پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

تیتر20- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص جزییات این طرح، گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان البرز آغازشده و به زودی به کل کشور تعمیم داده می شود.
در استان البرز 129 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی وجوددارد که ازهفته گذشته حدود هشت هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.
اگر در مرحله اول این طرح که تا دوشنبه 14 دی ماه است، این تعداد به 40 هزارنفر برسد روند صدور کارت آغازمی شود.
هیچ گونه محدودیت ثبت نام دراجرای طرح کارت اعتباری رفاه ایران وجود ندارد و همه بازنشستگان شامل این طرح هستند.
امیدواریم که حداکثر پس از مدت 15 روز کارت برای هر فرد صادر شود و پس از چاپ کارت به شماره تلفن همراه که متقاضی درخواست خود اعلام کرده ، پیامکی ارسال و زمان وشعبه دریافت کننده ( بانک رفاه ) به متقاضی اعلام می شود.
پس از چاپ کارت به شماره تلفن فرد درخواست کننده از طرف بانک صادر کننده کارت (رفاه و یا دیگر کارت ها) یک پیامک ارسال می شود و فرد به بانک مراجعه می کند و با ارائه کارت اعتباری و تکمیل فرم رضایت، نامه کسر حقوق کارت خود را تحویل می گیرد.
اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام ،چهار برابر حقوق هر ماه فرد است .
متقاضیان ،می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک 10001422 درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند.
 در طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزرت رفاه با عنوان کارت رفاه اجتماعی ایرانیان ( کاراکارت) معرفی شده درصدد هستیم که این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع شو د و از این رو برای فروشگاه های پذیرنده کارت مزیت و یا صرفه های حاصل از قیاس بزرگ ایجاد شود چرا که فروشگاه ها با توجه به افزایش تعداد مشتریان می توانند کالاهای خود را با قیمت مناسب تر تامین و به مردم عرضه کنند.
در این طرح تلاش شده که دریافت کنندگان این کارت بدون ارائه ضمانت های بانکی از این کارت و ابزار مالی بهره مند شوند .
در بسیاری از کشورها کارت اعتباری به عنوان ابزاری برای خروج از رکود مطرح است در ایران عدم دسترسی به وام های خرد یکی از علل مهم مشکلات اقتصادی محسوب می شود.

فروشگاه هایی که دراین طرح مشارکت دارند تعاونی های سراسر کشور،فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه ، اسکان ،اسکات و فرهنگیان که در صورت افزایش تقاضا به تعداد این فروشگاه ها افزوده می شود.
در مراحل اولیه به دلیل مشکلات اجرایی امکان استفاده از تعاونی های استانی بوده و در صورت تداوم طرح و پذیرش مقررات کار و اجرای طرح توسط تعاونی های استانی می توان فروشگاه های استانی دیگر را به شبکه پذیرنده کارت اضافه کرد .
درمرحله اول این طرح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند بود.
تلاش می شود برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تامین اجتماعی می پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی کارت صادر می شود.
درسراسر کشور درحال حاضر 2 میلیون و 700هزارنفر بازنشسته تامین اجتماعی و یک میلیون و300 هزارنفر بازنشسته صندوق کشوری هستند که درحال حاضر این طرح مشمول بازنشتگان تامین اجتماعی است .
طبق هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده مقررشده که تمامی خریدهاباید جنس ایرانی باشد اما ما مبنا ر ا براین داریم که هرجنسی که درفروشگاه وجود دارد قابل خریداری است .
وی تاکید کرد: بازنشستگانی که بالای 68 سال سن هستند و در این طرح ثبت نام می کنند باید درشعبه دریافت کننده کارت یک بازنشسته سن زیر 68سال وی را تایید کند .
با هماهنگی و جلسات متعدد ی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزارشده مقررشد که معتادان بهبود یافته درسامانه بیمه سلامت معتادان ثبت نام کنند تا یارانه درمان ترک اعتیاد به آن ها تعلق گیرد.
وی گفت : برای اجرای این طرح 35میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که بسیار محدود بوده و فقط برای داروهای خاص است .
مشکلاتی برای برخی طرح ها بوجود می آید محدودیت منابع مالی است بطورمثال بودجه ای که برای زنان سرپرست خانوار درنظرگرفته شده کل بودجه سالانه 15میلیاردتومان است که بسیارمحدود است .

درکشور حدود دو میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که این بودجه فقط برای حدود 70 هزارنفر است که نمی توان جوابگو بود و وموجی ازفشار را ایجاد می کند ./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز