سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
مواردی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، کمک بسیار خوبی برایتان خواهد بود تا ابعاد و اندازه اتاق خوابتان را اندکی دستخوش تغییر نمایید و دکوراسیون ایده آلی را برای محیط آن انتخاب کنید.
کد خبر: ۳۷۴۶۷
تیتر20 - معمولا اتاق خواب اصلی خانه، بزرگ ترین و بهترین اتاق، با امکانات ویژه تری نسبت به دیگر اتاق های خواب است. اما همیشه نمی توانید رضایت کاملی از ابعاد اتاق خواب اصلی داشته باشید و گاهی ممکن است دوست داشته باشید که فضای آن را بزرگ تر از آنچه که واقعا هست، نشان دهید.


از طرفی ممکن است به خاطر وجود وسایل و لوازم متعدد در فضای اتاق، محیط آن بسیار شلوغ و درهم به نظر برسد و فضای خالی و مناسبی که بتوانید کاملا احساس دلباز بودن را در آن تجربه کنید، وجود نداشته باشد. با وجود این شرایط حتما نیاز به دانستن نکاتی خواهید داشت که بتوانید بهترین دکوراسیون را در اتاق خواب اصلی خانه خود پیاده نمایید تا از نظر ابعاد و اندازه، بزرگ تر به چشم بیاید.

 اما بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب اصلی خانه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. علاوه بر اینکه می خواهید اتاقتان مرتب تر به نظر برسد و فضای خالی بیشتری داشته باشد، بدون شک استفاده از لوازم و وسایل مختلف در اتاق به نحوی که بهترین هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند، یکی از اولویت هایتان خواهد بود. همچنین ممکن است بخواهید خانه خود را به فروش برسانید یا برای اجاره دادن در معرض نمایش دیگر افراد قرار دهید.

 در چنین موقعیت هایی هم لازم است که بهترین تمهیدات را برای بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب اصلی خانه به کار ببندید تا مناسب ترین شرایط را در میان پیشنهاداتی که برای فروش یا اجازه خانه ارائه می شود، کسب کنید. فارغ از هر نوع تصمیمی که داشته باشید، مطمئنا مواردی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، کمک بسیار خوبی برایتان خواهد بود تا ابعاد و اندازه اتاق خوابتان را اندکی دستخوش تغییر نمایید و دکوراسیون ایده آلی را برای محیط آن انتخاب کنید.

 کمد دیواری های سرتاسری برای اتاقتان بسازید

استفاده از کمد دیواری هایی که کل سطح دیوار را می پوشانند و از کف اتاق تا سقف ساخته می شوند، بهترین راهکار ممکن برای نظم دادن به محیط و جا دادن وسایل اضافی در اتاق است. به ویژه اگر طرح به کار رفته برای این کمدها به گونه ای باشد که با سادگی هر چه تمام تر چندان در مرکز توجهات قرار نگیرند، بسیار بهتر است. برای این منظور می توان از رنگ های کاملا هماهنگ با رنگ دیوارهای اتاق استفاده کرد و در عین حال طرح هایی ساده برای درب های کمد و دستگیره های آن برگزید.

 لازم نیست نگران جزئیات دکوراسیون اتاق باشید زیرا از طریق روش های دیگر می توانید به طراحی های مورد نظرتان دست یابید. یادتان باشد که اولویت اصلی در اتاق خواب خانه، استفاده عملی از هر سانتی متر از فضا به منظور مرتب و منظم نشان دادن محیط آن است. بهتر است طبقه بندی وسایل درون کمدها را به گونه ای انجام دهید که مواردی با استفاده کمتر در طبقات بالاتر قرار گیرند و به این ترتیب جا برای وسایلی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، در طبقات با دسترسی راحت تر، باز شود.

عمق میدان دید در اتاق خواب

روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید دیوارهای اتاق را در ظاهر کمی عقب تر برانید و فضای اتاق را بزرگ تر نشان دهید. یکی از این روش های هوشمندانه در این زمینه، استفاده از کاغذ دیواری هایی خاصی است که با تماشای آنها احساس می کنید دیوارهای اتاق بعد تازه ای پیدا کرده اند و میدان دیدتان عمق بیشتری یافته است. در تصویر یک نمونه بسیار خوب از این نوع کاغذ دیواری ها را مشاهده می کنید که توانسته است بدون دخالت دادن جزئیات شلوغ و اضافی، با طرحی ساده و گیرا، عمق میدان دید بسیار مناسبی ایجاد نماید. پس زمینه چنین طرح هایی اغلب بایستی روشن باشد و با به کارگیری چند المان ساده، هدف مورد نظر را در دکوراسیون اتاق با موفقیت تامین نماید.

