جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
تیتر 20 بررسی می کند؛
مشتریان و کسب و کارهای بزرگ، به بانک صادرات به عنوان پذیرنده حساب خود اعتماد ویژه ای دارند و این نشان از اطمینان خاطری است که مشتریان شبکه بانکی به این بانک دارند. بنابراین جایگاه بانک صادرات از این منظر مهم است که کیفیت تراکنش های تاثیرگذار و اثربخش را به خوبی مدیریت نموده است.
کد خبر: ۳۸۰۰۸
نقش آفرینی بانک صادرات در بخش تراکنش های تاثیرگذار و اثر بخش
تیتر 20 - بر اساس جدیدترین گزارش ها از آمار و عملکرد شبکه پرداخت الکترونیک کشور در شهریورماه سال جاری بالغ بر 2.300 میلیون تراکنش به ارزش ۲ هزار و 505 میلیارد ریال در شبکه شاپرک انجام شده است که در سهم ابزارهای پذیرش شبکه پرداخت الکترونیک با سهم بیش از 87 درصدی از کل شبکه، همچنان بیشترین سهم به دستگاه‌های کارتخوان اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس این داده ها، تراکنشهای شهریور 1398 به نسبت ماه مشابه سال 1397 هم از نظر تعدادی و هم از نظر ریالی رشد داشته است که اگرچه بخشی از رشد ارزش ریالی تراکنشها ناشی از تورم در مدت مورد بررسی بوده است، اما عوامل مهم دیگری نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده که از آن جمله می توان به رشد و توسعه کیفی و کمی ابزارهای مختلف پرداخت الکترونیکی، افزایش رغبت عمومی به استفاده از شیوه های مختلف پرداخت الکترونیک و نیز افزایش اعتماد و رضایت از شبکه پرداخت و سرویس دهندگان این بستر اشاره نمود. 

در این میان نقش و جایگاه برخی از بازیگران این حوزه نقشی تاثیرگذار و دارای اهمیت ویژه ای است، از جمله بانک صادرات که بر اساس تازه ترین آمار با کسب سهم مبلغی 11 درصدی از سهم بازار پذیرندگی رتبه 3 از سهم بازار پذیرندگی در میان مجموع بانکهای کشور را کسب نموده است.

توجه به این شاخص منجر به شناخت بیشتر حوزه فعالیت این بانک و رفتار اقتصادی دارندگان کارت بانکی الکترونیک در سطح کشور به منظور پذیرش وجوه مربوط به داد و ستدهای کارتهای بانکی در هر یک از ابزارهای پذیرش است.

 به عبارتی این آمار نشان می دهد بانک صادرات پذیرنده بیش از 11 درصد تراکنش ها و معاملات اقتصادی در شبکه بانکی است و از این منظر با کسب جایگاه سوم از عموم بانک های کشور پیشی گرفته است.

بر اساس این آمار می توان این طور تحلیل کرد که مشتریان و کسب و کارهای بزرگ، به بانک صادرات به عنوان پذیرنده حساب خود اعتماد ویژه ای دارند و این نشان از اطمینان خاطری است که مشتریان شبکه بانکی به این بانک دارند. بنابراین جایگاه بانک صادرات از این منظر مهم است که کیفیت تراکنش های تاثیرگذار و اثربخش را به خوبی مدیریت نموده است.
نقش آفرینی بانک صادرات در بخش تراکنش های تاثیرگذار و اثر بخش
بانک صادرات؛ موثر و تاثیرگذار در لیدری کارت های بانکی

در بخش دیگری از عملکرد تراکنشی سیستم بانکی کشور، آمارها روایت می کنند که در شهریور ماه، تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار در سوییچ شاپرک مجموعا بیش از 101 میلیون عدد بوده است که بیشترین تعداد آن با بیش از 96 میلیون عدد و سهم تعدادی بیش از 40 درصدی متعلق به کارت برداشت بانکی و کمترین تعداد آن در حدود 109 هزار عدد و سهم11 درصدی متعلق به کارت اعتباری بوده است.

بر اساس همین داده ها بانک صادرات با کسب بیش از 11 درصد از از تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار، رتبه سوم از سهم بانکهای صادرکننده در شبکه شاپرک را داراست.

همچنین در بخش کارت اعتباری تراکنش دار و بیشترین کارت برداشت دارای تراکنش نیز بانک صادرات در رتبه دوم جدول قرار دارد.

به عبارتی آمارها تائید می کنند که بانک صادرات در بخش تراکنش ها و کسب سهم مبلغی موثر در این حوزه، توانسته با ارائه راهکارهای موثر و باکیفیتف ضریب امنیت بالا و سهولت دسترسی در بخش پرداخت الکترونیک بخش بزرگی از منابع بانکی را به این بانک هدایت کند.
البته موضوع پرداخت کارمزد تراکنشی و اجاره دستگاه های کارتخوان از عواملی است که تاثیر مهمی بر حوزه گردش و کسب منابع در شبکه بانکی دارد که باید در فرصت مناسبی بدان پرداخته شود.

در پایان باید تصریح کرد که بانک صادرات با کسب رتبه سوم در مجموع سهم از کل تعداد تراکنشهای صنعت پرداخت کارتی وجود یکی از بیشترین گردشهای مالی شهریور 1398 را در این بانک تائید می کند که این نشان از اقبال عمومی مشتریان در شبکه بانکی به این بانک بزرگ است.


ارسال نظرات
موضوعات روز