جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
به نظر می رسد افزایش قیمت مواد اولیه تولید در صنعت خودرو که چندی پیش و همزمان با افزایش قیمت دلار و تحریم ها فشار مضاعفی را به صنعت خودرو وارد کرده بود، با برنامه ریزی های انجام شده از سوی فولادسازان وارد فاز جدیدی شده است.
کد خبر: ۳۸۳۹۷
تیتر20- قیمت مواد اولیه از چندی پیش به یکی از اصلی ترین چالش های تولید در صنعت خودرو تبدیل شده است تا جایی که خودروسازان اعتراض های خود را مبنی بر این میزان افزایش بارها اعلام و تاکید کردند در شرایطی که همه مواد اولیه صنایعی نظیر فولاد و آلومینیوم در داخل کشور تامین می شود، چرا باید شاهد افزایش چشمگیر این میزان افزایش قیمت باشیم.

حال در تازه ترین اقدام، شرکت فولاد مبارکه اصلی ترین تامین کننده نیاز فولادی خودروسازان سیاست کاهش قیمت ها را در پیش گرفته است.  

ابوذر ندیمی، مدیرعامل فولاد غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به سیاست جدید فولاد مبارکه می گوید: این شرکت سیاست جدیدی در پیش گرفته که بر اساس آن کاهش قیمت ها را دنبال می کند.

وی می افزاید: همزمان با کاهش تقاضا و افزایش میزان فروش و همچنین تغییرات اقتصادی شاهد تغییراتی در حوزه قیمت مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان خواهیم بود.

این فعال صنعتی با تاکید بر این که فولادسازان هم اکنون بر خلاف سیاست افزایش قیمت ها، رویه دیگری را در پیش گرفته است، تصریح می کند: ایمیدرو، وزارت صمت و شرکت های فولادسازی رویه جدیدی در پیش گرفته اند که بر اساس آن شاهد کاهش قیمت کلاف هستیم که در صورت اجرایی شدن، باید این قیمت در فروش نیز رعایت شود.

ندیمی ادامه می دهد: در همین حال تعزیرات نیز به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه قیمت ها را بررسی کرده و بر آن ها نظارت خواهد کرد و از آن جا که خرید شرکت های فولادی از سوی بورس انجام می شود، باید نسبت به تغییرات قیمتی پاسخگو باشد بنابراین مانع از افزایش قیمت ها می شوند.
مدیرعامل فولاد غرب آسیا با تاکید بر این که هم اکنون قابلیت تامین همه تقاضاهای خودروسازان در زمینه فولاد وجود دارد، می گوید: خودروسازان قادر به واردات فولاد با هدف تامین نیاز خود نیستند و همه نیاز خود را از طریق تولید داخل انجام می دهند این در حالیست که هم اکنون نیز مشکلی در زمینه تامین وجود ندارد و فولادسازی داخی قابلیت تامین فولاد ارزان مورد نیاز خوودروسازان را خواهند داشت.

به گفته وی، همزمانن با ارزان شدن قیمت کلاف فولاد، قیمت محصول نهایی نیز برای خودروساز کاهش می یابد بنابراین از این پس خودروسازان نباید نگران گرانی مواد اولیه خود باشند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که چندی پیش نیز ایمیدرو به عنوان متولی اصلی مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان، طی تفاهم نامه ای اعلام کرد که از این پس اقداماتی در زمینه تامین مواد اولیه خودروسازان انجام خواهد شد. هرچند که انتظار برای این اقدام از سوی سازمان مربوطه پیش از این وجود داشت اما در زمانی که قیمت مواد اولیه داخلی مورد نیاز خودروسازان افزایش حتی 5 تا 6 برابری را تجربه کرد، هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نشد و در آن بازه زمانی حتی فولاد مبارکه به عنوان تنها تامین کننده نیاز خودروسازان، متهم به کم فروشی و گران فروشی شده بود. حال در تازه ترین اقدام این شرکت اقدام به کاهش قیمت کلاف فولاد کرده و این امید را در خودروسازان زنده کرده که به زودی برای تامین مواد اولیه خود قادر خواهند بود که فولاد را با قیمت ارزان تری نسبت به قبل تهیه کنند که این امر در نهایت منجر به کاهش قیمت تمام شده تولید در صنعت خودرو و هزینه های خودروسازان خواهد شد. حال باید دید ملاک و عزم این اقدام چگونه و بر اساس چه معیاری شکل گرفته است؟/ خودروکار
ارسال نظرات
موضوعات روز