چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای بورسی در کشور، با استراتژی های جدیدی که در دوران مدیریت فعلی برای خود برگزیده است، به یکی از پیشتازان حمایت از فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی تبدیل شده و توانسته تحولات موثری در این بخش رقم بزند.
کد خبر: ۳۸۰۸۱
حمایت تمام قد بانک صادرات از بخش خصوصی
تیتر20 - بخش خصوصی موتور محرک رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق تولید در اقتصاد است و اهمیت تخصیص سرمایه و تسهیلات حمایتی در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این در حالی است که یکی از عمده ترین دغدغه های فعالین اقتصادی در بخش خصوصی حمایت بانک ها از فعالیت ها، طرح ها و پروژه های بخش خصوصی در حوزه تسهیلات و حمایت های نظام بانکی است. 

بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای بورسی در کشور، با استراتژی های جدیدی که در دوران مدیریت فعلی برای خود برگزیده است، به یکی از پیشتازان حمایت از فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی تبدیل شده و توانسته تحولات موثری در این بخش رقم بزند. به طوری که این بانک در 6 ماهه نخست سال جاری با اختصاص بیش از 7هزار و 663 فقره با رقمی بالغ بر 27هزار و 608 هزارمیلیارد ریال تسهیلات حمایتی به بنگاههای کوچک و متوسط موفق شده محرک موثری در حوزه فعالیت های اقتصادی ایجاد کند. 

همچنین بر اساس آخرین صورت های مالی منتشر شده بانک صادرات در سامانه کدال، از مانده یک هزار و ۲۳۷ هزار میلیارد ریالی تسهیلات اعطایی این بانک تا پایان خرداد ماه سال جاری، در حدود یک هزار و 237 هزار میلیارد یعنی بالغ بر 99 درصد این تسهیلات به بخش خصوصی اشتغال یافته و تنها در حدود نیم درصد یعنی شش هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات اعطایی به بخش دولتی بوده است.

بنابراین بانک صادرات با اختصاص تسهیلات موثر سعی در رونق تولید و اشتغال در بدنه اقتصادی مستقل در کشور داشته و آمار عملکردی این بانک در بخش تسهیلات دهی گویای رویکرد تعاملی این بانک با بخش خصوصی در شاخه های مختلف اقتصادی از جمله تعاونی‌ها، بخش بازرگانی، کشاورزی، صنعت، معدن و... با استفاده از تسهیلات بانکی است.

بانک صادرات و حمایت عملی از رونق تولید و اشتغال 

بانک صادرات تاکنون با ارائه طرح های مختلف سعی در ایجاد مشوق هایی اصولی برای اختصاص تسهیلات هدفمند در بخش اقتصادی کشور داشته و این زنجیره با رونمایی و پیگیری طرح طراوت از ابتدای امسال تکامل موثرتری یافته است. بنابراین بی شک باید اجرای طرح موثر طراوت در حمایت از بخش تولید و صنعت را عامل موثری در کسب پیشتازی بانک صادرات در حمایت استراتژیک از بخش خصوصی در اقتصاد کشور ارزیابی کرد.

طرح طراوت بانک صادرات از جمله طرح هایی است که این بانک از ابتدای سال جاری با هدف رونق تولید و تحریک تقاضا در بخش تولیدات داخلی آغاز کرده و با ایجاد تحرکات موثر در این بخش تاکنون توانسته نتایج ملموسی در حوزه تولید در فضای اقتصادی کشور بر جای گذارد. به طوری که بر اساس آخرین آمارها، در 5 ماهه نخست سال جاری بیش از هزار و ٢٠٠ میلیاردتومان از سوی بانک صادرات به این طرح اختصاص یافته و این اقدام موجب شده تا با استفاده از ابزار اعتبارات اسنادی ریالی، بیش از چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک صادرات ایران به بنگاه‌های اقتصادی تزریق گردد.

این طرح که با ویژگی های خاص و تاثیرگذاری ویژه در بخش اقتصاد توانست قدردانی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از اثربخشی طرح «طراوت» بانک صادرات ایران در رونق تولید را نیز برای بانک صادرات به ارمغان آورد، یکی از مهمترین اقدامات بانک صادرات در بخش حمایتی از فعالین اقتصادی خصوصا در بخش خصوصی بوده و توانسته تاب آوری این بخش را در شرایط ناثبات اقتصادی افزایش دهد.

در شرایطی که بخش خصوصی شامل تعاونی‌ها، بخش بازرگانی، کشاورزی، صنعت، معدن و... با استفاده از تسهیلات بانکی، فعالیت‌های خود را به روزرسانی کرده و نقش اصلی را در رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور بر عهده دارند، اختصاص بیش از 99 درصد از مجموع تسهیلات بانک صادرات به بخش خصوصی و رقم ناچیز غیرقابل مقایسه تسهیلات دهی به بخش دولتی، رویکرد حمایتی این بانک از بخش خصوصی و فعالین اقتصادی به خوبی نشان داده و اثبات می کند که بانک صادرات در عمل حامی بخش خصوصی و رونق اقتصاد و اشتغال در کشور است.

ارسال نظرات
موضوعات روز