پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
استقلال برای برگزاری بازی های خود در پلی آف لیگ قهرمان آسیا با دردسر بزرگی روبرو است.
کد خبر: ۳۸۴۷۱
تیتر20-  بالاخره بعد از مدت ها حرف و حدیث مشخص شد سهمیه باشگاه ایرانی برای بازی های لیگ قهرمانان در سال 2020،  2+2 است و با این شرایط استقلال باید به همراه شهرخودرو در مرحله دوم مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

 

طبق سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا آبی ها باید در راند اول مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با برنده بازی الفیصلی اردن- الکویت کویت در ورزشگاه آزادی بازی کند و بعد از آن آبی ها در قطر یک تک بازی با الریان قطر برگزار می کنند، بازی که برنده آن می تواند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

 

اما سختی برنامه استقلال فقط به بازی سخت این تیم برابر الریان ربط پیدا نمی کند، پیچیدگی برنامه آبی ها به این دلیل است که بازی های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در تعطیلات نیم فصل برگزار می شود، تیم ملی امید در همین زمان برای گرفتن سهمیه المپیک رقابت می کند و از طرف دیگر آبی ها به سختی می توانند در تعطیلات کوتاه خود در نیم فصل اردوی خارج از کشور برگزار کنند که این کار آبی ها را هم برای این 2 بازی سرنوشت ساز خود سخت می کند و هم می تواند در روند آبی ها در نیم فصل دوم تاثیر بگذارد چراکه بازیکنان این تیم نمی توانند مثل سایر تیم ها در این مدت استراحت کافی داشته باشند.

 
 
استقلال و مشکل برگزاری اردو
 

طبق برنامه ریزی سازمان لیگ تعطیلات نیم فصل به جای هفته پانزدهم، در پایان هفته هفدهم لیگ برتر آغاز می شود، به این ترتیب که استقلال در تاریخ ششم دی ماه به مصاف فولاد می رود و بعد از آن باید هفته هجدهم لیگ برتر در تاریخ 13 بهمن ماه برگزار شود، جایی که آبی ها باید در تهران از نفت مسجدسلیمان میزبانی کنند.

 

در این بین لیگ برای باشگاه ها بین 35 تا 37 روز تعطیل است اما استقلال در این مدت شرایط متفاوتی را تجربه می کند چراکه استقلال باید در تاریخ اول بهمن ماه به مصاف برنده الکویت کویت با الفیصلی اردن برود و در صورت صعود از این مرحله در تاریخ هشتم بهمن ماه با الریان قطر بازی کند. پس با این شرایط تعطیلات نیم فصل برای استقلال و البته پدیده برخلاف سایر تیم ها تنها 24 روز خواهد بود.

 

سوال مهم اینکه با این شرایط آیا استقلال می تواند اردوی خارج از کشور برگزار کند یا نه؟ استراماچونی از مدت ها قبل به باشگاه برنامه داده است که این تیم در مدت تعطیلی لیگ در کشورهای حوزه خلیج فارس اردو برگزار کند اما برگزاری اردوی این تیم با این شرایط در وضعیتی نامعلوم قرار می گیرد.


البته شاید استقلال بتواند برنامه خود را طوری طراحی کند که این تیم قبل از بازی اول خود در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا خارج از کشور اردو برگزار کند، به این شکل که آبی ها بعد از بازی با فولاد 5 روز تمرینات خود را تعطیل کنند و در تاریخ دوزادهم دی ماه اردوی دو هفته ای خود را برگزار کند، با این شرایط آبی ها می توانند از تاریخ 26 دی ماه به تهران برگردند و با چند جلسه تمرین خود را آماده راند اول مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا کند.

 
 
معمای حضور امیدهای استقلال در پلی آف

 

استقلال هم اکنون دو بازیکن در اردوی تیم امید دارد که از نفرات اصلی ترکیب استراماچونی هم محسوب می شوند.

 نکته عجیب ماجرا اما اینکه درست زمانی که استقلال باید در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود تیم امید برای کسب سهمیه المپیک بازی می‌کند و با این شرایط مشخص نیست آیا باشگاه استقلال مهدی قائدی و عارف غلامی را در اختیار تیم امید قرار می دهد یا نه.
 

تیم امید در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا در اولین بازی خود در دور گروهی در تاریخ 19 دی ماه به مصاف ازبکستان می رود، در تاریخ 22 دی به مصاف کره جنوبی می رود و این تیم در تاریخ 25 دی ماه هم به مصاف چین خواهد رفت.

 

اگر امیدهای ایران در این مرحله حذف شوند مشکلی وجود ندارد ولی دردسر استقلال در صورت صعود این تیم به مراحل بعد آغاز می شود، جایی که تیم امید باید در مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ 28 یا 29 دی ماه بازی کند، در صورت صعود از این مرحله در تاریخ دوم بهمن ماه استقلال باید در مرحله نیمه نهایی به میدان برود که این بازی دقیقا یک روز بعد از بازی اول آنها در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا است.


همچنین تیم امید در صورت شکست در مرحله نیمه نهایی باید در تاریخ پنجم بهمن بازی رده بندی را برگزار کند و در صعود به فینال در تاریخ ششم بهمن ماه به میدان می رود، یعنی 2 و 3 روز قبل از بازی دوم استقلال برابر الریان.

 

با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا استراماچونی حاضر می شود در این شرایط سخت غلامی و قائدی را در اختیار تیم امید قرار بدهد یا نه./ورزش سه
ارسال نظرات
موضوعات روز