پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛
اقدامات ۱۹ گانه ای برای تسهیل ترافیک در ایام آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است.
کد خبر: ۳۷۳۸۶
تیتر20 - اقدامات شهرداری تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در نشست خبری محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شد.

مجموعه اقدامات ستاد اجرایی استقبال از مهر سال ۹۸ در جهت مدیریت و کنترل ترافیک، روان سازی و تسهیل عبور و مرور در شبکه معابر است. همچنین طرح های ایمن سازی در حاشیه مدارس و معابر مجاور آن شامل انجام عملیات خط کشی و نصب علائم و تابلوهای موردنیاز از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است. نظارت، کنترل و مدیریت ترافیک خصوصا نقاط گلوگاهی با هماهنگی مرکز کنترل ترافیک، توزیع مناسب نیروی پلیس جهت استقرار در محل های گره های ترافیکی، تسهیلات حمل و نقل عمومی با افزایش عرضه و کاهش سرفاصله در بخش مترو، اتوبوسرانی و اجرای طرح اتوبوس مدرسه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی و نظارت بر عملکرد تاکسیرانی جهت خدمات مناسب ارائه خواهد شد.

مدیریت عملکرد سرویس های مدارس و برقراری سرویس مدارس در روز اول مهر و با هماهنگی آموزش و پرورش جهت استقرار سرویس ها در حیاط مدارس (در مدارسی که امکان توقف در داخل حیاط فراهم باشد)، آمادگی دستگاه های امدادی جهت مدیریت بهتر حوادث و سوانح ترافیکی و جلب مشارکت مردمی در مدیریت ترافیک و اعمال مقررات به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک و عدم توقف دوبل در حاشیه مدارس از دیگر اقداماتی است که معاونت حمل و نقل با همکاری پلیس برای روان سازی ترافیک مهرماه انجام خواهد داد.

اقدامات ۱۹ گانه ای برای تسهیل ترافیک در ایام آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است.

محسن پورسیدآقایی در نشست روز دوشنبه با خبرنگاران که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام پلیس دوچرخه در شهر تهران گفت: هنوز پلیس دوچرخه که قرار بود به صورت نظارتی در خطوط دوچرخه تردد و اگر در این خطوط سدمعبری ایجاد شود، اعمال قانون شود و برطرف شود، ایجاد نشده است. این بخشی از سیاست های توسعه دوچرخه سواری در تهران بود که با همکاری پلیس راهور قرار بر ایجاد آن بود و مجوزهای لازم آن نیز امضاء شده بود اما تاکنون پلیس دوچرخه ایجاد نشده و ما پیگیر آن هستیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تأکید وی بر عزل روسای ایستگاه های مترو که در سدمعبر دستفروشان مقابله نکرده و آغاز گفتگو میان شهرداری و دستفروشان مترو اظهار داشت: گفتگو با دستفروشان مترو به معنای قانونمند کردن دستفروشی در مترو نیست. ما قصد داشتیم حرف های آنها را بشنویم و به نقطه مشترکی برسیم. مانند سابق به شدت با دستفروشانی که داخل ایستگاه ها و روی سکوها بساط گستری می کنند، در حد اختیاراتمان برخورد می شود. زیرا سد معبر در این بخش ها می تواند برای شهروندان ممکن است خطرات جانی داشته باشد به خصوص در ساعات اوج و ازدحام که نباید در ایستگاه ها و لب خط به هیچ وجه مانعی وجود داشته باشد.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سرانجام فاینانس های مترو و سرانجام ۶۳۰ واگن گفت: بانک مرکزی برای فاینانس ۶۳۰ واگن مترو سه سهمیه بزرگ را کنار گذاشته و ما پیگیر این موضوع در بانک مرکزی هستیم. همچنین ۱۵ درصد تجهیزات بن های مترو تا پایان امسال از گمرک ترخیص می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام شکایت پلیس از شهرداری در خصوص دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد، خاطرنشان کرد: این پرونده مربوط به سال گذشته است و به نظر می آید این موضوع مختومه شده است و یا از نگاه ما این موضوع مختومه است زیرا اگر شکایت پلیس راهور به جایی می رسید باید کسی به ما ابلاغ می کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه در روز معارفه خود گفتید ترافیک تهران نیاز به جراحی دارد. در این مدت که در شهرداری بودید چه فعالیت زیربنایی در این خصوص انجام داده اید؟ گفت: طرح ترافیک و بازنگری در محدوده زوج و نگر دو کار زیربنایی و اصولی بود که با تجربیات جهانی نیز همخوانی داشت که نتیجه آن نیز کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک در این محدوده بود.

