پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
رئیس اتحادیه لوازم خانگی:
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با افت نرخ ارز، قیمت لوازم خانگی قاچاق در بازار کاهش یافته است، اما از آنجایی که تولیدکنندگان داخلی با ارز نیمایی کار می‌کنند، شاهد کاهش قیمت در تولیدات داخلی نیستیم.
کد خبر: ۳۷۸۴۷
تیتر20 - «سید مرتضی میری» در گفت وگویی در پاسخ به اینکه چرا با وجود کاهش و تثبیت نرخ دلار در هفته‌های گذشته قیمت لوازم خانگی کاهش نداشته است، افزود: ارز نیمایی برخلاف ارز آزاد که افت ۳۰ تا ۳۵ درصدی را در ماه های گذشته تجربه کرده، افزایش داشته و اکنون قیمت این دو نوع ارز به هم نزدیک شده است.

وی بیان داشت: از آنجایی که قیمت‌گذاری شرکت‌های داخلی نیز با ارز نیمایی انجام می شود، قادر به کاهش قیمت‌ها نیستند.

میری تاکید کرد: عمده ارز نیمایی مربوط به فولادسازان و شرکت های پتروشیمی است که دولتی هستند، به همین دلیل کاهش نرخ ارز نیمایی نیز باید با تصمیم دولت اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد:‌ قیمت لوازم خانگی از اردیبهشت امسال تاکنون تغییر چندانی نداشته است و پیش بینی می شود تا پایان ماه صفر نوسان نداشته باشد.

پیش بینی افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی تا دو ماه آینده

این مقام صنفی اظهار داشت: آن دسته از کارخانجاتی که در سال‌های گذشته با برندهای مطرح کره ای کار می‌کردند، به دلیل تبعیت این کشور از تحریم‌های آمریکایی و خروج از بازار ایران، سهم حدود ۳۵ درصدی خود در بازار کشورمان را از دست داده بودند.

وی ادامه داد:‌ امروز اما، شرکت‌های یاد شده نسبت به تامین مواد اولیه مود نیاز از کشورهایی همچون چین و ترکیه اقدام کرده و پیش بینی می‌شود با از سر گرفته شدن تولیدشان، سهم‌شان در بازار را بازپس بگیرند.

میری اظهار داشت:‌ این شرکت‌ها در وهله نخست، با تولید ماشین لباسشویی تولید خود را از سر خواهند گرفت و پس از آن ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و ساید بای ساید و در مرحله آخر ماشین ظرفشویی را به خطوط تولید خود باز خواهند گرداند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با افزایش تولید این شرکت‌ها، پیش بینی می‌شود حداکثر تا دو ماه آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از قیمت‌های لوازم خانگی در بازار کاسته شود.

توزیع نشان تجاری

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی ایران یادآوری کرد:‌ این روزها پیامک‌های گسترده ای به تلفن‌های همراه افراد ارسال می شود که تحت عنوان محصولات «بانه» ‌به فروش لوازم خانگی قاچاق اقدام می‌کنند، همچنین محصولات تقلبی تحت عنوان برندهای آلمانی در بازار به فروش می رسد.

وی از تهیه یک نشان تجاری (لوگو) با مشارکت این اتحادیه، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت خبر داد که اکنون بین واحدهای توزیع کننده لوازم خانگی مورد تایید این اتحادیه توزیع و پشت شیشه مغازه ها چسبانده می شود.

میری تاکید کرد: مردم و مشتریان سعی کنند لوازم خانگی مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌های تایید شده که جنس قاچاق توزیع نمی کنند، تهیه کنند.

به گزارش ایرنا، مطابق آمارها ۵۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال فریزر از آغاز امسال تا پایان مرداد تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳.۶ درصدی داشته است.

در این مدت ۲۴۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه تلویزیون تولید شد که در مقایسه با پنج ماه نخست پارسال افت ۱۷.۶ درصدی نشان می دهد.

تا پایان مردادماه، ۲۱۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۵۱۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افت ۱.۱ درصدی و رشد ۵.۵ درصدی داشته است./ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز