جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
چرا چرخ خودروهای کره ای سال بعد پنچر می شود ؟

تیتر20 - نتایج تحلیل‌های بلومبرگ نشان می‌دهد، خودروسازان اصلی کره‌جنوبی یعنی «کیا» و «هیوندای»، در سال 2015 میلادی موفق به تحقق اهداف فروش خود نشده‌اند؛ به طوری که ممکن است با کمترین میزان فروش 10 سال اخیر خود مواجه شوند.
نتایج تحلیل‌های بلومبرگ نشان می‌دهد، دو خودرو ساز بزرگ کره‌جنوبی یعنی «کیا» و «هیوندای»، به دلیل کاهش تقاضا از جانب چین و افزایش ارزش پول ملی کره یعنی «وون»، شاهد ضعیف‌ترین رشد فروش خود در یک دهه‌ اخیر خواهند بود.


«چانگ مونگ کو»، که مدیریت عاملی هر دو کمپانی رو برعهده دارد در آستانه سال نوی میلادی در جمع کارکنان خود گفت: در سال 2016 میلادی، روی‌هم رفته، فروش خودروهای این دو کمپانی با 1.4 درصد رشد، به هشت میلیون و 130 هزار دستگاه خواهد رسید که این کندترین میزان رشد فروش این دو کمپانی از سال 2006 میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

به‌گزارش بلومبرگ، همچنین، ارزش سهام این دو خودروساز در بازار سهام سئول سقوط کرده است. این برای نخستین بار از سال 2008 میلادی تاکنون محسوب می‌شود که دو کمپانی فوق اهداف فروش خود را برآورده نمی‌کنند. این درحالی است که کمپانی هیوندای، در بحبوحه افت فروش خود، جنسیس لوکس خود را به‌عنوان تنها مدل کلاس پریمیوم این کمپانی عرضه کرده تا بتواند اعتبار خود را دوباره در بازارهای جهانی احیا کند. کمپانی کیا نیز برای کمک به رشد فروش خود قصد دارد در سال 2016 در خط تولید مکزیک اقدام به تولید محصولات خود کند.

چانگ در سخنان خود به کندی رشد اقتصادی چین، کاهش قیمت نفت و سوخت و بی‌ثباتی بازارهای نوظهور اشاره کرده و معتقد است افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا نیز خبر از این می‌دهد که رشد فروش محصولات کیا و هیوندای همچنان کند خواهد بود.

همچنین، ارزش سهام هیوندای با 3.4 درصد کاهش به 144 هزار وون یعنی کمترین سطح چهار ماه اخیر خود رسید. ارزش سهام کیا نیز با 3.4 درصد کاهش به 50 هزار و 800 وون رسید.

میزان فروش این خودروسازان در چین که بزرگترین بازار فروش آنها از نظر حجم محسوب می‌شود، در 11 ماه نخست سال 2015 کاهش یافت اما پس از آنکه دولت چین چشم‌انداز فروش خود را از ابتدای اکتبر تا انتهای سال به نصف کاهش داد، میزان فروش محصولات کیا و هیوندای در این کشور مجددا اوج گرفت. این درحالی است که این دو خودروساز هنوز آمار فروش ماه دسامبر خود را منتشر نکرده‌اند.

«کیم جین وو»، تحلیلگر موسسه کوریا اینوستمنت اند سکیوریتیز می‌گوید: به دنبال قطع مالیات، انتظار می‌رود میزان فروش هر دو خودروساز فوق در سال 2016 در چین افزایش یابد. کمپانی هیوندای قصد دارد در سال 2016، میزان فروش خود را 0.9 درصد افزایش داده و به پنج میلیون و 100 هزار دستگاه برساند. کیا نیز قصد دارد با رشد 2.3 درصدی فروش خود، سه میلیون و 120 هزار دستگاه خودرو در سال 2016 بفروش برساند./اقتصاد نیوز

برچسب ها: کیا هیوندایی
ارسال نظرات
موضوعات روز