وی ادامه داد: اول مهر ترافیک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و آمارها از افزایش ۴۰ درصدی ترافیک خبر می دهد. در ابتدای مهرماه شهر ترافیک جدیدی را به خود می‌بیند. نیمه‌ دوم سال، نیمه ترافیکی شهر است و به دلیل ایجاد وارونگی هوا این در ایام، تهران با آلودگی هوا در نیمه دوم روبرو می‌شود.

پورسیدآقایی با اعلام اینکه  بخشی از برنامه‌های ما برای اعمال محدودیت تردد کامیونت‌های حمل کالا است، گفت: این وسایل نقلیه  از ساعت ۶ تا ۹ صبح در تمام معابر شهر حق تردد نخواهند داشت و در صورتی که با دوربین‌ها رصد شوند و حضور داشته باشند متوقف خواهند شد. این محدودیت تنها دو هفته ابتدایی مهر رخ خواهد داد. این محدودیت تنها  مختص به مرکز شهر نیست و در تمام شهر انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اقدام دیگر شناور شدن ساعت کارکنان اداری است، توضیح داد: سال گذشته برای شروع کار ادارات، با شناور شدن ساعات کار موافقت شده، اما امسال پیشنهاد دادیم که کارکنان اجازه داشته باشند ۹ صبح به سر کار بیایند و به همین مقدار در بعد از ظهر نیز شناور باشد. به همین ترتیب پیشنهاد دادیم که کارمندان در بعد از ظهر یک ساعت زودتر بتوانند به خانه بروند اما با رعایت ساعت کاری این طرح صورت گیرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم با توجه به محدودیت‌های کاهش آلودگی هوا مقدار خودروها کم شود، افزود: از شهروندان درخواست داریم که در دو هفته اول مهر از مجوز ۲۰ روز طرح کاهش آلودگی هوا استفاده نکنند، چرا که موجب افزایش امکان ترافیک در سطح شهر می‌شود؛ شهروندان باید روز مجاز خود را در ترافیک بگذرانند.

وی با تأکید براینکه مشکل ترافیک تنها با برنامه‌های شهرداری تهران حل نمی شود بلکه به رفتار رانندگان بستگی دارد، گفت: برخی رانندگان رفتار خودخواهانه‌ای دارند و در نزدیک ترین و راحت ترین نقطه می‌خواهند توقف داشته باشند و یا پارک دوبله انجام می دهند و سر تقاطع می‌ایستند. این نوع توقف‌ها سبب افزایش ترافیک شهر خواهد شد.

پورسید آقایی در پاسخ به این سوال که جزئیات نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی که قرار است از اول مهرماه اجرایی شود چگونه است و آیا بنا است که قیمت‌ها افزایش پیدا کند، بیان کرد: قیمت تاکسی‌های اینترنتی تحت کنترل هیچ نهادی نیست و خودشان قیمت‌ها را افزایش یا کاهش می‌دهند. تاکسی‌های اینترنتی در تیر ماه بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. دستورالعمل نحوه کنترل بر رانندگان بنا است تحت نظارت شهرداری باشد از این رو پس از آنکه دستورالعمل نهایی شد جزئیات بیشتری در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران در مورد فرونشست منطقه ۲۰ به علت حفاری تونل خط ۶ مترو، گفت:دزمانی که خط مترو در عمق ۱۷ متری ساخته می‌شود لرزش ها و فشار دستگاه باعث ریزش خواهد شد. اگر در بالای خیابان حفره‌هایی بر اثر چیزهای دیگری وجود داشته باشد، خاک حفره ها را پر می‌کند و ریزش ایجاد می‌کند که ناشی از خود مترو نیست بلکه ناشی از خلل و فرج لایه های بالایی است، بدین ترتیب حفره هایی که به دلیل دیگری ایجاد شده، جابجا می شود و باعث ایجاد ترک  در سطح خیابان خواهد شد. خوشبختانه مترو از زیر بافت مسکونی عبور کرده و هیچ گونه حادثه‌ای در این بافت رخ نداده است. دستگاه‌های مختلف در حال مراقبت هستند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی در مورد حمل و نقل افراد معلول و کم توان، بیان کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای تردد افراد معلول در سطح شهر در مهرماه اندیشیده نشده است.

