چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
هر جشن و مراسمی که در کشورهای مختلف برگزار می شود دارای نمادها و نشانه های مخصوص به خود است. در واقع همین تفکرات و اعتقادات هستند که در پشت پرده هر آداب و رسومی قرار گرفته و باعث می شوند این آیین ها تا سالیان دراز پابرجا بمانند.
کد خبر: ۳۸۶۷۷
تیتر20- هر جشن و مراسمی که در کشورهای مختلف برگزار می شود دارای نمادها و نشانه های مخصوص به خود است. در واقع همین تفکرات و اعتقادات هستند که در پشت پرده هر آداب و رسومی قرار گرفته و باعث می شوند این آیین ها تا سالیان دراز پابرجا بمانند. شاید بهتر باشد قبل از اجرای هر گونه مراسمی از نمادها و فلسفه آن آگاهی داشته باشیم تا بدانیم که دقیقا چه چیزی را جشن می گیریم. با نزدیک شدن به جشن کریسمس می خواهم رنگ های معروف و معانی هر کدام را به شما معرفی نمایم.

دکوراسیون کریسمس با رنگ قرمز

در سنت مسیحی، رنگ قرمز به نوعی نماد خون حضرت مسیح است اما به طوری این رنگ به نوعی رنگ عشق و انرژی شناخته می شود. قرمز احساسات و گرما را در سرمای زمستان به وجود آورده و در کنار گرمای آتش دورهمی زیبایی را برای خانواده های مسیحی به همراه دارد. این رنگ که از رنگ های اصلی کریسمس محسوب می شود در انواع تزیینات، هدیه ها، لباس بابانوئل و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون کریسمس

    تزیین درخت کریسمس
    تزیین هدایای کریسمس
    جوراب کریسمس

دکوراسیون کریسمس، سبز نماد چیست؟

در سنت مسیحی، رنگ سبز نماد زندگی ابدی است. درختان همیشه سبز در تمام طول سال زنده و سبز مانده و از این رو از درخت کریسمس برای نکوداشت این جشن استفاده می شود. در دوران باستان، رومی ها در طول ماه ژانویه شاخه سبزی را به عنوان نماد موفقیت و باروری مبادله می کردند. در حالی که مصریان باستان نیز در طول جشن های اواسط زمستان شاخه های نخل را برای یکدیگر می فرستادند. بنابراین رنگ سبز، به عنوان نماد طبیعت در فصل زمستان و رنگ کریسمس به صورت درخت به کار می رود. برای تزیینات نیز از برگ های همین درخت استفاده می شود.
کاربرد رنگ سبز در دکوراسیون کریسمس

    تزیین درخت کریسمس
    تزیین در ورودی خانه
    تزیین میز کریسمس
    ایده برای هدیه کریسمس

رنگ طلایی در دکوراسیون کریسمس :

در سنت مسیحی، رنگ طلا نماد مسیح الهی است. این همچنین نماد نور و خورشید بوده که در زمستان تاریک می تواند نقش مهمی داشته باشد. البته گاهی اوقات گفته می شود که نماد ثروت نیز در نظر گرفته می شود. امروزه از رنگ طلایی برای تزیینات مختلف مانند شمع ها، ستاره ها، فرشتگان و .... استفاده می شود که البته در کنار رنگ قرمز ترکیب بسیار زیبایی را به وجود می آورد. درخشش طلایی در شب سرد و تاریک زمستان می تواند جذابیت زیادی را در دکوراسیون منزل به وجود بیاورد.
کاربرد رنگ طلایی در دکوراسیون کریسمس

    تزیینات درخت کریسمس
    تزیین شمع کریسمس
    دکوری های طلایی برای کریسمس
    تزیینات هدایای کریسمس

دکوراسیون کریسمس به رنگ نقره ای

در سنت مسیحی، این رنگ نماد رستگاری است. البته می تواند نماد بینایی، روشنایی و قدرت نیز باشد. البته شاید این رنگ کم تر از دیگران دیده می شود اما به طور کلی برای تزیینات مانند گوی ها و روبان های نقره ای استفاده می شود. ترکیب نقره ای با آبی و سفید هماهنگی خوبی ایجاد می نماید.

دکوراسیون کریسمس به رنگ سفید

در سنت مسیحی، رنگ سفید نماد ظهور حضرت مسیح در جهان است. در واقع این رنگ نماد خلوص، تقدس، پاکیزگی و همچنین تولد دوباره محسوب می شود. از آن جایی که جشن کریسمس در فصل زمستان بوده و برف نیز خود به نوعی نمایانگر این رنگ است، سفید همیشه در کنار رنگ های دیگر دیده می شود. به خوبی با آبی، نقره ای، طلایی و قرمز هماهنگ شده و برای هدیه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد رنگ سفید در جشن کریسمس

    تزیین هدایای کریسمس
    تزیین درخت کریسمس
    دکوری های شیک


رنگ آبی برای تزیینات کریسمس :

آبی رنگ بهشت است و گاهی نیز نماد حقیقت و سلامتی محسوب می شود. در دوران قرون وسطی این رنگ حتی از طلا نیز با ارزش تر بوده و فقط توسط خانواده سلطنتی و افراد بسیار ثروتمند استفاده می شد. در بسیاری از موارد مجسمه مریم مقدس نیز برای تزیینات به رنگ آبی دیده می شود. رنگ آبی برای تزیین و دکور میز شام کریسمس نیز بسیار ایده آل خواهد بود.
کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون کریسمس

    تزیین درخت کریسمس
    تزیین میز شام کریسمس
    پارچه ها و کوسن های دکوری
ارسال نظرات
موضوعات روز