پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
تیتر20 آغاز فروش دیجیتالی بیمه نامه های بیمه ایران را بررسی می کند؛
تغییر رویکرد بیمه ایران از نماینده محوری و فروش حضوری بیمه نامه ها به فروش دیجیتال و غیر حضوری مشتریان قطعا تغییری بزرگ است که شرط ماندگاری نمایندگان هزارگانه اش در آن آموزش فروش دیجیتال است . موضوعی که هنوز در خیلی از بخشهای اقتصادی کشور ما، افراد با آن بیگانه هستند .
کد خبر: ۳۸۲۹۰
فروش دیجیتال بیمه نامه مستلزم آموزش بازاریابی انلاین به نمایندگان
تیتر20 / فاطمه عسگری نیا - محال است در تردد روزانه خود در کوچه پس کوچه های شهری که در آن زندگی می کنید با شعبه ای از شعبه های بیمه ایران برخورد نکنید، یکی در مغازه ای کوچک و چند متری به کسب و کار بیمه ای خود وجاهت بخشیده، دیگری در واحد یک آپارتمان شیک ! خلاصه این که در طول 57 سال گذشته تا به امروز رشد قارچ گونه دفاتر نمایندگی بیمه ایران زیر سایه رویکرد نمایندگی محور این مجموعه بیمه گر  با هدف دسترسی آسان شهروندان به خدمات بیمه ای باعث شده بود تا همسایگی با دفاتر نمایندگی بیمه ایران در گوشه و کنار ایران جز لاینفک زندگی شهر نشینی باشد.

حالا با گذشت سال ها از فعالیت دفاتر نمایندگی بیمه ایران به بهانه سالروز تاسیس این مجموعه شاهد اجرای طرح جدید فروش دیجیتالی بیمه نامه ها در آن هستیم. طرحی که به گفته برخی از نمایندگان شرکت بیمه ایران می تواند آینده شغلی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

گرچه فروش دیجیتال بیمه نامه افق های روشنی را برای بیمه ایران روشن کرده اما بعضی از نمایندگان بیمه ایران نظر دیگری دارند و در گفتگو با خبرنگار تیتر20  می گویند:  « فروش دیجیتالی بیمه نامه ها فعالیت دفاتر نمایندگی را زیر سوال می برد . »

آنها معتقدند پیش از اجرای این طرح کار فروش بیمه نامه ها توسط نمایندگی ها انجام می شد و بخش قابل توجهی از درآمد ما هم از این محل بود حالا اگر فروش بیمه نامه ها قرار باشد به صورت دیجیتالی صورت بگیرد فعالیت نمایندگی ها توجیه خود را از دست داده و حفظ و نگهداری دفاتر دیگر اقتصادی نیست.
فروش دیجیتال بیمه نامه مستلزم آموزش بازاریابی انلاین به نمایندگان
با دیجیتالی شدن امور و کاهش مراجعه مردم به نمایندگی ها کارشان کمتر می شود و این کاهش خدمات و وظایف نمایندگی ها به بهانه دیجیتالی شدن امور اولین گزینه ای را که پیش روی نمایندگان قرار می دهد تا هزینه های دفتری خود را کاهش دهند تعدیل نیرو است. »

درست است استارت فروش بیمه نامه های دیجیتالی از 15 آبان ماه جاری زده شده است اما تنها 6 نمایندگی به صورت پایلوت در مرحله نخست مجوز این کار را کسب کرده اند و مشتریان بیمه ایران در روزهای نخست می توانند با مراجعه به این تعداد محدود نسبت به دریافت بیمه نامه های خود اقدام کنند. 

یکی از نمایندگان بیمه ایران درباره مزایای و معایب اجرای این طرح می گوید: « با اجرای طرح فروش بیمه نامه های دیجیتال قطعا نگرانی و دلواپسی بین نماینگی های بیمه ایران در سراسر کشور ایجاد شده است ترس از حذف شاید بزرگترین ترسی باشد که اجرای این طرح به جان نمایندگان انداخته اما حقیقت این است که در عصر پر سرعت تغییر و تکنولوژی چاره ای جز تغییر نداریم و برای ماندن در رعصه رقابت باید خود را مطابق این تغییرات بروز کنیم.»

این نماینده با اشاره به ضرورت تجهیز نمایندگان بیمه ایران به آخرین تکنولوژی های بازاریابی روز دنیا برای ماندن در صنعت بیمه می گوید:« در طرح فروش دیجیتال بیمه ایران شیوه کار بدین صورت است که مشتری بعد از تکمیل اطلاعات خود در سایت بیمه ایران و پرداخت هزینه باید نسبت به انتخاب نمایندگی مورد نظر اقدام کند . این جاست که رقابت بین نمایندگان شروع می شود و آنها باید با انجام تبلیغات و بازاریابی های حرفه ای خود را به مشتریان معرفی و بازار را حفظ کنند.»

درست است این نماینده تغییر را لازمه کار ماندن در بازار بیمه برای خود و همکارانش می داند اما این نکته را هم گوشزد می کند که متاسفانه زیر ساخت های آموزش بازاریابی بیمه ای علیرغم سابقه طولانی فعالیت بیمه در کشور آنطور که باید و شاید فراهم نیست .

 او می گوید: « ما امروز برای ماندن در صنعت بیمه کشور باید خود را مجهز به آموخته های بازاریابی و فروش دیجیتال کنیم موضوعی که متاسفانه تا به امروز بدان توجهی نشده و زیرساخت هایی در کشور وجود ندارد همین مسئله باعث شده است که امروز خیلی از همکاران من در عرصه بیمه ایران از اجرای فروش دیجیتال بیمه نامه احساس ترس و وحشت کنند و آینده ای جز تعطیلی در سایه اجرای این طرح نداشته باشند.»

زیرساختهای اقتصاد دیجیتال در کشور مهیا نیست
صحبت های نمایندگان بیمه ایران را الیاس مومنی کارشناس ارشد مدیریت و بازاریابی تائید می کند و می گوید:« تغییر رویکرد بیمه ایران از  نماینده محوری و فروش حضوری بیمه نامه ها به فروش دیجیتال و غیر حضوری مشتریان قطعا تغییری بزرگ است که شرط ماندگاری نمایندگان هزارگانه اش در آن آموزش فروش دیجیتال است . موضوعی که هنوز در خیلی از بخشهای اقتصادی کشور ما، افراد با آن بیگانه هستند .»

مومنی می گوید:« در دنیای امروز اقتصاد کشورها به سمت و سوی اقتصاد آنلاین در حرکت است و رمز پیروزی بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ در این شرایط تسلط به بازاریابی فروش انلاین است . »

او ادامه می دهد:«  حذف بخش قابل توجهی از نمایندگی های بیمه ایران در سایه اجرای این طرح پیش بینی می شود نمایندگی هایی که سکانشان به دست بازنشسته های کادر اداری بیمه ایران است و با ساختار مدیریتی فرسوده و اداری راهبری می شود در بازار رقابت از رقبای جوان و به روز خود عقب مانده وبه احتمال زیاد از ریل صنعت بیمه خارج شوند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

ارسال نظرات
موضوعات روز