 یکی دیگر از روش هایی که می توان با استفاده از آن عمق میدان مناسبی در فضای اتاق ایجاد کرد، به کارگیری آینه ها و نصب آنها روی دیوارها است. آینه ها معمولا با بازتاب نور در محیط می توانند فضای اتاق را روشن تر جلوه دهند و در عین حال ابعاد اتاق را نیز وسیع تر نشان دهند. یکی از دیگر راه هایی که نیاز به کمی طراحی پیچیده تر دارد، استفاده از نورپردازی مناسب در اتاق است.


اتاق خواب اصلی,بزرگ نشان دادن اتاق خواب,دکوراسیون اتاق خواب
به عنوان مثال می توانید با نصب قفسه های بدون درب روی دیوار و اعمال یک نور ملایم در پس زمینه دیوار، کمی به فضا بعد بیشتری دهید. البته باید مراقب باشید که طبقات مختلف آن را بیش از حد شلوغ و انباشته از وسایل نکنید، زیرا این مسئله می تواند به تنهایی شما را از هدف اصلی که در دکوراسیون دارید، دور کند.

 

رنگ سفید را به طور یکپارچه استفاده کنید

مطمئنا از تاثیر مثبتی که رنگ سفید می تواند در دکوراسیون اتاق خواب داشته باشد، نمی توانید چشم پوشی کنید. وقتی در رنگ آمیزی دیوارها، سقف، کف اتاق، مبلمان، تخت خواب‌ها و دیگر لوازم اصلی اتاق از رنگ سفید استفاده نمایید، به شکل عجیبی فضای اتاق برایتان دلبازتر و وسیع تر به نظر خواهد رسید. البته بایستی علاوه بر ویژگی های کاربردی رنگ ها به هماهنگی و نحوه قرارگیری آنها در کنار یکدیگر نیز توجه نمایید. به همین دلیل برای آنکه فضای اتاق خواب بیش از اندازه سرد و بی روح نباشد، از رنگ های گرم نیز در برخی گوشه و زوایا می توانید استفاده نمایید.


انواع دیگری از رنگ ها را نیز مورد توجه قرار دهید

اتاقی که ابعاد کوچکی دارد، لزوما برای وسیع نشان دادنش نیاز به رنگ های سفید یا رنگ های روشن ندارد. گاهی می توانید با به کارگیری هوشمندانه عناصر فضا، از یک پالت رنگی مناسب برای دکوراسیون اتاق استفاده کنید و وسعت بیشتری به محیط ببخشید. به عنوان مثال آنچه در تصویر می بینید، به کارگیری رنگ هایی است که عموما ظاهری تیره دارند، اما با استفاده از ترفند هایی که استفاده شده است، طیف های مختلف رنگ آبی توانسته اند ابعاد اتاق را تا حد زیادی در ظاهر تغییر دهند. بنابراین بهتر است در رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب تنها محدود به یک نوع رنگ نشوید و از طیف های مختلف رنگی استفاده کنید.

 بهتر است طیف های روشن به منبع نوری نزدیک تر باشند، و طرح های نقش دار یا رنگ های تیره روی دیوارهایی مورد استفاده قرار گیرند که از منابع نوری فاصله دارند. به این ترتیب عمق بیشتری در فضا برقرار خواهد شد. همچنین برای ایجاد کنتراست بهتر می توانید وسایل و لوازم جانبی اتاق را به رنگ های تیره تر انتخاب کنید.

 پوششی ساده برای پنجره ها برگزینید

مطمئنا استفاده از نور طبیعی آفتاب در اتاق ها در اولویت اول قرار دارد. برای کنترل نور تابشی خورشید بهتر است بجای استفاده از پرده ها و پوشش های ضخیم پارچه ای از شاترهای ساده استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر آنکه استفاده کاربردی لازم را از آنها می برید، می توانید از شلوغ شدن دکوراسیون هم جلوگیری نمایید. پرده های پارچه ای عموما پوشش بیشتری در برابر نور ایجاد می کنند، اما شاترها می توانند ضمن کنترل نور ورودی، تا حد لازم اتاق ها را در ساعات مختلف روز روشن نگاه دارند. تمام این موارد می تواند به بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب اصلی خانه کمک کند.

 از ترفندهای هوشمندانه غافل نشوید

ممکن است فضای اتاق خواب اصلی خانه شما دارای گوشه و زوایای خاصی باشد و از نظر معماری، ظاهر متداول و ساده ای نداشته باشد. در چنین فضاهایی نیز، استفاده بهینه از محیط و جا دادن تمامی امکانات پایه ای که در یک اتاق خواب مورد نیاز است، اهمیت دارد. تنهای نکته ای که در اینگونه اتاق ها باید مورد توجه قرار دهید، به کارگیری ترفندهای هوشمندانه ای است که شما را در استفاده از وسایل و لوازم اتاقتان یاری کند و در عین حال محیط اتاق به اندازه کافی جادار و دلباز به نظر برسد.

 به عنوان مثال قرار دادن کمد یا کشوهایی در زیر تخت خواب می تواند ایده بسیار مناسبی برای قرار دادن وسایلتان باشد که از شلوغ نمودن و درهم ریختگی اتاق جلوگیری خواهد کرد. همچنین نصب قفسه های دیواری، و به کارگیری میزهای گوشه ای، به استفاده بهتر از فضا و در نتیجه وسیع تر جلوه نمودن فضای اتاق کمک می کند.

 

تناسب‌ها را در نظر بگیرید

خطوط عمودی روی دیوارها یا پنجره ها می تواند از طریق ایجاد خطای دید، نگرش شما را به نحوی تغییر دهد که احساس کنید در اتاقی با سقف بلندتر قرار گرفته اید. همچنین خطوط مشابهی که به صورت افقی در فضا به کار برده می شوند، ممکن است محیط اتاق را عریض تر و وسیع تر نشان دهند. بهترین روش برای استفاده از این ترفند، به کارگیری کاغذ دیواری هایی است که با طرح های راه راه و خط دار عرضه می شوند.

 

همچنین طرح هایی که ظاهری بتونی و خشن به دیوارها می بخشند نیز می توانند در پوشاندن زوایا و گوشه های اتاق موثر واقع شوند و به این ترتیب ابعاد واقعی اتاق از نظر پنهان می ماند. اگر به استفاده از کاغذهای دیواری خط دار راغب شدید، از الگوها و طرح هایی استفاده کنید که دارای خطوط پهن تری باشند.

 

از کمدهایی با درب های آینه ای استفاده کنید

استفاده از آینه ها روی درب کمدها می تواند باعث شود که وسعت اتاقتان دو برابر حالت عادی به نظر برسد. برای تاثیرگذاری بیشتر، سعی کنید آینه ها را روی بلند ترین دیوار اتاق نصب کنید. همچنین از کمدهایی استفاده کنید که دارای درب های کشویی باشند تا هنگام باز و بسته کردن آنها، هیچ بخشی از فضا اشغال نشود.

 

اگر به استفاده از آینه ها در دکوراسیون اتاق خواب علاقه ای ندارید، از تابلوهای نقاشی بزرگی بهره ببرید که رنگ غالبشان مشابه رنگ دیوارها باشد. به این ترتیب نقطه کانونی مناسبی در اتاق ایجاد می شود و حواس افراد نسبت به ابعاد واقعی اتاق منحرف خواهد شد.

 

در مقابل آینه ها از منبع نوری استفاده کنید

اگر به استفاده از آینه ها در اتاق خوابتان علاقه مند شدید، به منظور روشن تر کردن فضای اتاق و در نتیجه وسیع تر نشان دادن آن حتما منبع نوری مناسبی در مقابل آنها تعبیه کنید. این کار باعث می شود که عمق بیشتری در فضا ایجاد شود و تاثیرگذاری آینه ها در وسعت بخشیدن به محیط بیشتر شود. البته از آنجا که در ساعت هایی از روز و در هنگام نیمه شب، کم بودن نور در اتاق خواب ها اهمیت زیادی پیدا می کند، بهترین راه حل استفاده از چراغ هایی است که به کلید دیمر مجهز باشند تا هر زمان که نیاز داشتید بتوانید شدت نور را در اتاق کاهش دهید.

 

ارتفاع سقف را بیشتر از آنچه که هست نشان دهید

برای بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب، علاوه بر به کارگیری ترفند هایی برای عقب راندن دیوارها، می توانید از روش هایی برای مرتفع تر نشان دادن سقف هم بهره ببرید. یکی از این روش ها، استفاده از مبلمان و وسایلی است که ارتفاع کوتاه تری داشته باشند و در مقایسه با ارتفاع دیوارها و سقف اتاق، به کف اتاق نزدیک تر باشند.

 

همچنین با رنگ آمیزی مناسب دیوارها و استفاده از طرح هایی که دارای خطوط عمودی بیشتری باشند، می توانید خطای دید موثری ایجاد کنید و تا حد زیادی سقف اتاق را بلندتر از اندازه واقعی اش نشان دهید. از این طریق با دیدن چنین طرح هایی، ناخوداگاه چشم بیننده درگیر ارتفاع خطوط می شود و در نتیجه توجه بیننده از تمرکز بر ابعاد واقعی اتاق و ارتفاع سقف منحرف خواهد شد./برترین ها
ارسال نظرات
موضوعات روز