پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
گزارش ویژه // تیتر20 بررسی می کند؛
موبایل بانک توسعه تعاون، طیف وسیعی از خدمات بانکی را در هر زمان و هر مکان در اختیار مشتریان قرار می دهد. این خدمات به مشتری امکان می دهد از طریق نصب برنامه برروی تلفن همراه خود بتواند بخش بزرگی از امور بانکی روزمره خود را به انجام برسانند.
کد خبر: ۳۷۹۴۹
بانک توسعه تعاون برای فراگیری همراه بانک خیز برداشت
تیتر20 - با ایجاد تحولات گسترده در دوران بانکداری جدید، بانکها دیگر نمی توانند تنها بر اساس رویکرد شعبه محور به بقا و حیات خود ادامه دهند، چرا که در بانکداری جدید شعب تنها بخشی از کانال ارتباط با مشتری و ارائه خدمات است و مشتریان بانکی نیز تمایل بیشتری به استفاده از خدمات بانکی از کانال های دیگر نظیر وب و اپلیکیشن های موبایلی پیدا کرده اند.

موبایل بانک ها امروزه تبدیل به شعبی کوچک، بدون محدودیت زمانی و مکانی، شده اند که هم بانکداران را فارغ از هزینه های بالای شعبه داری قادر به ارائه سرویس ها و خدمات بهتری به مشتریان کرده اند و هم مشتریان را با تجربه جدیدی از دریافت خدمت و ارتباط با بانک ها مواجه ساخته که قادرند با سهولت بیشتری به خدمات مورد نیاز خود از طریق اپلیکیشن های موبایل بانک دسترسی پیدا کنند.

این موضوع در خصوص بانک های توسعه ای نیازمند توجه بیشتری است، چرا که این دسته از بانکها به طور سنتی بیشتر مبتنی بر شعبه و ارتباطات رودر روی مشتری با بانک بوده و خدمات و محصولات اینگونه بانکها معمولا بر اساس ارتباط از این کانال برای مشتریان برنامه ریزی شده اند. در حالی که امروزه مشتریان در بانک های توسعه ای بیشتر به دنبال دریافت خدمات با ارزش افزوده ای بیشتر هستند، عدم توجه به توسعه کانال های بانکی غیرحضوری از جمله توسعه همراه بانک ها اشتباهی استراتژیک در بانکداری توسعه ای خواهد بود.

بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از اصلی ترین بانک های توسعه ای و بانک عامل در حوزه خدمات تعاونی ها و بخش های روستایی توجه ویژه ای به این مهم داشته و با طراحی و به روز رسانی همراه بانک توسعه تعاون، توانسته با ایجاد امکانات قابل قبولی به نیاز این بخش پاسخ دهد و گام مهمی در جهت تحقق بانکداری غیرحضوری برای مشتریان این بانک، خصوصا در مناطقی که دسترسی محدودتری به شعب بانکی وجود دارد فراهم سازد.

بانک توسعه تعاون برای فراگیری همراه بانک خیز برداشت
همراه بانک توسعه تعاون، شعبه ای کوچک با قابلیت های بزرگ 

موبایل بانک توسعه تعاون، طیف وسیعی از خدمات بانکی را در هر زمان و هر مکان در اختیار مشتریان قرار می دهد. این خدمات به مشتری امکان می دهد از طریق نصب برنامه برروی تلفن همراه خود بتواند بخش بزرگی از امور بانکی روزمره خود را به انجام برسانند.

خدمات همراه بانک توسعه تعاون طی دو بخش متفاوت برای مشتریان قابل ارائه است: 
در بخش نخست که مبتنی بر حساب بانکی است، به دلایل امنیتی و الزامات بانک مرکزی، مشتریان با مراجعه به شعب این بانک و دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی قادر خواهند بود از طیف وسیعی از خدمات بانکی از جمله قابلیت دریافت شناسه شبا، قابلیت دریافت موجودی،قابلیت صورتحساب سپرده،قابلیت انتقال وجه بین سپرده های خود،قابلیت انتقال وجه به سپرده دیگران، قابلیت انتقال وجه بین بانکی از طریق سامانه پایا و  قابلیت استعلام شبا در تراکنش‌های بین بانکی بهره مند گردند.

همچنین همراه بانک توسعه تعاون به مشتریان امکان می دهد تا با سهولت موجودی کارت خود را مشاهده کنند، قبوض خود را پرداخت کنند، رمز اینترنتی دریافت کنند یا رمز یکبار مصرف بانکی بگیرند، شارژ اپراتورهای مختلف را خریداری کنند، اقساط خود را پرداخت نمایند و از خدمات کارتابلی ویزه در نسخه همراه بانک توسعه تعاون برخوردار شوند.

از دیگر امکانات این بخش می توان به قابلیت انسداد کارت، قابلیت ورود با اثر انگشت قابلیت پرداخت قبض گروهی، انتقال وجه مستمر داخل بانکی و بین بانکی و امکان همگام سازی کارت ها و سپرده های مقصد با اینترنت بانک (ذخیره ابری اطلاعات) اشاره کرد.

در بخش دوم همراه بانک توسعه تعاون که مبتنی بر کارت است و قابل استفاده برای عموم مشتریان شبکه بانکی است که از کارتهای عضو شتاب استفاده می کنند، نیازی به مراجعه به شعبه و دریافت نام کاربری نیست و با در اختیار داشتن اطلاعات کارت مبدا برای کاربران، قابل استفاده است.

در این بخش کاربران به امکانات متنوعی نظیر قابلیت مشاهده موجودی کارت، خرید شارژ، انتقال وجه کارت به کارت، قابلیت پرداخت قبوض، قابلیت پیگیری تراکنش‌ها و دریافت رمز یکبار مصرف کارت دسترسی دارند.

همچنین در این بخش قابلیت انتقال کارت به سپرده، انسداد کارت، تغییر رمز عبور، تغییر رمز اینترنتی کارت، نمایش سه گردش آخر کارت نیز فراهم شده است که مجموعه ای از این خدمات می تواند بخش عمده ای از نیاز مشتریان را بدون مراجعه حضوری به شعب فیزیکی بانک و بدون محدودیت زمانی برطرف سازد.

همچنین همراه بانک توسعه تعاون با ایجاد و ارائه دو امکان ویزه تحت عنوان ارائه خدمات کارتابلی برای مشتریان حقوقی و نیز امکان برنامه ریزی برای پرداخت های مستمر، قابلیت ویژه ای دارد که قطعا برای طیف وسیعی از مشتریان قابل توجه و کاربردی است.

در مجموع باید تصریح کرد همراه بانک توسعه تعاون اقدام موثری در جهت تحقق بانکداری الکترونیک در این بانک توسعه ای است و باید امیدوار بود بانک توسعه تعاون در جهت تحقق اهداف بانکداری دیجیتال نیز گامهای موثری بردارد.


ارسال نظرات
موضوعات روز