شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
راه های مختلفی برای سفر ارزان وجود دارند که از این بین می توان به سفر طولانی مدت با دوچرخه، ون و کوله پشتی اشاره کرد. در این مقاله به معرفی راه های ارزان سفر کردن می پردازیم.
کد خبر: ۳۸۵۰۵
تیتر20- سفر با دوچرخه یکی از راه های ارزان سفر کردن است. سایکل توریست ها در شرایط آب و هوایی مناسب از این شیوه مفرح برای سفر استفاده می کنند. داشتن دوچرخه مناسب سفر جاده ای، آمادگی بدنی مناسب برای رکاب زدن های طولانی، پک و خورجین های مخصوص دوچرخه به جای کوله پشتی، رعایت نکات ایمنی و رکاب زدن در شرایط مناسب آب و هوایی و محیطی، از جمله مواردی است که باید در سفر با دوچرخه به آن ها اهمیت داد. کمپ کردن برای سفر با دوچرخه همیشه از مسایل مهم به شمار می رود، چرا که باید چادری بزرگ داشته باشید که دوچرخه را با خود به داخل چادر ببرید یا پیش از خوابیدن جای امنی برای دوچرخه خود فراهم کنید. رو به رو شدن با حیوانات وحشی در جاده، خطر تصادفات جاده ای و مواجه شدن با افراد طماع و دزد می تواند از دیگر نکاتی باشد که دقت به آن ها و البته رکاب زدن در روز، سفر خوش تری برایتان به همراه آورد. انواع خورجین، قفسه بطری آب، آینه بغل، سبد، تایر یدک، قفل و زنجیر چرخ، چراغ، گلگیر لوازم ضروری برای دوچرخه شماست. کلاه ایمنی و گرمایشی، شلوارک یا شلوار راحت، دستکش دوچرخه سواری، سوئیشرت مناسب، یک دست لباس ضد آب، کفش مناسب برای دوچرخه سوار نیز مهمترین وسایل سایکل توریست که یکی از راه های ارزان سفر کردن بوده، هستند. ابزار یدک مهم برای مواقع ضروری سفر با دوچرخه نیز شامل تلمبه، روان ساز، اهرم تایر دوچرخه، کیت پنچرگیری و آچار دوچرخه می شود.
سفر با ون، سفر ارزان

سفر اگر با کار همراه شود و وسیله نقلیه سفر هم از خودتان باشد که هزینه اقامت هم نداشته باشید، می تواند بشود ایده سفر با ون، یعنی ترکیب سفر و کار و محل زندگی! یکی از راه های ارزان سفر کردن که البته نقاط ضعف و قوت خود را دارد. در ادامه بیشتر با سفر کردن با وسیله شخصی آشنا شوید. تصور کنید کاری داشته باشید که در وسیله نقلیه ای مانند ون بشود آن را راه اندازی کنید، یعنی در سفر کار کنید، درآمد داشته باشید و از سه هزینه اصلی، دوتای آن ها یعنی اقامت و جابجایی را هم پوشش دهد. اگرچه هزینه سوخت را خواهید داشت، اما اگر کاری درآمدزا داشته باشید، می توانید هزینه های اینچنینی را جبران کنید. این کارهای در سفر با ون می تواند کافه سیار باشد، یا فروش محصولات هنری، یا اینکه یکی دو مسافر علاقه مند را همراه کنید و لذت تجربه سفر با ون را در ازای بخشی از هزینه سفرتان ارائه کنید. یا اینکه کتابفروشی سیاری احداث کنید. قطعا ایده های بیشتری هم هست که ممکن است الان با خواندن این مطلب به ذهن شما خطور کند. خرابی ماشین، خطرات جاده ای، همانطور که اشاره شد، هزینه سوخت بالا، مضیقه در شرایط اضطراری مانند بیماری، از مسائلی است که در سفر با ون ممکن است با آن ها مواجه شوید. مشکل جای پارک در شهرهای بزرگ را هم اضافه کنید. البته می توانید مثبت بنگرید و این موضوع را عاملی برای پیاده روی های شهری حساب کنید. البته با رعایت ایمنی لازم در سفرتان همه این موارد را می توان تا حد ممکن کم اثر کرد و با پیش بینی نسبی شرایط و تجهیز مناسب وسیله سفر لذت بخش و جذابی داشته باشید. فکر کنید خانه سیاری دارید و از لذت سفر برخوردارید. یعنی سفر می کنید در حالیکه خانه همراه شماست. واقعا لذت بخش است.
سفر با کوله پشتی، سفر ارزان

سفر با کوله پشتی، سفر ارزان است. دارای معایب و مزیت هایی بوده که در ادامه نقل می شود. بیشترین تجربه سفرهای شخصی ام در این مدل از سفر بوده که در اصطلاح بک پکینک گفته می شود. بک پکر (backpacker) به کسی گفته می شود که با کوله پشتی نسبتا بزرگی حاوی لوازمی چون چادر، کیسه خواب و وسایل پخت و پز، سفر می کند. موارد ضروری زندگی در کمترین حجم ممکن در کوله پشتی جای می گیرند و کوله گرد حتی المقدور با کمترین و مهمترین وسایل مورد نیاز ترجیحا با کوله ای سبک پا در جاده می گذارد. چادر، کیسه خواب، زیر انداز، لباس فصل، کفش مناسب، گاز پیکنیک، کتری و قابلمه، لیوان، قاشق و بشقاب، کبریت، چاقو، مسواک، حوله، ملحفه، دستمال کاغذی، سایر لوازم بهداشتی و نخ سوزن، شارژر و ناخن گیر، چراغ قوه، هدلایت، عینک آفتابی و کلاه، داروهای ضروری، پاسپورت یا کارت شناسایی و بیمه، مهمترین وسایل یک کوله پشتی هستند که در کم حجم ترین و سبک ترین حالت ممکن باید پک شوند، چراکه نوع سفر با کوله پشتی معمولا با پیاده روی های گاه، طولانی همراه است. توجه به ساعات شبانه روز در طی مسیرها، چک کردن آب و هوا و رعایت امنیت برای اسکان در سبک سفر با کوله پشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوع سفر معمولا با ریسک های بالایی مانند خطر برخورد با حیوانات در طبیعت و آدم های عنود در جاده و شهرها همراه بوده که رعایت نکات ایمنی ضروری است؛ اما در عوض هم لذت های بخصوصی در تجربه دارد و هم با کمترین هزینه ممکن حتی نسبت به دو نوع سفری که پیشتر ذکر شد، می توان زندگی در سفر را ادامه داد. توجه به مسیر رودخانه ها، جزر و مد در سواحل، شیب و مکان مناسب در کویر و لوکیشن های مناسب در جنگل ها از مهمترین نکات کمپ کردن در بعضی شب های سفر با کوله پشتی است که باید به آن دقت کرد. برای مثال در جنگل دقت به مسیر سیل، قلمرو حیوانات دسترسی به چوب و آب از نکات مهم است. در سفر با کوله پشتی صبوری فاکتور مهمی است، چراکه گاه ریتم سفر کند است و باید اهلش باشی و از مسیر لذت ببری و مسیر را همان هدف در نظر بگیری که آرامش حاصل شود./مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز