جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
مدیر عامل شرکت راه‌ آهن ایران؛
رسولی گفت: قیمت بلیت قطار‌ها افزایش نیافته و تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بر اساس سقف قانونی تعیین شده، قیمت‌های بلیت خود را تعیین می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۳۲۶
تیتر20 - سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، با بیان اینکه در بحث افزایش قیمت بلیت قطار حدود قانونی را رعایت می‌کنیم، گفت: تمامی افزایش قیمت بلیت ‌های قطار ثبت قانونی و در تیپ‌های زمانی وجود دارد و به صورت دائم و مستمر از جانب معاونت مسافری راه‌آهن بررسی می‌شود.

او افزود: در صورتی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در تیپ‌های زمانی قیمت بلیت قطار را  افزایش دهند، به طور قطع در سایر بازه‌های زمانی و در مواقعی که تیک سفر نباشد، قیمت بلیت قطار کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: قیمت‌های بلیت قطار در ایام تیپ و تابستان به صورت کاملا رسمی از طرف معاونت‌های مسافری کنترل می‌شود و در صورتی که مسافران بلیت ی خارج از قیمت‌های مصوب خریداری کرده باشند، می‌توانند آن را استرداد کنند.

رسولی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت ‌ها در برخی از مسیر‌های پرتردد مانند مشهد حدود ۲۰ درصد بود، اما در سایر مسیر‌ها بر اساس سقف قانونی و کنترل شده، افزایش قیمت رخ داده است.

او تأکید کرد: از خرداد سال گذشته قیمت بلیت قطار‌ها افزایش نیافته و باتوجه به افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، قیمت بلیت در تمامی مسیر‌ها به طور میانگین ۲۲ درصد رشد قیمتی داشته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در صورتی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی خارج از سقف نرخ‌های تعیین شده قیمت بلیت را افزایش دهند، به طور قطع با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

رسولی اظهار کرد: سامانه‌ای جهت رسیدگی به شکایات مسافران طراحی شده و در صورتی که مسافران بابت افزایش قیمت بلیت شکایاتی داشته باشند، می‌توانند به سامانه ۵۱۴۹ مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.

او تأکید کرد: تا به امروز هیچ گزارشی مبنی‌بر گران فروشی بلیت قطار به ما اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با کمک راه‌آهن و همچنین تخصیص یارانه‌ای که به آن‌ها ارائه شده، بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کرده‌اند بنابراین درخواستی مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت ندارند./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز