتز، کارآفرین، اقتصاددان، سرمایه‌دار، نویسنده و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۰ و بعد ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت استارباکس فعالیت می‌کرد.

وی در خصوص دوران کودکی اش می گوید:" من در زمان کودکی در طرفی زندگی می کردم که نه از پول خبری بود نه از امکانات و نه از تحصیلات و همیشه می خواستم از حصار ها بپرم و به آن طرف دیگر زندگی برسم."

وی در ادامه می گوید:" ممکن است که من در حال حاضر کروات بزنم و کت و شلوار بپوشم ولی همیشه خاطرم هست که از کجا به اینجا رسیدم و همین باعث می شود روحیه ای در من تقویت شود که هیچ غیر ممکنی در زندگی وجود ندارد."

شولتز در دانشگاه موفق به کسب بورسیه تحصیلی شد و پس از فارغ التحصیلی در آن شروع به کار در کافی شاپ استارباکس کرد که در آن زمان تنها ۶۰  شعبه داشت. وی پس از کار کردن طولانی در کافی شاپ در سال ۱۹۸۷ به عنوان مدیر عامل آنجا انتخاب شد و در حال حاضر این کافی شاپ ۱۶۰۰۰ شعبه دارد.

ارزش دارایی های شولتز ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار است.

۵.اپرا وینفری

اپرا گِیل وینفری تهیه‌کننده، هنرپیشه، مجری و برندهٔ جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجریهای تلویزیونی آمریکا و جهان است.

وی در یک خانواده فقیر در می‌سی‌سی‌پی متولد شد ولی این اتفاق مانع او نشد تا بتواند از دانشگاه تنسی بورسیه تحصیلی دریافت کند و به اولین خبرنگار تلویزیون آمریکایی آفریقایی تبار در سن ۱۹ سالگی تبدیل شود.

ارزش دارایی های او در حال حاضر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار است.

۴.جان پاول دجوریا

جان تا قبل از ۱۰ سالگی برای حمایت از خانواده اش به فروش کارت های کریسمس و روزنامه مشغول بوده است. وی ناگهان برای ادامه زندگی به یتیم خانه فرستاده شد و تا زمانی که به ارتش بپیوندد عضو دسته و گروه جنایتکاران بوده است.

با ۷۰۰ دلار کمپانی خودش را راه انداخت و برای فروش شامپو هایش در هر خانه را میزد و در ماشین اش زندگی می کرد و حالا یکی از بزرگترین کمپانی های شامپو سازی را دارد و همزمان در سایر صنایع ها نیز سرمایه گذاری می کند.

ارزش دارایی او در حال حاضر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

۳. دوو وان شنگ

دو وان شنگ پس از اینکه از کره به آمریکا مهاجرت کرد برای اینکه بتواند پول کافی به دست بیاورد همزمان در سه شغل کار می کرده است.وی اولین مغازه لباس فروشی اش را در سال ۱۹۸۴ باز کرد و تا کنون این برند نزدیک به ۸۰۰ شعبه لباس فروشی دارد.

ارزش تمام دارایی های او در حال حاضر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.


۲. کنت لانگون

وی برای اینکه بتواند پول شهریه دانشگاهش را پرداخت کند از انجام هیچ کاری دریغ نکرد و حتی خانواده اش خانه اشان را برای رهن گذاشتند.وی پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه به مدیریت امور مالی اشخاص زیادی پرداخت و سرانجام توانست به شرکت های بزرگ راه پیدا کند.

ارزش تمام دارایی های او در حال حاضر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

۱. استیو بیسکیوتی

بلومبرگ در خصوص زندگی استیو بیسکیوتی در دوران کودکی می گوید:" استیو زمانی که ۸ سال داشته است پدرش را از دست می دهد و برای ادامه تحصیل و پرداخت شهریه دانشگاهش همزمان با درس خواندن مشغول به کار می شود."

وی در حال حاضر صاحب شرکتی بزرگ است و ارزش تمام دارایی های وی به ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می رسد./خبرآنلاین به نقل از فوربز
ارسال نظرات
موضوعات روز