پورسیدآقایی با اعلام اینکه در بحث دوچرخه سواری تسهیلاتی برای دانشجویان و خبرنگاران در نظر گرفته شده، گفت: هزینه اولیه و ودیعه ثبت‌نام دوچرخه‌ها از سوی شهرداری پرداخت می‌شود و افراد تنها هزینه بیمه و تردد خود را می‌پردازند  که این پیشنهاد در دست بررسی است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت پارک حاشیه ای به کجا رسیده و امروز افراد با گذاشتن صندلی برای خود و کارکنان یک اداره جای پارک می گیرند، بیان کرد: هیچ فرد و دستگاهی حق ندارد مقابل ساختمان خود را پارکینگ اختصاصی کند. طی هفته گذشته یکی از نهادهای نظامی هنگام پلاک برداری، خودرو را توقیف کردند که البته هماهنگی‌های لازم انجام شد. همچنین برخی از کسبه تابلو پارک هوشمند را کندند ولی توجیه شدند و توضیح دادیم. پارک حاشیه‌ای هوشمند به زودی در مناطق مرکزی شهر نیز راه‌اندازی خواهد شد. بدین ترتیب در آینده هیچ فردی، هیچ خیابانی را نمی تواند در اختیار داشته باشد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان از پارک آن استفاده کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: طرح پارک حاشیه‌ای منطقه۲ به خوبی درحال پیشبرد است و میزان پارک خودرو در معابراصلی این منطقه کاهش پیدا کرده است.

پورسیدآقایی با اعلام اینکه درحال پیگیری برای ثبت گزارشات تأمین وسایل حمل و نقل عمومی از درآمد وصولی طرح ترافیک در سامانه تهران من هستیم، تصریح کرد: این اقدام به منظور انجام شفافیت برای شهروندان است. امیدوارم تا پایان سال این اقدام صورت گیرد.

به گفته‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران فعالیت کلیه کارگاه‌های عمرانی از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه در سطح شهر تهران متوقف خواهد شد.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوالی درباره برنامه های این معاونت برای بکارگیری حمل و نقل عمومی با شروع ماه مهر دارد، گفت: امروزه هیچ قطار متوقفی نداریم و در گذشته قطارهایی که به دلیل کمبود قطعات متوقف بودند درحال حاضر به مدار بازگشتند. شهرداری تهران همه توان خود را برای آمادگی مهرماه به کار خواهد گرفت. ایستگاه خط ۶ برای مهرماه آمادگی انتقال شهروندان را نیز خواهد داشت. همچنین سرفاصله خط ۱، ۲ و ۴ به ۴ دقیقه کاهش پیدا کرده و حدود ۸ دقیقه از سرفاصله خط ۳ کم شده و سرفاصله سایر خطوط ده دقیقه است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان وصولی امسال از محل طرح ترافیک بوده است، گفت: بخشی از آن در اتوبوسرانی و مترو هزینه شده است و پولی در اختیار صندوق کارآفرین امید قرار گرفته تا بتواند به افراد وام ارائه دهد، بدین ترتیب ۲۸ دستگاه اتوبوس، دو ایستگاه تاکسی و دو هزار دوچرخه در دست تامین است.

معاون شهردار در پاسخ به این سوال که رییس راهور کل کشور از افزایش ترافیک با شروع طرح ترافیک جدید خبر داده و چرا این تناقض گویی بین شهرداری و پلیس وجود دارد، بیان کرد: به جای اینکه رییس راهور کل کشور نظر بدهند، رییس راهور تهران اظهار نظر کنند. براساس آمارهای شرکت کنترل و کفیت، ترافیک تهران نسبت به تیرماه و مردادماه سال گذشته کاهش داشته است.

وی در مورد اظهارنظر زهرا نژادبهرام مبنی براینکه لازم نیست همه‌ ایستگاه‌های مترو دارای پله برقی و آسانسور باشند، گفت: از این پس هیچ ایستگاهی در مترو تهران راه اندازی نمی‌شود مگر اینکه همراه با پله برقی باشد. اظهارنظر ایشان مربوط به ایستگاه‌های قدیمی است که برای آسانسور و پله برقی هیچ جانمایی انجام نشده است.

پورسیدآقایی در واکنش به این سوال که مترو تهران گنجایش افزایش جمعیت بیشتری را ندارد، گفت: هیچ شهری در دنیا، در ساعت اوج پیک مترو خلوتی ندارد. مترو تهران متناسب با شرایط شهرهای توسعه یافته بسیار استاندارد است. شلوغی مترو در ساعت اوج یک اتفاق طبیعی است، خطوط BRT و مترو دارای استانداردهای جهانی هستند. شناور بودن ساعت کار کارکنان بیشترین اثر را در ترافیک دارد اما مقاومت‌هایی برای اجرای این طرح در همه‌ روزهای سال وجود دارد که اجرای آن راحت نیست./مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز