جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
با توجه به تغییرات آب و هوایی کره زمین، افزایش سطح آب دریاها و وقوع سونامی و طوفان های عظیم، جای تعجب نیست که چرا تعدادی از شهرهای شگفت انگیز جهان در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند! با توجه به اینکه زمان دقیق وقوع بحران های بیشتر در دسترس نیست، بطور تقریبی و با توجه به شواهد می توان گفت که 10 و حداکثر 20 سال زمان لازم داریم تا بتوانیم با این تغییرات دمایی سطح زمین به نوعی مبارزه کنیم.
کد خبر: ۳۸۶۵۴
تیتر20- خوشبختانه می توانیم با انتخاب های دقیق و آگاهانه در سفر تاثیرات مثبتی در این روند بگذاریم. به عنوان یک گردشگر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ می توانیم برای سفر، خرید بلیط، رزرو اقامتگاه به شرکت هایی مراجعه کنیم که در راستای گردشگری پایدار فعالیت می کنند، شرکت هایی که در تلاش برای حفاظت از محیط زیست هستند. سراغ شرکت هایی برویم که ضایعات کمتری تولید می کنند، از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کرده، از پارک های ملی حمایت می کنند و بسیار اقدامات دیگری که در جهت پایداری و حفاظت از محیط زیست خود انجام می دهند. در ادامه مطلب شهرهای در حال غرق شدن جهان به معرفی شش شهری می پردازیم که در آستانه فروپاشی قرار گرفته اند، اما با راهنمایی متخصصان حوزه می توانیم در سفرهای خود آسیب های کمتری به محیط وارد کنیم و کمک های بسیاری در جهت حفاظت از شهرهای در حال نابودی دنیا با اعمال خود انجام دهیم.
میامی

با توجه به سیلاب های ساحلی مکرر و جذر و مدهای بسیار در مناطق آسیب پذیر فلوریدا، اقامتگاه ساحلی Fort Lauderdale و دیگر مناطق ساحلی در سراسر جنوب فلوریدا در خطر غرق شدن با سرعت بالا در اقیانوس روبرو هستند. در فاصله 3 فوتی از سطح دریا میامی به شدت در معرض سیلاب های ساحلی است. طبق طرح و پنل های بین المللی تغییرات آب و هوایی، در انتهای قرن حاضر سطح دریاها تا ارتفاع 3فوت افزایش خواهند یافت و براساس برخی مطالعات امکان افزایش ارتفاع سطح دریا تا 6 فوت بر اثر سیلاب های روزانه نیز وجود دارد. طبق گزارشات، محاسبات ریسک پروژه ها در سال 2015 تخمین زده شده که مالکیت بیش از 15 بیلیون دلار در سطح فلوریدا براساس افزایش سطح آب دریا با تهدید جدی روبروست. بدون شک، افزایش سطح دریا و وقوع طوفان ها بر فلوریدا تاثیرگذار خواهد بود، اما از طرف دیگر جمع آوری بیش از صدها میلیون دلار برای ساخت دیوارهای ساحلی و ارتقا و افزایش سطح خیابان ها از جمله اقدامات پیشگیرانه مهم در حفاطت از یکی از شهرهای در حال غرق شدن جهان است.


ونیز

با توجه به وجود جزر و مد با شدت بسیار، وزش بادهای شدید احتمال از بین رفتن این شهر محبوب ایتالیایی وجود دارد. این در حالی است که طرح های مقابله با طوفان و ساخت سازه های مناسب در جهت حفاظت شهر در زمان وقوع بحران از اواخر دهه 1980 شروع شده، اما تاکنون نیمه تمام باقی مانده است. گسترش شهر و ساخت و سازهای بیشمار همچنین افزایش روزافزون کشتی های شناور در سطح شهر خسارت های بسیاری را به منطقه وارد نموده و همچنان برنامه ریزی برای مهار این صدمات صورت نگرفته است. اگر ونیز این شهر افسانه ای جز مقصد گردشگری شما بوده، بهتر است هر چه زودتر به آن سفر کنید و از دیدن جذابیت های یکی از شهرهای در حال نابودی دنیا لذت ببرید.


مکزیکوسیتی

از اواخر قرن 19 تاکنون مکزیکوسیتی نزدیک به 30 فوت غرق شده، چرا یک کلانشهر جهانی با چنین سرعتی در حال سقوط و از بین رفتن است؟ جمعیت روبه رشد بیش از 21 میلیون نفر منجر به محدودیت ذخایز آبی و پمپاژ آب های زیرزمینی از آبخوان ها شده و این امر منجر به فرونشستن زمین و غرق شدگی تدریجی این کلانشهر شده است. مکان های مشهور جهانی مانند کاخ موزه هنرهای زیبا و دیگر جذابیت های جهانی در حال غرق شدن هستند. با این حال، مهندسان در حال اندازگیری میزان تخریب و اقدامات لازم جهت مقاوم سازی این بناهای جهانی هستند. با این وجود زمان را برای دیدن زیبایی های بی نظیر و منحصر بفرد یکی از شهرهای در حال نابودی دنیا از دست ندهید.


نیویورک

با توجه به وجود جاذبه های افسانه ای نیویورک ملقب به Big Apple یکی از مهمترین و ضروری ترین مقصد گردشگری برای دیدن است. منهتن اغلب با طوفان های شدید مواجه بوده و اقلیم شناسان پیش بینی می کنند که این بلایای طبیعی بیشتر به دلیل افزایش دمای هوا و افزایش سطح دریاست. طرح های نوآورانه برنامه ریزی شهری مانند Big U، یک پروژه پیشنهادی 335 میلیون دلاری است که شبکه ای از موانع را برای جلوگیری از افزایش سطح دریا در ارتباط با طوفان های شدید ایجاد می کنند. اجرای این پروژه یکی از راه های لازم و ضروری جهت جلوگیری از غرق شدن یکی از شهرهای در حال غرق شدن جهان است.


نیواورلئان

اگر شما نیز جز افراد علاقمند به حضور در فستیوال Mardi Gras و گشت و گذار در منطقه فرانسوی با معماری خاص و منحصر بفرد هستید، اکنون زمان سفر به نیواورلئان است. تحقیقات اخیر صورت گرفته توسط ناسا و موسسه فناوری کالیفرنیا که از طریق تخلیه در اطراف نیواورلئان و از طریق رادار هواپیمای ناسا انجام می شوند، نشان می دهند که بخش هایی از شهر هر ساله تا 2 اینچ کاهش می یابند، به بیان دیگر هر ساله 2 اینچ از این شهر غرق می شود. در حالیکه نیوارلئان با شماری از فاجعه های زیست محیطی از جمله طوفان کاترینا و فاجعه سیستم Levee مواجه بوده، اما همچنان با سرعت رو به افزایشی در حال غرق شدن است. امروز بیش از 50 درصد از شهر زیر سطح دریا است و برآوردها نشان می دهند که سه چهارم شهر تا سال 2050 می تواند در زیر سطح دریا قرار گیرد.


بانکوک

در کنار چشم انداز درخشان بانکوک و احتمال بالای وقوع طوفان های شدید در منطقه، این مورد از شهرهای در حال نابودی دنیا در معرض خطر است. همچنین، به دلیل توسعه بیش از حد و فروپاشی ناشی از برداشت آب فراوان از آبخوان های شهر خطر غرق شدگی شهر بیش از پیش شد. طبق نظر بعضی از کارشناسان تا سال 2030 و در صورت وقوع طوفان شدید، بانکوک غرق خواهد شد. کمیته شورای اصلاحات تایلند پیشنهاد کرده که با ایجاد یک دیوار محافظتی از سرعت غرق شدن شهر جلوگیری شود، پروژه ای که تخمین زده می شود برای حفاظت از بانکوک و مناطق اطراف آن بیش از 14 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد./همگردی
ارسال نظرات
موضوعات روز