پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: طی قراردادی که امروز بین این قرارگاه و شرکت ایران خودرو دیزل امضاء شد، طی مرحله نخست سفارش ساخت ۱۵۰ کمپرسور را دادیم.
کد خبر: ۳۸۴۱۱
تیتر20-  سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مراسم امضای قرارداد بین این قرارگاه و ایران خودرو دیزل گفت: طی این قرارداد قرار شد در دو فاز، ایران خودرو دیزل در وهله نخست ۱۵۰ دستگاه و در مرحله بعدی نیز ۱۵۰ دستگاه کمپرسور برای استفاده در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تولید کند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است این تعداد دستگاه تا ۷۰۰ عدد ارتقاء یابد. گفتنی است برای تولید فاز اول ساخت این کمپرسورها به تعداد ۱۵۰ دستگاه، ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه شود که پیش بینی می کنیم برای فاز دوم نیز چنین رقمی مورد نیاز باشد.

سردار محمد تصریح کرد: در سال رونق تولید تلاش کرده ایم تا توجه بیشتری به توانمندی های صنعت خودروی داخلی از جمله ایران خودرو دیزل که در راستای توسعه توانمندی های داخلی خود است، داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اعلام اینکه خرید این کمپرسورها با هدف اجرای پروژه های عمرانی است، اظهار داشت: استفاده عمده این خودروها برای راه آهن چابهار به زاهدان است که بخشی از طرح بزرگ هر کمربندی یک جاده که البته جزئی از طرح بزرگ چین است، استفاده خواهد شد. طرح چین می تواند سهم بزرگی از ترانزیت جهان را به خود اختصاص دهد.

طبق اعلام این مقام مسئول تحویل این تعداد خودروی کمپرسی حدفاصل نیمه بهمن تا اسفند سال جاری است.

آماده نوسازی و بازسازی خودروهای خود هستیم

در ادامه فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه به واسطه مأموریت هایی که برای ارائه خدمات و محصولات داخلی در کشور داریم با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که از ارکان اصلی سازندگی است، عقد قراردادی داشتیم، گفت: این قرارداد تا سقف ۷۰۰ دستگاه تولید و تحویل و قابل ارتقاء است که در فاز نخست ۱۵۰ دستگاه ساخته و تحویل داده می شود.

وی افزود: به واسطه اینکه معتقدیم باید تعهدات خود را به موقع و با قیمت مناسب تحویل دهیم، به محض اینکه مذاکرات ما با قرارگاه خاتم جدی شد، کار تولید را آغاز کردیم که با تحویل ۲۰ دستگاه این تعهد را آغاز کرده و به مرور  ۴۵ دستگاه دیگر را تحویل می دهیم و تا نیمه اسفندماه سال جاری نیز تعهد خود را در فاز نخست تکمیل می کنیم.

مقیمی با بیان اینکه در حال حاضر مقوله نوسازی و بازسازی محصولات قدیمی خود را کلید زده ایم، خاطرنشان کرد: از قرارگاه خاتم خواسته ایم تا بازسازی و نوسازی تجهیزات قدیمی ساخت خودمان را به ما بسپارد و در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

بومی سازی ۸۷ قلم تجهیزات خودرو/۳۳ میلیون یورو صرفه جویی ارزی

وی با اعلام اینکه ۸۷ قطعه از قطعات خودرو را برای ساخت داخل از بهمن ۹۷ آغاز کرده ایم، تصریح کرد: ۳۵ قطعه داخلی سازی شده و ۱۱ قطعه نیز در حال تست است و هر گونه خرید خارجی تجهیزات در قسمت هایی که توان ساخت داخل آن وجود دارد را ممنوع کرده ایم.

براساس گفته های این مقام مسئول، در نتیجه بومی سازی ۸۷ قطعه تجهیزات خودرو، از خروج ۳۳ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است. این در حالی است که در بخش تأمین مواد اولیه خودرو به خودکفایی متوسط ۹۰ درصدی دست یافته ایم./مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز