سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
تیتر20 آخرین تحولات پیش رو در مجمع بانک کارآفرین را بررسی می کند؛
باید دید سهامداران بانک کارآفرین با برگزاری مجمع قصد دارند ترکیب تازه ای برای هیئت مدیره این بانک انتخاب نمایند یا ترکیب مدیریتی سابق با ابقا در مسئولیت های خود به ادامه فعالیت در این بانک ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۳۸۸۰۵
سهامداران بانک کارآفرین منتظر چه اتفاقی باشند؟
تیتر20 / سارا دلیریان - بانک کارآفرین با انتشار اطلاعیه ای در سامانه کدال اعلام کرده مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت بانک کارآفرین که با نماد «وکار» در بازار سهام حضور دارد را روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه ۹۸ برگزار می کند.

آنطور که در این اطلاعیه عنوان شده دستور جلسه این مجمع، انتخاب اعضای هیات مدیره این بانک عنوان شده است. 

بانك كارآفرین فعالیت خود را از سال 97 در چارچوب موسسه اعتباری غیربانكی تحت عنوان شرکت اعتباری کارآفرینان آغاز كرد. فعالیت رسمی این بانك در قالب یك بانك خصوصی، پس از اخذ مجوز از بانك مركزی و تحقق افزایش سرمایه، از تاریخ پنجم آذرماه ١٣٧٩ آغاز شد. بررسی‌های كارشناسی از عملكرد مطلوب بانك كارآفرین موجب شد تا دو سال پس از تأسیس، در تاریخ چهاردهم مرداد 1382 سهام بانك در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شود. نام بانك كارآفرین هم اكنون به عنوان یكی از اولین بانك‌های كشور در فهرست تابلوی بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته‌است و سهام آن یكی از سهم‌های پربازده بازار بورس اوراق بهادار تهران به شمار می رود. 

این بانک بورسی که از زمان روی کار آمدن تهرانفر به عنوان مدیرعامل این بانک از سال 97 تاکنون، روزهای عمدتا بی حاشیه ای را در صنعت بانکداری کشور پشت سر گذاشته و نیز نماد این بانک بورسی معمولا در سالهای اخیر بدون توقف طولانی در بازار بورس حضور مثبتی داشته است، اکنون در آستانه تصمیم گیری برای ادامه فعالیت با ساختار مدیریتی فعلی یا تغییر در بدنه هیئت مدیره این بانک قرار دارد.

بانک کارآفرین که در ماههای اخیر توانسته تغییرات مثبتی در عملکرد خود محقق نماید و صورتهای مالی منتهی به مهرماه این بانک حکایت از بهبود ترکیب سپرده های این بانک طی هفت ماه ابتدای سال جاری دارد، به طوری که ترکیب این سپرده ها به سمت سپرده های کم هزینه و کاهش نرخ تمام شده پول تمایل داشته است، اکنون به نظر در آستانه تحولی تازه قرار دارد.

بر اساس آخرین گزارشات، این بانک بر طبق گزارش شفاف سازی 6 ماهه منتهی به شهریور سال جاری که در کدال منتشر کرده، در حدود ۶۶۳میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است و سهامداران خود را به سوددهی بیشتر امیدوار کرده است. لازم به توضیح است که بنابراین گزارش، مهم‌ترین دلیل شناسایی سود این بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۱۴ درصدی جمع درآمدها بوده که افزایش این رقم به دلیل میزان اعطای تسهیلات و وصول مطالبات و همچنین مدیریت هزینه‌ها محقق شده است.

البته نکته ای که باید مورد نظر داشت این است که از آنجایی که بازار سرمایه همواره نسبت به ابهام، روی خوشی نداشته سهام بانک کارآفرین با اعلام این خبر دچار تغییراتی شده، به طوری که در آغاز هفته جاری و در معاملات روز یکشنبه10 آذر، بیشترین ریزش قیمت سهام در بورس به نماد بانک کارآفرین با کاهش 4.19 درصد تعلق گرفت که شاید بتوان این تغییرات را به عنوان نشانه ای از عدم واکنش مثبت بازار به احتمال تغییر در هئیت مدیره این بانک تلقی نمود.

در نهایت باید منتظر ماند و دید سهامداران بانک کارآفرین با برگزاری مجمع قصد دارند ترکیب تازه ای برای هیئت مدیره این بانک انتخاب نمایند یا ترکیب مدیریتی سابق با ابقا در مسئولیت های خود به ادامه فعالیت در این بانک ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
موضوعات روز