جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر20 بررسی می کند؛
اقدامات صورت گرفته توسط تیم های توسعه ای در بانک صادرات سبب شده که این بانک بر اساس آخرین آمار، با کسب سهم بیش از ١٢ درصدی مبلغ تراکنش‌ پایانه‌های فروشگاهی شبکه بانکی، با ایستادن در جایگاه دوم سهم بین بانکی، جایگاه قابل قبولی در این بخش به دست آورد.
کد خبر: ۳۷۹۰۲
بانک صادرات افزایش سهم مبلغی تراکنش های بانکی را هدف گرفت
تیتر20 - دستگاه های کارتخوان یا پایانه های فروش، دستگاه های کوچکی هستند که بر خلاف ابعادشان، کاربردهای بزرگی دارند. شاید به ظاهر دستگاه های کارتخوان کاربردی جز خرید و فروش آسان ندارند اما این دستگاه کوچک، عملیات بانکی متفاوتی را انجام می دهد و کاربردهای متنوعی را دارد.

خوشبختانه در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها، سوئیچ های POS به سوئیچ های بانکی متصل هستند، به همین دلیل این نوع پرداخت گستردگی بیشتری به خود گرفته است.

كارتخوان فروشگاهي به سبب تعدد ابزار و نيز تعداد و مبلغ تراکنش ها، اهمیت ویژه ای نسبت به سایر ابزارهای پذیرش در شبكه پرداخت الكترونيك كارتي دارد. این ابزار در حال حاضر به عنوان ابزاری با حاشیه سودآوری بالا، اهمیت ویژه ای نزد بانک ها و شرکتهای پرداخت طرف قرارداد آنها دارد.

رفتار اقتصادی مصرف کنندگان نیز حاکی است همچنان بیشترین اقبال از سوی این گروه، معطوف به ابزار پرداخت کارتخوان است و به همين علت عموما در گزارش ها و آمارهای منتشر شده از سوی منابع رسمی، به طور ويژه عملكرد كارتخوان های فروشگاهي و آمار عملکردی بانکها و شركتهاي ارائه دهنده خدمات پرداخت در این بخش بررسي مي شود.

بانک ها عموما سرمایه گذاری های ویژه ای روی ابزارهای کارتخوان در حوزه پرداخت الکترونیک صورت داده اند. از جمله بانک صادرات که با توجه به گستردگی ضریب نفوذ خود در میان مشتریان شبکه بانکی و با توجه به قدمت بالا در نظام بانکی ایران، یکی از بانکهایی است که توانسته در بخش بانکداری الکترونیک و گسترش و تعدد ابزار کارتخوان برای عموم کاربران دستاوردهای قابل توجهی کسب نماید.

بانک صادرات افزایش سهم مبلغی تراکنش های بانکی را هدف گرفت
آمارها حکایت می کند؛ پایداری کیفیت خدمات در کارتخوان های فروشگاهی بانک صادرات ایران

کارتخوان های فروشگاهی با در اختیار داشتن بیش از 88 درصد از مجموع تعداد تراکنش ها در بازار تراکنشی کشور، بیشترین و بزرگترین سهم بازار در میان ابزارهای پرداخت الکترونیک را در اختیار دارند. در گزارش های جدید از عملکرد نظام بانکی و پرداخت الکترونیک کشور، در شهریورماه بانک صادرات با 11.30درصد رتبه سوم از بین بانکهای پذیرنده کشور در بخش سهم مبلغی از کارتخوان را از آن خود نموده است. همچنین این بانک در مقایسه با سایر بانکهای دیگر رتبه چهارم از سهم تعدادی را کسب نموده که البته با توجه به فرمول کسب وکار بانک ها در موضوع پرداخت کارمزد و رسوب مبلغ در حسابهای بانکی، افزایش سهم مبلغی اهمیت بیشتری برای بانکها دارد.

رشد و توسعه کارتخوان های فروشگاهی یکی از ابزارهای مهم بانکها در افزایش ضریب نفوذ خدمات بانکداری الکترونیک در میان مشتریان شبکه بانکی و عموم مصرف کنندگان کالا و خدمات است، که بانک صادرات تلاش داشته با به کارگیری ابزارهای متناسب در حوزه بازاریابی از یک سو و افزایش کیفیت سرویس دهی، سرعت و دسترس پذیری بالا در ابزار کارتخوان سهم بازار خود را در این بخش توسعه دهد.

همچنین اقدامات صورت گرفته توسط تیم های توسعه ای در بانک صادرات سبب شده که این بانک بر اساس آخرین گزارش شاپرک در شهریور ماه، با کسب بیش از ٨ درصدی سهم بازار تعداد تراکنش‌ پایانه‌های فروشگاهی و سهم بیش از ١٢ درصدی مبلغ تراکنش‌ پایانه‌های فروشگاهی شبکه بانکی، در مجموع آمارهای عملکردی با ایستادن در جایگاه دوم سهم بین بانکی، جایگاه قابل قبولی در این بخش به دست آورد.

نباید فراموش کرد که اگرچه انحصار برخی از بانکها در برخی مجموعه های پذیرنده، سبب شده تا رقابتی برابر در بخش کمی و مبلغی در بخش کارتخوان ها حاکم نباشد، اما صرف نظر از این موضوع رشد خدمات بانک صادرات در بخش کارتخوان نشان از تحرک و مجموعه ای از اقدامات بهبود یافته این بانک در این بخش دارد.

آمارها با تائید اینکه بانک صادرات بیش از 98 درصد از سهم بازار تعدادی بانک پذیرنده و سهم مبلغی بالغ بر 97 درصد از مجموع تراکنش ها در ابزار کارتخوان فروشگاهی را به خود اختصاص داده، عملکرد قابل توجه این بانک را در این بخش نشان می دهد.

همچنین باید تصریح کرد که بانک صادرات رتبه سوم مبلغی در گردش های مالی شاپرک را به خود اختصاص داده که این نشان از پایداری و کیفیت ارائه شده توسط مجموعه فرآیندها و ساختارهای بانکداری الکترونیک در این بانک دارد.  همچنین مجموعه اقدامات حاکی است که با تلاش ها و برنامه ریزی های مستمر، این فرآیندها نیاز به تلاش هایی بیشتر از سوی این بانک دارد تا بر اساس فرمول های سودآوری کسب و کار نقش بانک صادرات در جذب منابع و پذیرندگی بانکی نیز بهبود یابد.



ارسال نظرات
موضوعات روز